16:56 | پنجشنبه 12 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

اشتغالزا

تاریک و روشن طرح انتقال آب از خلیج فارس به فلات مرکزی
نماد برتر- در حالی که وزیر صنعت، معدن و تجارت (صمت) پروژه انتقال آب از خلیج فارس به فلات مرکزی ایران را یادگاری برای نسل آینده می داند، یک پژوهشگر و مشاور اقتصادی و صنعتی معتقد است علاوه بر اینکه این طرح با هزینه بالا و آسیب به محیط زیست همراه است، صرف اجرای طرح هایی می شود که نه تنها شتغالزا نیستند، بلکه سرمایه بر، وابسته به مواد خام و مواد اولیه هستند.
شرایط بهره مندی از مزایای دوره کارورزی+ مبلغ کمک هزینه
نماد برتر- بر اساس آخرین آمار عملکرد طرح کارورزی حدود ۱۳۵ هزار نفر از فارغ التحصیلان دانشگاهی در طرح کارورزی ثبت‌نام کرده‌ و واجد شرایط شناخته‌ شده‌ و ۹۱۲۷ بنگاه مشمول معافیت بیمه ای قرار گرفته اند.
اگر دنبال کار و نیروی کار هستید بخوانید!
نماد برتر- با آغاز به کار سامانه اشتغال و کسب و کار ایرانیان علاوه بر امکان درج و ثبت اطلاعات شغلی شاغلان و مشاهده و اصلاح سوابق شغلی، زمینه ایجاد فرصتهای کسب و کار برای جوانان جویای کار و جذب نیروی کار مورد نیاز کارفرمایان فراهم شد.
سامانه ملی اشتغال و کسب و کار راه اندازی شد
نماد برتر- معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از راه اندازی سامانه ملی اشتغال و کسب و کار در کشور خبر داد.
کرونا هتل ها و رستورانها را ضربه فنی کرد!
نماد برتر-نتایج یک تحقیق نشان می دهد که تعداد شاغلین بخش خدمات در بهار امسال نسبت به بهار سال گذشته با کاهش همراه بوده و این امر ناشی از تاثیرپذیری بسیاری از مشاغل خدماتی از شیوع کرونا بوده است به نحوی که آمارها از کاهش ۳۳ درصدی شاغلین هتل ها و رستورانها در بهار امسال حکایت دارد.
کارگروه مشترک اصناف و تامین اجتماعی تشکیل می‌شود
نماد برتر- رئیس اتاق اصناف ایران با بیان اینکه بخشی از مطالبات اصناف در خصوص تقویت بنگاه‌های کوچک است که می‌توانند اشتغالزایی را توسعه دهند، گفت: اصناف و سازمان تامین اجتماعی تاکید بر ایجاد کارگروهی مشترک دارند که به زودی برقرار می‌شود.
اختصاص درصدی از فروش تولید به کارگران
نماد برتر- یک کارشناس حوزه کار اختصاص درصدی از فروش محصولات تولیدی به کارگران را در تقویت قدرت معیشت کارگران اثرگذار دانست و بر لزوم حفظ اشتغال نیروهای کار در ایام کرونا تاکید کرد.
اختصاص درصدی از فروش تولید به کارگران
نماد برتر- یک کارشناس حوزه کار اختصاص درصدی از فروش محصولات تولیدی به کارگران را در تقویت قدرت معیشت کارگران اثرگذار دانست و بر لزوم حفظ اشتغال نیروهای کار در ایام کرونا تاکید کرد.
حدود ۱۲ درصد گاز کشور در پالایشگاه فجر جم تولید می‌شود
نماد برتر- به گفته‌ی مدیرعامل پایشگاه فجر جم ۱۰ تا ۱۲ درصد گاز کشور در این پالایشگاه تولید می‌شود.
گلدمن ساکس: پیروزی بایدن به نفع نفت است
نماد برتر- گلدمن ساکس در یک ارزیابی جدید اعلام کرد پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری ماه آینده آمریکا عامل صعودی برای قیمتهای نفت خواهد بود زیرا هزینه صنعت شیل را افزایش داده و احتمالا باعث افت ارزش دلار می شود.
دولت در کنار تولید کنندگان و تلاشگران است
نماد برتر- حسن روحانی: افتتاح ۶ هزار و ۷۵۰ طرح عمرانی و ۲۶ هزار و ۵۰۰ طرح اشتغال‌زایی در روستاهای سراسر کشور در روز گذشته نشانه این است که دغدغه دولت همه مردم کشور و توسعه همه جای کشور است.
از صادرات محصولات چرم و کفش ایرانی غفلت نکنیم
نماد برتر- یک فعال تعاونی حوزه چرم، توسعه صادرات غیرنفتی را یک اولویت اساسی در سال جهش تولید دانست و راه اندازی مراکز تجاری در کشورهای هدف با حمایت وزارت تعاون و ایجاد نمایشگاههای تخصصی صنعت چرم و کفش را خواستار شد.
طرح جامع شهر جدید تابناک تصویب شد
نماد برتر- معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در جلسه امروز شورای عالی شهرسازی و معماری ایران، طرح جامع شهر جدید تابناک به تصویب رسید.
سهم زغال سنگ کرمان در تامین نیاز ذوب آهن دو برابر افزایش می یابد
نماد برتر- مدیرعامل ذوب آهن با اشاره به تامین ۱۵ درصد از نیاز زغالسنگ از معادن کرمان گفت: با وجود ظرفیت بالایی که در محدوده های شناسایی شده وجود دارد، هدف گذاری برای ۳۰ درصد بنا نهاده شد.
شغل های خانگی، سرمایه و هزینه زیاد نمی خواهد
نماد برتر- یک فعال حوزه کار بر لزوم احیای مشاغل خانگی و استفاده از ظرفیت کسب و کارهای خانگی در ایام کرونا تاکید کرد و گفت: مشاغل خانگی بودجه و سرمایه بالایی نمی خواهد و با کمترین هزینه قابل راه اندازی است.