02:08 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

اسدالله کارگر

اعلام قیمت میوه‌های شب یلدا
پایگاه خبری راد: رییس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی نرخ میوه‌های شب یلدا را اعلام کرد. وی از مردم خواست هرگونه گران‌فروشی را به این اتحادیه گزارش کنند تا با آن برخورد شود.
پیشبینی کمبود 30 درصدی عرضه سیب در شب عید
پایگاه خبری راد: رئیس اتحادیه میوه و سبزی‌فروشان از تشدید بازرسی با نزدیکی به شب چله خبر داد و گفت: با توجه به شرایط بازار اگر صادرات میوه بیش از مازاد نیاز بازار داخلی انجام شود، افزایش قیمت میوه به خصوص سیب درختی رخ خواهد داد.
قیمت انواع میوه در بازار
پایگاه خبری راد: رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی با بیان این‌که کمبودی در عرضه میوه و سبزی وجود ندارد، احتمال داد که در روزهای پایانی سال و تنظیم بازار شب عید بازار میوه با کمبود سیب درختی روبرو شود.
گوجه‌فرنگیِ ارزان شده همچنان گران‌تر از پارسال
پایگاه خبری راد: اگرچه با ممنوعیت صادرات گوجه فرنگی و دیگر اقدامات انجام شده، قیمت فعلی گوجه فرنگی ۱۰۰۰ تومان ارزان‌تر از ماه گذشته است اما این محصول همچنان حدود ۸۷ درصد گران‌تر از همین بازه زمانی در سال گذشته به فروش می‌رسد.
قیمت گوجه‌فرنگی هفته آینده کاهش می‌یابد
پایگاه خبری راد: در حالیکه قیمت گوجه‌فرنگی در بازار به کیلویی ۷۰۰۰ تومان هم رسید، ولی با اعلام ممنوعیت صادرات آن و افزایش عرضه در بازار، قیمت آن روند کاهشی پیدا کرده و به حدود ۴۰۰۰ تومان رسیده است. به گفته رییس اتحادیه فروشندگان میوه و تره‌بار، قیمت این محصول در هفته آینده به کمتر از ۲۵۰۰ تومان می‌رسد.
چرا صادرات سیب‌زمینی ممنوع نمی‌شود؟
پایگاه خبری راد: قیمت سیب‌زمینی مانند برخی دیگر از محصولات کشاورزی از جمله گوجه‌فرنگی طی هفته‌های اخیر به دلیل افزایش صادرات و کاهش عرضه در بازار داخلی، رو به افزایش رفت و به کیلویی حدود ۵۰۰۰ تومان در بازار رسید اما هنوز سیاست ممنوعیت موقتی صادرات آن برای ایجاد تعادل در بازار داخلی اتخاذ و ابلاغ نشده است.
رب نباید گران می‌شد؛ با گوجه‌های ارزان تولید کردند
پایگاه خبری راد: در پی افزایش قیمت گوجه فرنگی در روزهای اخیر، ‌قیمت رب گوجه‌فرنگی نیز حدود دو برابر شده است که رییس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی می‌گوید دلیل آن افزایش قیمت گوجه‌فرنگی نیست، چراکه رب‌هایی که اکنون در بازار است با گوجه‌فرنگی کیلویی ۵۰۰ تومان تهیه شده است.
افزایش صادرات، سیب‌زمینی را هم گران کرد
پایگاه خبری راد: افزایش بیش‌از ۸۵ درصدی صادرات سیب‌زمینی باعث کاهش عرضه و افزایش قیمت این محصول در بازار داخلی شده است. به‌طوری‌که طبق آمار قیمت این محصول پُرمصرف بیش از ۴۴ درصد نسبت به ماه قبل افزایش یافته است.
گوجه‌فرنگی برای خارجی‌ها ۲۰۰۰ تومان ارزان‌تر از ایران
پایگاه خبری راد: قیمت گوجه‌فرنگی و رب گوجه‌فرنگی در بازار مصرف افزایش چند برابری دارد که به گفته رئیس اتحادیه‌های مویه و بنکداران مواد غذایی، علت این افزایش قیمت صادرات بی‌حد گوجه‌فرنگی و کاهش عرضه در بازار داخلی و افزایش قیمت آن برای مصرف‌کنندگان و کارخانه‌هاست. این در حالی است که گوجه صادراتی ۲۰۰۰ تومان ارزان‌تر از بازار مصرف داخلی است و کارخانه‌ها هم هشت برابر این محصول را گران‌تر می‌خرند!
باز هم صادرات را به بازار داخلی ترجیح دادند!
پایگاه خبری راد: باوجود اینکه قیمت سبزی در بازار مصرف افزایش یافته است، رییس فروشندگان میوه و سبزی این موضوع را رد کرد و گفت: به دلیل افزایش صادرات سیب‌زمینی، قیمت این محصول در بازار مصرف افزایش یافته و قیمت برخی دیگر از محصولات همچون هویج، خیار، گوجه‌فرنگی و آناناس نیز رشد چشمگیری داشته است.
برای رفع مایحتاج‌تان میوه بخرید!
پایگاه خبری راد: در حالیکه وزارت کشاورزی دلیل افزایش ۸۳ درصدی قیمت میوه را فقط متوجه دلالان می‌داند، رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی در کنار فعالیت دلالان، سرمازدگی باغ‌ها، تورم، کمبود عرضه را نیز دلایل افزایش قیمت میوه اعلام کرد و گفت: دلالان چند ساعت زودتر میوه‌های رسیده در عمده‌فروشی را می‌خرند و با سودهای کلان دراختیار میوه‌فروشان قرار می‌دهند.
مردم نخریدند؛ میوه ارزان شد
پایگاه خبری راد: رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی با بیان اینکه با کاهش تقاضا از سوی مصرف کننده قیمت میوه با افت همراه بوده است، گفت: در تغییرات اخیر لیست ممنوعیت واردات کالا دستورالعملی ابلاغ نشده و واردات انواع میوه به جز چهار قلم همچنان ممنوع است.
"میوه" هم طلا شد!
پایگاه خبری راد: انواع میوه طی هفته های گذشته با افزایش قیمت مواجه شده و قیمت آن در بازار مصرف از خیابانی به خیابان دیگر و از مغازه‌ای به مغازه‌ دیگر متفاوت است که رییس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی می‌گوید این شرایط فقط برای بازار خرده‌فروشی نیست بلکه قیمت‌ها در بازار مرکزی میوه و تره‌بار هم، مثل طلا ساعتی تعیین می‌شود و نظارت مناسبی در این زمینه نیست.
ضعف‌های "حجتی" که فقط برای او نیست...
پایگاه خبری راد: مدیریت حجتی که در دولت دوازدهم برای سومین بار وزیر جهاد کشاورزی شد، طی یکسال گذشته نقاط ضعفی مانند تاخیر حدود هفت ماهه در اعلام نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی و بازار آشفته آن ها، داشت که البته تنها به او بر نمی گردد، اما در روز جهاد کشاورزی بررسی آن خالی از لطف نیست.
ارزان‌ترین و گران‌ترین محصولات تره‌بار در بازار
پایگاه خبری راد: بازار تره‌بار وضعیت باثبات‌تری نسبت به بازار میوه دارد و در این بخش کمتر قیمت غیرمنطقی به چشم می‌خورد. در این بازار برگ مو گران‌ترین و پیاز زرد ارزان‌ترین محصول هستند.