19:34 | يكشنبه 15 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

اتباع بیگانه

تعداد کودکان کار و خیابان تهران ۲ برابر متوسط کشوری است
پایگاه خبری راد: مدیرکل بهزیستی استان تهران با اشاره به پذیرش ۳۲۴۴ کودک کار و خیابان در تهران از ابتدای سال جاری گفت: تعداد کودکان کار و خیابان در تهران دو برابر متوسط کشوری است.
کشف بیش از 500 میلیون تومان کالای احتکار شده در زاهدان
پایگاه خبری راد: پاسداران گمنام امام زمان(عج) سازمان اطلاعات سپاه سیستان وبلوچستان موفق شدند ۴ انبار بزرگ جدید از اقلام احتکار شده را در زاهدان کشف کنند.
پیگیری موضوع بریده شدن گوش کودک زباله‌گرد
پایگاه خبری راد: رییس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران از پیگیری موضوع بریده‌شدن گوش کودک زباله‌گرد خبر داد.
DNAهای بی‌شناسنامه
پایگاه خبری راد: "سند هویتی" نام دیگر «شناسنامه» است؛ سندی قابل‌حمل از به‌رسمیت‌شناختن یک هویت توسط یک کشور که برای شهروندان همان کشور صادر می شود؛ این سند نخستین بار در دی ماه سال ۱۲۹۷ برای زنی ایرانی صادر شد و باورش سخت است که حالا با گذشت حدود یک قرن از صدور اولین سند هویتی، هنوز هم کسانی در کشور ساکنند که هویتشان در جایی ثبت رسمی نشده است.
شقاقی: اقلام اساسی در قالب کارت‌های اعتباری توزیع شود
پایگاه خبری راد: یک اقتصاددان با اشاره به تفاوت قیمت ارز یارانه‌ای با ارز در بازار آزاد این اختلاف به علاوه کاهش ارزش ریال در برابر دلار را موجب ترغیب شهروندان کشورهای اطراف به خرید از بازارهای مرزی ارزیابی کرد.
سرابی به نام منطقه آزاد!
پایگاه خبری راد: وجود منطقه آزاد برای مازندران، سرابی بیش نیست؛ استانی که ظرفیت های متعدد در حوزه های کشاورزی، صنعت و خدمات دارد باید بر این موارد تکیه کند تا این که به دنبال سرابی در بیابان بدود.
استیضاح وزیرکار کارگشاست؟
پایگاه خبری راد: علی ربیعی باید روز چهارشنبه، ۱۷ مرداد و ۱۴۹ روز پس از اولین استیضاحش در مجلس و دریافت رای اعتماد از نمایندگان، برای دومین بار استیضاح شود. استیضاحی که خودش آن را «عجیب» می‌داند.
فروش کفش قاچاق در یزد با فروشنده غیرمجاز خارجی!
پایگاه خبری راد: در حالی فروشندگان کیف و کفش یزد از فعالیت پنهانی و غیرقانونی اتباع بیگانه در این حوزه گلایه دارند که به گفته رییس اتحادیه کیف و کفش یزد، فروشندگی اتباع بیگانه در این حوزه غیرقانونی است و برای آنها جواز کسب صادر نمی‎‎شود.
ایران دیگر بهشت "مهاجران" نیست!
پایگاه خبری راد: ایران دیگر برای مهاجرین نمی‌صرفد، به همین سادگی! آنها می‌خواهند ایران را ترک کنند و به کشورهای دیگر بروند تا به قول خودشان بهتر کسب درآمد کنند و راحت‌تر زندگی کنند.
از لزوم افزایش ظرفیت کمپ‌ها تا عدم کمک مردم به متکدیان
پایگاه خبری راد: در جلسه صبح امروز مرکز فوریت‌های اجتماعی شهر تهران که با حضور فرماندار تهران برگزار شد نمایندگان دستگاه‌های مختلف توضیحاتی را ارائه کردند.
توقف ساخت "خانه‌های دودکشی" در تهران/ اختصاص سوله‌های شهرداری به شرکت‌های دانش بنیان
پایگاه خبری راد: شهردار تهران گفت با تاکید بر بلندمرتبه‌سازی در پایتخت تنها براساس طرح جامع و تفصیلی گفت: دیگر اجازه نخواهم داد ساختمان‌هایی مثل دودکش به نام مجموعه مسکونی ساخته شود، ساختمان‌هایی که مانع دید و منظر مردم و آفتاب‌گیری ساختمان‌ها می‌شدند.
اتباع بیگانه فضای کار جوانان را اشغال کرده‌اند
پایگاه خبری راد: یک فعال کارگری معتقد است ساماندهی اتباع بیگانه در کشور به عزم ملی و هماهنگی همه دستگاههای مسئول نیاز دارد. او می‌گوید وزارت کار باید از ظرفیت همه تشکل‌ها و انجمن‌های صنفی کارگری برای انجام بازرسی کار استفاده کند.
لایحه‌ای برای جلوگیری از ورود غیرقانونی اتباع بیگانه
پایگاه خبری راد: یک مقام مسئول کارگری ابراز امیدواری کرد که وزارت کشور با همکاری مجلس و وزارتخانه‌های کار و امور خارجه، لایحه ساماندهی اتباع بیگانه را هرچه سریع‌تر نهایی و تصویب کند تا جلوی ورود غیرقانونی اتباع بیگانه گرفته شود.
اتباع بیگانه هم مشمول قانون کار شوند
پایگاه خبری راد: یک مقام مسئول کارگری با طرح این پرسش که چرا وقتی توان پذیرش اتباع بیگانه و مهاجرین را نداریم، اجازه ورود آن‌ها به کشور را می‌دهیم؟ پیشنهاد کرد که اتباع بیگانه هم مشمول بیمه و قانون کار شوند تا دیگر هیچ کارفرمای متخلفی به فکر سوءاستفاده از مهاجران و نابودی امنیت شغلی کارگر ایرانی نیفتد.
امنیت شغلی کارگران ایرانی را فدای اتباع بیگانه نکنیم
پایگاه خبری راد: یک کارشناس حوزه کار معتقد است صرفنظر از مسایل انسانی، افزایش حضور اتباع بیگانه در کشور تبعات اجتماعی زیانباری به دنبال دارد. او می‌گوید حضور مهاجرین و اشغال فرصت‌های شغلی توسط آن‌ها نباید امنیت شغلی کارگران ایرانی را به خطر بیندازد.