11:49 | يكشنبه 8 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

احیای کارت سوخت

تازه‌ترین خبرها از کارت سوخت
پایگاه خبری راد: همراهی دولت و مجلس برای احیای کارت سوخت شتاب بیشتری گرفته است. البته تاکنون به صورت رسمی جزئیات این طرح از سوی مسئولان اعلام نشده است اما با کنار هم قرار دادن اظهارات آنان می‌توان به چارچوب کلی از این طرح دست یافت.
کمیته‌ "بررسی ساماندهی مصرف سوخت" ظرف سه هفته باید اعلام نتیجه کند
پایگاه خبری راد: عضو ناظر مجلس در شورای عالی انرژی گفت: کمیته‌ای در کمیسیون انرژی تشکیل شد تا سناریوهای مختلف برای ساماندهی مصرف سوخت را بررسی و نتیجه را ظرف سه هفته اعلام کند.
 تصمیم دولت افزایش قیمت بنزین نیست
پایگاه خبری راد: وزیر نفت با تأکید بر اینکه اساس دولت بر این نیست که قیمت بنزین را افزایش دهد، افزود: دولت می‌خواهد برای افرادی که می‌خواهند بیشتر از سهمیه خود بنزین مصرف کنند، فکری کند.
باید سیستم شفافی برای مدیریت مصرف سوخت ایجاد شود
پایگاه خبری راد: یک عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: به منظور کنترل مصرف سوخت در داخل کشور و همچنین ممانعت از قاچاق سوخت باید سیستم شفافی ایجاد شود.
قاچاق سوخت چالش‌های جدی‌ را برای کشور ایجاد کرده است
پایگاه خبری راد: رئیس کمیته حقوقی قراردادها و امور بین‌المللی کمیسیون انرژی مجلس گفت: براساس آمارها روزانه حدود ۱۰ میلیون لیتر بنزین از کشور قاچاق می‌شود که سرمایه هنگفتی را از کشور بیرون می‌برد.
بختیار: آمادگی برای افزایش نرخ بنزین وجود ندارد
پایگاه خبری راد: عضو ناظر مجلس شورای اسلامی در شورای عالی انرژی، گفت‌: امروز بحث احیای کارت سوخت به منظور جلوگیری از قاچاق سوخت مطرح است.
"وضع قاچاق بنزین الحمدالله خوب است! "
پایگاه خبری راد: موضوع قاچاق بنزین این روزها با افزایش نرخ دلار که باعث اختلاف فاحش نرخ سوخت در ایران با کشورهای همسایه شده است در سر خط مهم‌ترین خبرها قرار گرفته است. موضوعی که واکنش وزیر نفت را نیز برانگیخت و با کنایه وضع آن را خوب اعلام کرد.
بازچرخانی آب در شرایط ضروری انجام می‌شود
پایگاه خبری راد: نماینده مردم اصفهان درمجلس شورای اسلامی گفت: بازچرخانی آب تنها در شرایط ضروری انجام می‌شود چرا که اجرای چنین طرحی به معنی این است که از راهکارهای دیگر ناامید شده‌ایم.
برای مدیریت مصرف، احیای کارت‌های سوخت راهکار مناسبی است
پایگاه خبری راد: یک عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: استفاده از کارت سوخت در یک برهه زمانی برای مدیریت سوخت کشور کارآمد بود و امروز نیز باید به این سمت برویم.
در کنگره‌ی نفت و نیرو چه گذشت؟
پایگاه خبری راد: چهارمین کنگره راهبردی و نمایشگاه نفت و نیرو صبح امروز در مرکز همایش‌های صداوسیما با حضور وزیر نفت و جمعی از مسئولان وزارت نفت برگزار شد. در این کنگره مباحث مهمی پیرامون وضعیت صنعت نفت، کارت سوخت و بازارجهانی نفت در آستانه آغاز تحریم‌های نفتی ایران علیه آمریکا مطرح شد.
سهمیه‌بندی بنزین در دولت در حال بررسی است
پایگاه خبری راد: وزیر نفت ضمن ارائه اطلاعاتی درباره مذاکرات نفتی با روسیه و اروپا و هم‌چنین تشریح وضعیت بازار نفت درباره احیای کارت سوخت و سهمیه‌بندی بنزین گفت: این موضوع در دولت در حال بحث و بررسی است.
فعال شدن کارت‌های سوخت‌ در دستور کار !
پایگاه خبری راد: یک عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس گفت: تا به امروز دولت تصمیمی در خصوص سهمیه بندی بنزین نداشته است اما بحث فعال شدن کارت‌های سوخت در دستور کار است.
اظهارات متناقض بهارستانی‌ها درباره بنزین
پایگاه خبری راد: افزایش نرخ دلار، تفاوت فاحش نرخ سوخت در ایران نسبت به کشورهای همسایه، افزایش قاچاق و افزایش مصرف بنزین همانند دومینوی به هم پیوسته‌ای شده که درنهایت به گشایش دوباره پرونده بنزین و بررسی گزینه‌های مختلفی مانند سهمیه‌بندی و احیای کارت سوخت منجر شد. اما به نظر می‌رسد نگارنده‌های این سرنوشت با یکدیگر اتفاق نظر ندارند؛ به‌طوری‌که یک روز یکی از سهمیه‌بندی قطعی بنزین خبر می‌دهد و روز بعد دیگری اعلام می‌کند تصمیمی برای سهمیه‌بندی گرفته نشده است.
 دولت تصمیمی برای سهمیه‌بندی و افزایش قیمت سوخت ندارد
پایگاه خبری راد: سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه «دولت تصمیمی برای سهمیه‌بندی و افزایش قیمت سوخت ندارد»، گفت که فعلا بحث احیای کارت سوخت و ساماندهی مصرف سوخت مطرح است.
 دولت برای افزایش قیمت بنزین ملاحظاتی را در نظر بگیرد
یک عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه «دولت باید ملاحظاتی را برای افزایش قیمت بنزین در نظر بگیرد»، در عین حال گفت که بر اساس برنامه ‌ششم دولت اختیار افزایش قیمت بنزین را دارد.