05:41 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

اشتغال جوانان

بزرگترین چالش فارغ‌التحصیلان دانشگاهی چیست؟!
پایگاه خبری راد: پس از قریب ۲۰ سال تلاش و تحصیل و فارغ‌التحصیل شدن در مقطع کارشناسی ارشد مهندسی عمران، سرانجام با هزار التماس به عنوان حسابدار پاره وقت یک شرکت پذیرفته و صاحب شغل شد...
 ارز 5500 تومانی برای بودجه 98 !
پایگاه خبری راد: رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در مورد سیاست نرخ ارز در بودجه گفت: پیشنهاد کنونی دولت در مورد نرخ ارز 5500 تومان است، اگر این عدد بالاتر رود هزینه دولت افزایش می‌یابد و کاهش آن تاثیر منفی بر واقعیت‌های اقتصاد کشور دارد.‌
مردم سمنان از روحانی چه انتظاراتی دارند؟!
پایگاه خبری راد: آب و نان از جدی ترین مطالبات مردم استان سمنان از دولت تدبیر و امید و رئیس جمهور است.
انگار قانون با کارآفرین سرلج دارد!
پایگاه خبری راد: کارآفرینی از محورهای اصلی رشد و توسعه است و از نظر برنامه‌ریزی توسعه اقتصادی و توسعه پایدار دارای اهمیت است، چون موجب اشتغال و باعث افزایش سود و سرمایه سرمایه‌گذاران شده و پر شدن شکاف‌ها و خلاهای بازار کار را به ارمغان می‌آورد .
توسعه و تکمیل منطقه ویژه دامغان زمینه ساز اشتغال جوانان بیکار
پایگاه خبری راد: نماینده مردم دامغان از وجود ۳۰۰۰ فارغ‌التحصیل دانشگاهی بیکار در این شهرستان خبر داد.
چرا برخی‌ به میز مدیریت چسبندگی دارند؟
پایگاه خبری راد: قانون "منع به کارگیری بازنشستگان"؛ راهی است که برای خروج برخی مدیران قدیمی از عرصه مدیریتی و دولتی کشور در نظر گرفته شده؛ قانونی که به نظر می‌رسد در صورت اجرایی شدن صحیح آن، فرصت حضور جوانان مستعد در عرصه مدیریتی فراهم می‌شود.
فارغ‌التحصیلان علوم انسانی در میبد بیکارند
پایگاه خبری راد: کارشناس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان میبد با اشاره به نرخ 9.2 بیکاری در این شهرستان، بیشترین آمار بیکاران میبد را فارغ‌التحصیلان رشته علوم انسانی و مهاجران اعلام کرد.
راه برای جوانان و تازه‌نفس‌ها باز می‌شود
پایگاه خبری راد: دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران می‌گوید: با اصلاح قانون منع بکارگیری بازنشستگان در دستگاه‌ها و سازمانهای دولتی، راه برای اشتغال جوانان باز و فضای کسب و کار کشور متحول می‌شود.
کوپنی شدن کالاهای اساسی، راه‌حل کاهش مشکل اقتصادی
پایگاه خبری راد: یک استاد دانشگاه با ادعای اینکه بر اساس برخی گزارش‌ها به دلیل شرایط اقتصادی جدید میزان ازدواج جوانان بین ۳۰ تا ۴۰ درصد کاهش داشته است، گفت: دولت برای حل مشکل اشتغال جوانان به جای اعطای وام به سازمان‌های مردم نهاد باید از بنگاه‌های کوچک و متوسط اقتصادی حمایت کند تا بقای‌شان منطقی شود و آنها احساس کنند چشم‌انداز روشنی مقابل‌شان قرار دارد.
کرم پور: چطور با داعش مبارزه می‌کنیم اما نمی‌توانیم با قاچاق مبارزه کنیم؟
پایگاه خبری راد: نماینده مردم فیروزآباد در مجلس شورای اسلامی گفت، چطور می‌توانیم با داعش مبارزه کنیم اما نمی‌توانیم با قاچاق مبارزه کنیم؟
اختصاص اعتبار سرمایه‏‌گذاری خطرپذیر وزارت ICT به صندوق فناوری یزد
پایگاه خبری راد: مدیر عامل صندوق پژوهش و فناوری استان یزد از اختصاص بخشی از بودجه اختصاصی وزارت ارتباطات برای سرمایه‏‌گذاری خطرپذیر به صندوق پژوهش و فناوری استان یزد خبر داد.
اینجا ماهی‌ها در آب می‌میرند!
پایگاه خبری راد: امروز به دلیل بحران کمبود و شوری آب در خوزستان، آبزی‌پروری به خطر افتاده و روزانه بسیاری از ماهیان در استخرهای پرورش ماهی می‌میرند. شوری و کمبود آب در شهرهای خرمشهر و آبادان، آبزی‌پروران را با مشکلات فراوانی مواجه کرده است، به شکلی که عده‌ای از آن‌ها ناامیدتر از همیشه شاهد مرگ ماهیانی هستند که خود برای پرورش آن‌ها زحمت کشیده‌اند.
آیا زلف اشتغال جوانان را می‌توان به وام دهی سمن‌ها گره زد؟
پایگاه خبری راد:معضل بیکاری جوانان و جلب مشارکت‌های اجتماعی در دهه‌های اخیر درحالی تبدیل به مهم‌ترین دغدغه مسئولان و نقل محافل کارشناسان شده است که هر روز نسخه‌های جدیدی برای این موضوعات پیچیده می‌شود.
افزایش تعداد جویندگان کار در سال ۹۷
پایگاه خبری راد: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از ۸۴۰ هزار نفر به جمعیت فعال کشور افزوده شود که ۸۰ درصد آنان را جوانان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی تشکیل خواهند داد.
کمالی‌پور: شستا نتوانسته شفاف‌سازی لازم را در مجموعه‌های اقتصادیش ایجاد کند
پایگاه خبری راد: نماینده مردم جیرفت در مجلس گفت: با وضعیتی که در بازار کار حاکم است لیسانه‌هایی را می‌بینم که حاضرند به عنوان مستخدم مشغول کار شوند.