03:53 | چهارشنبه 11 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

استان لرستان

سود مازاد از تعرفه بانک مرکزی قابل مطالبه نیست
نماد برتر- هیأت عمومی دیوان‌ عالی ‌کشور با صدور رأی وحدت رویه‌ای اعلام کرد که قراردادهای راجع به سود تسهیلات، بدون رعایت مصوبات بانک مرکزی «نافذ» نبوده و بر این اساس، سود مازاد از تعرفه بانک مرکزی قابل مطالبه نیست.
آخرین آمار فارغ التحصیلان متقاضی یارانه دستمزد
نماد برتر- مطابق آخرین آمار عملکرد طرح یارانه دستمزد، تاکنون بیش از ۸۳۰۰ داوطلب در این طرح ثبت نام و بیش از ۱۵۰۰ کارفرما از آن استقبال کرده اند.
«زگلدشت» و احداث بزرگترین دامداری ها
نماد برتر - «زگلدشت» که طرح های توسعه بزرگی را به مرحله اجرا درآورده، در سال 98 نیز همانند سال 97 رشد مطلوبی در سودآوری رقم زد.
آخرین وضعیت آب و برق در مناطق سیل‌زده
نماد برتر- مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو گفت: بر اثر بارش برف و باران و وقوع سیل در استان لرستان، برق ۳۷ روستا و آب ۲۳ روستا قطع شده و در استان کهکیلویه و بویراحمد نیز برق ۱۰۰ روستا قطع است.
سهم ۳۳درصدی عراق در صادرات کالاهای غیرنفتی ایران
پایگاه خبری راد: دبیر ستاد توسعه روابط اقتصادی ایران با عراق و سوریه گفت: از سال ۲۰۰۳ تاکنون رشد قابل توجهی از صادرات محصولات به عراق را تجربه کرده ایم؛ به‌طوری‌که ۳۳ درصد صادرات غیرنفتی ما به عراق است.
استان‌هایی که رتبه‌ اول و دوم رانش زمین را به خود اختصاص داده‌اند
پایگاه خبری راد: مطالعات محققان کشور نشان می‌دهد استان‌های مازندران و گیلان به ترتیب رتبه‌های اول و دوم را در رانش زمین کسب کردند، ضمن آنکه آثاری از رانش در مناطقی از تهران مانند دره فرحزاد مشاهده شده است.
خسارت بخش کشاورزی مناطق سیل‌زده تا یک ماه آینده پرداخت می‌شود
پایگاه خبری راد: مدیرکل دفتر مدیریت بحران و کاهش مخاطرات بخش کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی گفت: با توجه به دستورالعمل‌های فنی، اجرایی و تشکیل کارگروه‌های شهرستانی و استقرار سامانه سجاد، ظرف یک ماه آینده کل پرداختهای بلاعوض در استان‌های سیل‌زده نهایی خواهد شد.
استفاده از طرح توسعه ملی مشاغل خانگی برای مناطق سیل‎زده
پایگاه خبری راد: دبیر ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: از طرح توسعه ملی برای مشاغل خانگی می‎توان استفاده کرد.
تحلیل سامانه‌های بارشی که منجر به سیل ایران شد
پایگاه خبری راد: یک عضو هیأت علمی پژوهشکده حفاظت خاک و آبخیزداری ضمن تحلیل سه سامانه‌های بارشی فعال در کشور در اسفند ۹۷ و فروردین ۹۸، گفت: گرچه بارش‌های اخیر، در ۴۰، ۵۰ سال اخیر کم‌سابقه بوده اما بی‌سابقه نبوده است.
وام اشتغال ۵۶ هزار فرصت شغلی ایجاد کرد
پایگاه خبری راد: مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید از پرداخت ۱۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی تا پایان سال گذشته خبر داد و گفت: این تسهیلات به ۲۳ هزار طرح اشتغال پرداخت شده و ۵۶ هزار فرصت شغلی ایجاد کرده است.
ریل، راه و فرودگاه در آوار سیل!
پایگاه خبری راد: هرچند میزان خسارات وقوع سیل اخیر در کشور هنوز به‌طور دقیق مشخص نشده است اما بنا بر گفته مسئولان به نظر می‌رسد خسارات وارده به شبکه ارتباطی کشور بین ۳۵۰۰ تا ۴,۰۰۰ میلیارد تومان است.
دلیل سیل لرستان چیست؟
پایگاه خبری راد: عضو هیأت علمی پژوهشکده حفاظت خاک و آبخیزداری با اشاره به اینکه از ۴ تا ۱۳ فروردین حوضه کشکان لرستان، ۲۹۰ میلیمتر بارش دریافت کرد، گفت: در لرستان تداوم بارش باعث تشدید ویرانی سیل شد.
چرا کشاورزان اعتمادی به بیمه ندارند؟
پایگاه خبری راد: رئیس خانه کشاورز استان همدان با بیان اینکه 25 درصد از اراضی کشاورزی استان همدان بیمه است، گفت: در سال گذشته اعلام کردیم کشاورزان به دلیل اینکه بیمه جاذبه‌ای ندارد و مردم اعتمادشان را به بیمه از دست دادند حاضر به بیمه نیستند.
خسارت سیل چند هزار میلیارد تومان بود؟
پایگاه خبری راد: تعداد قابل توجهی از استان‌های کشورمان از همان روزهای آغازین سال درگیر سیل شدند و این اتفاق تلخ علاوه بر اینکه تلفات جانی بر جای گذاشت، خسارات مالی سنگینی نیز به کشور وارد کرد.
‌بازسازی مناطق سیل‌زده یک ساله به اتمام می‌رسد
‌پایگاه خبری راد: قائم مقام بنیاد مسکن گفت: بازسازی مناطق سیل‌زده شروع شده و امیدواریم در کمتر از یک سال عملیات بازسازی در این مناطق به اتمام برسد.