22:50 | سه شنبه 10 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

استعمال دخانیات

نقش سیگار در ایجاد بیماری‌های قلبی
پایگاه خبری راد: سیگار کشیدن عامل خطر مهمی برای ایجاد بیماری‌های قلبی عروقی است؛ به طوری که احتمال بروز سکته‌های مغزی و حملات قلبی در افراد سیگاری ۲ تا ۳ برابر بیشتر از غیر سیگاری‌ها است.
توصیه وزارت بهداشت برای توزیع نذورات در ایام محرم
پایگاه خبری راد: در آستانه تاسوعا و عاشورای حسینی، معاونت بهداشت وزارت بهداشت تاکید کرد که عدم رعایت موازین بهداشتی در توزیع نذورات در مراسم عزاداری، مساجد، تکایا و هیات‌ها می‌تواند احتمال بروز بیماری‌های مرتبط با غذا بویژه بیماری‌های عفونی روده‌ای را افزایش دهد.
700هزار سالمند ایرانی "دمانس" دارند
پایگاه خبری راد: پیش بینی می‌شود تا سال ۲۰۵۰، درصد سالمندان ایران به بیش از ۳۰ درصد برسد؛ بر این اساس درصد جمعیت سالمند در ایران از میانگین جهان و آسیا بیشتر و از هر سه نفر، یک نفر سالمند خواهد بود. از طرفی هم طبق پژوهش‌های انجام شده، آلزایمر هفت تا ۹ درصد سالمندان در سنین مختلف را درگیر می‌کند و به طور تخمینی، ۷۰۰هزار سالمند در ایران مبتلا به دمانس هستند.
فلزات سمی خطر بیماری‌های قلبی را افزایش می‌دهند
پایگاه خبری راد: بررسی‌ها نشان می‌دهد قرار گرفتن در معرض فلزات سمی خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را افزایش می‌دهد.
آغاز تخریب ژنتیکی بدن، تنها چند دقیقه پس از استعمال سیگار
پایگاه خبری راد: یک فوق تخصص ریه گفت: تنها پس از گذشت چند دقیقه از استعمال سیگار، تخریب ژنتیکی بدن با این سم مهلک آغاز می‌شود.
تسهیل ترک سیگار در کلینیک‌های رایگان / وام کارآموزی و کارآفرینی برای ترک‌کنندگان
پایگاه خبری راد: مدیر اجرائی جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات ایرانیان با اشاره به طرح "مدارس بدون دخانیات" گفت: طرح پاد (پیشگیری از استعمال دخانیات) در دبیرستان‌های شهرستان ورامین با موفقیت در حال اجرا است؛ ضمن اینکه اجرای برنامه‌هایی در زمینه مدارس، محله و بوستان‌های بدون دخانیات، به دنبال گامی به سوی شهرهای بدون دخانیات را پیگیریم.
ماجرای شرکت دخانی آمریکایی و هشدار وزیر بهداشت به شریعتمداری
پایگاه خبری راد: اگر در را به روی صنعت دخانیات ببندید، آنها از راه دیگری وارد می‌شوند؛ محصولِ تقریبا جدید شرکت‌های دخانیات این موضوع را تایید می‌کند و نشان می‌دهد که آنها چگونه برای حفظ مشتریان خود تلاش می‌کنند.
مغایرت فعالیت شرکت بین‌المللی "فیلیپ موریس" با قانون مبارزه با دخانیات
پایگاه خبری راد: وزیر بهداشت در نامه‌ای به وزیر صنعت، معدن و تجارت، خواستار دیده‌بانی فعالیت‌های صنایع دخانی در ایفای نقش مسئولیت‌های اجتماعی مشارکت، دخالت در حوزه سیاستگذاری‌های مربوط به سلامت و جلوگیری از واردات و تولید محصولات نوپدید از سوی این وزارتخانه شد.
"قلیان" تهدید دخانیاتی قرن ۲۱
پایگاه خبری راد: بنا بر گزارش سازمان‌های بین‌المللی مرتبط با بهداشت، قلیان تهدیدی دخانیاتی در قرن ۲۱ است.
ابلاغ آیین نامه طرح بهره‌برداری مراکز سرپایی سرطان/ مشاوره تلفنی ۲۴ ساعته خدمات سرطان
پایگاه خبری راد: رییس اداره پیشگیری از سرطان وزارت بهداشت با بیان اینکه با توجه به آمار موجود، پیش‌بینی می‌شود که بیماری سرطان در سال‌های آینده روبه افزایش باشد، گفت: شیوه زندگی ناسالم و عوامل محیطی، دو دلیل عمده ابتلا به سرطان هستند و تا زمانی‌که اصلاح نشوند، بروز سرطان محتمل الوقوع است.
مرگ سالانه ۵۵هزار ایرانی به دلیل سیگار/لزوم اصلاح مالیات بر مواددخانی
پایگاه خبری راد: سخنگوی وزارت بهداشت با بیان این که در کشور سالانه ۵۰ تا ۵۵ هزار نفر به علت استعمال دخانیات جان خود را از دست می‌دهند، گفت: با اصلاح مالیات بر عرضه مواد دخانی، می‌توانیم علاوه بر ایجاد سالانه ۱۱ هزار میلیارد تومان اعتبار برای نظام سلامت، مصرف دخانیات را نیز کاهش دهیم.
صفحه قبل | صفحه بعد