15:52 | چهارشنبه 13 تير 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

اراضی کشاورزی

چرا کشاورزان علاقه‌ای به بیمه اراضی ندارند؟
پایگاه خبری راد: معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: به دلیل خرده مالکی بودن اکثر اراضی در مازندران، بیمه محصولات کشاورزی با استقبال زیادی روبرو نبوده و کمتر از ۱۰ درصد اراضی زراعی و باغی مازندران بیمه هستند.
هدر رفت ۵۰ درصد آب سیلابی
پایگاه خبری راد: دبیر کارگروه مخاطرات زلزله با بیان این‌که از ۹۲ میلیارد متر مکعب آبی که همراه با بارش‌های اخیر وارد کشور شد، ۵۰ درصد آن به هدر رفت، گفت: در صورت ذخیره‌سازی این آب می‌توانستیم به مدت ۲ سال آب مورد نیاز کشورمان را تأمین کنیم، ولی رخدادهای اخیر نشان داد که باید در خصوص سیل بازنگری‌هایی داشته باشیم.
چرا کشاورزان اعتمادی به بیمه ندارند؟
پایگاه خبری راد: رئیس خانه کشاورز استان همدان با بیان اینکه 25 درصد از اراضی کشاورزی استان همدان بیمه است، گفت: در سال گذشته اعلام کردیم کشاورزان به دلیل اینکه بیمه جاذبه‌ای ندارد و مردم اعتمادشان را به بیمه از دست دادند حاضر به بیمه نیستند.
از "بدخیم‌ تلقی شدن سیلاب و مدیریت آن" تا "وظایف رسانه‌ها در مواقع بحران"
پایگاه خبری راد: مشاور وزیر نیرو و رئیس مرکز امور اجتماعی منابع آب و انرژی با اشاره به این که مساله سیلاب و مدیریت آن یک پدیده بدخیم (super wicked problems) تلقی می‌شود، بر ضرورت دخیل‌شدن رسانه‌ها در برطرف کردن آن تاکید کرد و گفت: در خصوص پدیده‌های بدخیم باید از "رویکرد همه با هم" (Altogether Approach) و میان بخشی برای حل مساله استفاده کرد.
خزانه گیری ۸۵ درصد شالیزارهای مازندران/ خسارت 600 میلیارد تومانی سیل به بخش کشاورزی
پایگاه خبری راد: رئیس جهاد کشاورزی مازندران گفت: با وجود آسیب سیل به حوزه کشاورزی اما امسال کاهش تولید در محصولات زراعی را نداریم و ۸۵ درصد شالیزارهای استان نیز خزانه گیری شده است.
لغو ممنوعیت صادرات سیب آذربایجان غربی
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از آغاز صادرات سیب درختی در آذربایجان غربی خبر داد.
انتقاد نماینده گلپایگان از عدم توجه به آثار تاریخی روستای کوچری
پایگاه خبری راد: نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که آثار تاریخی و کتیبه‌ها و سنگ نگاره‌های با قدمت بیش از ۶ تا ۷ هزار ساله با آب گیری کامل سد کوچ‌ری به آب خواهند رفت بیان کرد: متأسفانه وزارت نیرو و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در حفظ و نگهداری این آثار علیرغم پیگیری‌های انجام شده کوتاهی و تعلل کرده است.
گردآوری میزان خسارت سیلاب به واحدهای صنفی
پایگاه خبری راد: رئیس اتاق اصناف ایران گفت: جلسات ستاد مدیریت بحران در اتاق اصناف ایران ادامه دارد و همکاران ما در این ستاد در حال گردآوری میزان خسارات سیلاب به واحدهای صنفی هستند و براساس دستور دادستانی کل کشور کمک‌ها (نقدی و غیرنقدی) به هلال‌احمر و کمیته امداد امام خمینی (ره) سپرده شد.
کشاورزی مازندران در معرض نابودی پس از سیل/ همچنان یک نفر مفقود است
پایگاه خبری راد: بیش از سه هفته از سیلاب مازندران می‌گذرد و تلاش نیروهای امدادی برای بازگشت زندگی مردم به روال عادی ادامه دارد، این در حالی است که همچنان گاز 300 خانه در حاشیه رودخانه تلار سوادکوه قطع و یک نفر پس از سیل نخست در میاندورود مفقود شد، در این میان، نکته بسیار مهم و حیاتی، خطر نابودی کشاورزی مازندران پس از سیل است.
سیلاب بهاره؛ مهمان پرخرج در سال سخت اقتصاد
پایگاه خبری راد: سیلاب بهاره مهمان ناخوانده تعطیلات نوروزی بود که علاوه بر خسارات جبران‌ناپذیر جانی، باعث بروز خسارات سهمگینی بر پیکره اقتصاد کشور شده است. آسیب دیدن زیرساخت‌های ارتباطاتی، ریلی، جاده‌ای و مسکونی تنها بخشی از خسارات سیل در نوروز ۹۸ است.
اعلام حالت فوق‌العاده در خوزستان/ اگر باران زیاد شود برخی مناطق استان را آب می‌گیرد
پایگاه خبری راد: عضو هیات علمی دانشکده امور آب دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: اگر بارش‌های امروز و فردا در سطح استان زیاد باشد، باید نگران بود و قطعا مناطقی را آب فرا خواهد گرفت زیرا میزان بارش‌ها قابل کنترل نیست.
اختصاص وام ۴۰۰۰ میلیاردی برای سیل‌زدگان
پایگاه خبری راد: رئیس‌کل بانک مرکزی از پرداخت ۴۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان‌قیمت به آسیب‌دیدگان و خسارت دیدگان سیل اخیر خبر داد.
اعتبارات برای مقابله ریشه‌ای با سیل کافی نیست
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور با بیان اینکه منشأ سیل حوزه آبخیز است، گفت: اعتبارات تخصیصی برای انجام اقدامات زیربنایی در زمینه آبخیزداری به منظور مقابله اساسی و ریشه‌ای با مخاطرات سیل، کافی نبوده و پاسخگوی نیازها نیست.
خسارت ۱۶۴۰ میلیارد تومانی سیل به کشاورزی گلستان
پایگاه خبری راد: مدیرکل دفتر مدیریت بحران و کاهش مخاطرات بخش کشاورزی اعلام کرد: سیل در استان‌های گلستان و مازندران ۱,۶۴۰ میلیارد تومان به بخش کشاورزی خسارت وارد کرده است.
هشدار نوروزی درباره زمین خواری و فروش غیرمجاز ویلا
پایگاه خبری راد: سازمان امور اراضی کشور به مناسبت فرارسیدن سال نو و با هدف اطلاع‌رسانی عمومی برای جلوگیری از فعالیت سودجویان و دلالان در زمینه ویلاسازی و تغییر کاربری و ساخت و سازهای غیرمجاز زمین‌های کشاورزی در تعطیلات نوروزی اطلاعیه‌ای منتشر کرد و از مردم خواست که به تبلیغات کاذب توجهی نکرده و در ایام نوروز با سامانه تلفنی ۱۳۱ مسائلی از جمله زمین خواری، تغییر غیرمجاز کاربری اراضی کشاورزی و خرید و فروش غیر مجاز ویلا را به اطلاع سازمان امور اراضی برساند.