17:56 | چهارشنبه 6 تير 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

استعداد

فردا از کشورهای منطقه جا بمانیم، مدیران امروز باید پاسخگو باشند
نماد برتر- «امارات، وزارت هوش‌ مصنوعی تاسیس کرد. اولین دانشگاه اختصاصی هوش‌ مصنوعی دنیا در امارات افتتاح شد. نمایشگاه فناوری‌های هوش‌ مصنوعی در دُبی آغاز به کار کرد. سرمایه‌گذاری امارات در هوش‌ مصنوعی ۷۰ درصد رشد کرد.» اینها تیترهای اخباری است که در ماه‌ها و سال‌های اخیر در حوزه فناوری از این کشور کوچک حاشیه خلیج‌فارس منتشر شده است. حال سوال اینجاست که این هوش‌ مصنوعی چه چیزهایی را در درون خود نهفته دارد که این کشور کوچک نفت‌خیز ثروتمند را وادار به دورخیز برای تصاحب آن کرده است؟!
تدوین آیین‌نامه «حفظ ثبات بازارسرمایه» قدمی مثبت در تاریخ بورس ایران
نماد برتر- تدوین آیین‌نامه حفظ ثبات بازار سرمایه و صیانت از حقوق سهامداران و سرمایه‌گذاران که اخیراً توسط شورای عالی بورس به تصویب رسید، ضمن آنکه قدمی بسیار مثبت در بازارسرمایه ایران محسوب می‌شود، مکانیزم‌های حمایتی از بازار سرمایه را قاعده‌مند کرده و موجب اعتماد و اطمینان بیشتر سرمایه‌گذاران حقیقی به این بازار خواهد شد.
آغاز به کار آکادمی اشتغال و کسب‌وکار دانشگاه علامه طباطبائی
نماد برتر- آکادمی اشتغال و کسب‌وکار دانشگاه علامه طباطبایی با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری آغاز به کار کرد.
گرایش استعدادهای برتر به رشته‌های خاص موجب فقیرشدن سایر رشته‌ها می‌شود
نماد برتر- معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تأکید بر این نکته که اگر در کنار فرار مغز خارجی فرار مغز داخلی را نیز ببینیم،گفت: استعدادهای برتر به چند رشته گرایش دارند و در این شرایط در بقیه رشته‌ها فقیر می‌مانند.
دانش مالی رفتاری سرمایه‌گذاری
نماد برتر- امروزه روانشناسان مالی توجه ویژه‌ای به کنکاش در عوامل تاثیرگذار بر احساسات و تصمیمات سرمایه‌گذار و سرمایه‌گذاری معطوف داشته‌اند. "مالی رفتاری (Behavioral Finance)" حوزه‌ای است که به بررسی جهت‌گیری‌های رفتاری سرمایه‌گذاران یا تحلیلگران مالی می‌پردازد. این حوزه بر این واقعیت تمرکز دارد که چرا گاهی سرمایه‌گذاران، عملکردی غیرمنطقی در زمان سرمایه‌گذاری دارند و علیرغم صحیح‌بودن اطلاعات‌شان، تحت تاثیر سوگیری‌ها و تورش‌های خود، به نتایج و تصمیم‌های نادرستی می‌رسند. به بیانی ساده‌تر این حوزه به دنبال یافتن درک تاثیر گرایش ها و سوگیری‌های شخصی بر سرمایه‌گذاران موثر بر بازار است.
چند میدی دنبالت کنن؟
نماد برتر- بعد از حضورش در یک برنامه تلویزیونی، تماس فعالان فضای مجازی با او شروع می‌شود؛ از فروشنده صفحه با دنبال‌کننده‌های بالا گرفته تا افزایش فالوور و پشتیبانی از صفحه‌هایش در شبکه‌های اجتماعی؛ هر کدام هم بسته‌های قیمتی خودشان را عرضه می‌کنند.
افراد موفق چگونه فکر می‌کنند؟
نماد برتر- سلسله نشست‌های ارزش‌آفرینی به همت بنیاد نخبگان خراسان‌رضوی به صورت وبینار برگزار می‌شود.
خاوازی به عنوان «وزیر جهاد کشاورزی» منصوب شد
نماد برتر- رئیس جمهوری اسلامی ایران با استناد به اصول ۸۷ و ۱۳۳ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و رای اعتماد روز چهارشنبه ۲۰ فروردین ماه مجلس شورای اسلامی، طی حکمی کاظم خاوازی را به عنوان «وزیر جهاد کشاورزی» منصوب کرد.
آماده‌باش برای هشدار سیل و ریزش کوه از امشب
نماد برتر- معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از احتمال وقوع سیلاب و طغیان رودخانه‌های فصلی و ریزش کوه و رانش زمین در پی بارش‌های شدید و پیش‌بینی شده در برخی استان‌های کشور خبر داد.
۳۳ میلیارد پول کلاهبرداری شده به مردم برگردانده شد
پایگاه خبری راد: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: دامنه کلاهبرداری خدمات ارزش افزوده بسیار گسترده است و ما تنها در یک پرونده ۳۳ میلیارد که کلاهبرداری شده بود را به مردم برگرداندیم.
شغل‌های خانگی پولساز را بشناسید
پایگاه خبری راد: برای شاغل شدن لازم نیست حتما تخصص داشته باشید. می‌توانید از قابلیتها و هنرهایتان در خانه استفاده کنید و با اندکی خلاقیت و نوآوری برای خودتان پول درآورید.
روز پر رفت و آمد در بورس/ احتمال همکاری بورس تهران و وین
پایگاه خبری راد: امروز چهارمین شرکت در سال ۱۳۹۸ در بورس تهران عرضه اولیه می‌شود، علاوه بر این امروز سفیر اتریش در ایران به همراه هیات مدیره اتاق مشترک بازرگانی ایران و اتریش از بورس تهران بازدید و اظهار امیدواری کردند که بورس تهران و وین بتوانند با هم همکاری داشته باشند.
تصمیمات درست را در زمان‌های غلط می‌گیرند!
پایگاه خبری راد: در ماه‌های اخیر، نوسانات بازار ارز به طور ملموسی در بازار سرمایه تاثیرگذار بوده و هنوز هم هست. اما در مورد تصمیماتی که برای کنترل بازار ارز گرفته شده انتقاداتی مطرح می‌شود؛ به طوری که مدیرعامل سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات معتقد است که مواقعی در اقتصاد ایران تصمیم‌های درست در زمان‌های غلط گرفته می‌شود که اثر آن تصمیم درست را از بین می‌برد.
۱۰ نقطه جهان که برای رفتن به آن‌ها به شما پول یا خانه می‌دهند!
پایگاه خبری راد: مهاجرت به برخی مناطق نه تنها نیازمند هزینه ای نیست بلکه برای شما درآمد نیز به همراه خواهد داشت.
طرح نوآفرین برای چه کسانی است؟
پایگاه خبری راد: مسؤولان، نوآفرین را طرحی جهت آسان‌سازی قانون‌مندتر کردن استارت‌آپ‌ها و تسهیل ورود آن‌ها به فرایندهای رسمی کسب‌وکار می‌دانند و در این راستا شرکت‌ها و تیم‌های نوپا، شرکت‌های رشدیافته، شتابنده‌ه و مراکز رشد، افراد علاقه‌مند به حوزه نوآفرینی و سرمایه‌گذاران می‌توانند در این طرح حاضر شوند.