20:50 | يكشنبه 15 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

اروپایی ها

ترامپ بنز و بی‌ام‌و را هم تهدید کرد!
پایگاه خبری راد: رئیس جمهور آمریکا گفت اروپایی ها هر چه را که آمریکا بخواهد در اختیارش خواهند گذاشت اگر کار به اعمال تعرفه بر خودروها بکشد.
دعوای ارزی آمریکا و اروپا بالا گرفت
پایگاه خبری راد: مشاور اقتصادی کاخ سفید گفت که اروپا نیازمند یک برنامه منسجم رشد است و نه دستکاری در نرخ های برابری ارز.
نامه نگاری آمریکا با اروپایی‌ها در خصوص اینستکس
پایگاه خبری راد: وزیر خزانه داری آمریکا از ارسال نامه به اروپا برای انتقال نگرانی این کشور از فعالیت‌های اینستکس خبر داد.
زنگنه: من نگفتم مشتری‌های نفتی ما جاسوس هستند
پایگاه خبری راد: وزیر نفت گفت: من نگفتم مشتری های ما جاسوس هستند، بلکه گفتم کسانی که به ما مراجعه می‌کنند به اسم خرید نفت به قصد اینکه اطلاعاتی از چگونگی فروش نفتمان پیدا کنند به سمت ما می‌آیند و ما این را می‌دانیم.
کاهش وابستگی اروپایی‌ها به دلار در تجارت خارجی
پایگاه خبری راد: هر چند دلار هنوز اصلی ترین ارز مبادله‌ای در واردات کشورهای اروپایی است اما در صادرات، دلار جای خود را به یورو داده است.
حمایت روسیه از سازوکار مالی اتحادیه اروپا برای ایران
پایگاه خبری راد: معاون وزیر خارجه روسیه، راه اندازی ساز و کار مالی اتحادیه اروپا برای همکاری با ایران را فرصتی جدید برای روسیه خواند.
مراقب اقدامات خودسرها در خارج از کشور باشیم
پایگاه خبری راد: یک دیپلمات باسابقه کشورمان، تاکید می‌کند که اروپایی‌ها تلاش دارند سازوکار SPV را با توافق آمریکایی‌ها تدوین کنند و در همین چارچوب مذاکراتی را به صورت منظم با دولت واشنگتن انجام داده‌اند و اگر تاکنون spv اجرایی و عملیاتی نشده به این علت است که اروپایی ها در مذاکراتشان با آمریکا به توافق نرسیده‌اند.
اروپایی ها برای ایجاد ساز وکار مالی ویژه توافق ندارند!
پایگاه خبری راد: س از خروج آمریکا ازبرجام ، کشورهای باقی مانده شامل فرانسه، روسیه، چین، انگلستان و آلمان تلاش کردند که برجام را حفظ کنند و ایران نیز اعلام کرد چنانچه کشورهای متعهد بتوانند راهی برای حفظ برجام پیدا کنند بر این پیمان باقی می ماند.
مکانیزم مالی اروپا برای همکاری با ایران چگونه کار خواهد کرد؟
پایگاه خبری راد: اتحادیه اروپا وعده داده است تا علی رغم تحریم‌های آمریکا به همکاری اقتصادی با ایران ادامه دهد و این کار از طریق سازوکار پیشنهادی ویژه (اس پی وی) صورت خواهد گرفت.
استقبال نهاوندیان از سازوکار ویژه اتحادیه اروپا برای تسهیل پرداخت‌ها
پایگاه خبری راد: معاون اقتصادی رییس جمهوری با استقبال از سازوکار ویژه اتحادیه اروپا برای تسهیل پرداخت های مربوط به صادرات (شامل نفت) و واردات ایران، آن را حرکتی رو به جلو از سوی اتحادیه اروپا خواند.
ایجاد کانال‌های بانکی جدید مستقل از دلار بین ایران و اروپا یک رویا نیست
پایگاه خبری راد: بلومبرگ در گزارشی نوشت که پیشنهاد آلمان برای ایجاد کانال‌های جدید مالی و بانکی با ایران و دور زدن تحریم‌های آمریکا می‌تواند محقق شود.
حق مالکیت تولیدات خودرویی در آسیا اصل نیست
پایگاه خبری راد: برای جایگزین کردن کشورهای آسیایی با اروپایی ها در صنعت خودرو و قطعه، اولین مشکل، نداشتن حق مالکیت و خط تولید مستقل است که در بیشتر کشورهای آسیایی وجود دارد.
تحریم شرکت‌هایی که به دلیل تحریم‌های آمریکا با ایران تجارت نکنند
پایگاه خبری راد: به گفته دستیار مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا این اقدام برای ارسال این پیغام به ایران است که اروپایی ها برای حفظ برجام بسیار جدی هستند.
لاریجانی: سیاست‌های ارزی کشور به‌زودی نهایی و اعلام می‌شود
پایگاه خبری راد: رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ظرف روزهای آینده باید سیاست‌های جدید ارزی اعلام شود تا آن جا که اطلاع دارم کارها نهایی شده بنابراین باید ساختار اداره کشور براساس علم اقتصاد جلو برود نه اینکه سیاست‌های دستوری به کار گرفته شود.
از جریمه گوگل تا انتقاد شدید ترامپ از اروپا
پایگاه خبری راد: پس از آنکه اتحادیه اروپا شرکت آمریکایی گوگل را به علت انحصارطلبی تجاری ۵ میلیارد دلار جریمه کرد، حالا ترامپ علاوه بر انتقاد شدید این اقدام، آن را حربه اروپایی‌ها برای مقابله با آمریکا می‌داند.