07:53 | شنبه 14 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

ابزار مالی

رونق بازار خرید اوراق گواهی ظرفیت نیروگاه‌ها
نماد برتر- معاون برنامه‌ریزی شرکت برق حرارتی با اشاره به رونق بازار خرید اوراق گواهی ظرفیت نیروگاه‌ها توسط مشترکان مشمول، گفت: تاکنون ظرفیت مطمئنه نیروگاه‌های ماهشهر، جهرم و شیروان در بورس انرژی پذیرش شده و در حال حاضر ۲۲۷ مگاوات از آن توسط متقاضیان خریداری شده است.
از مالیات بر عایدی املاک چه خبر؟
نماد برتر- با وجود آنکه حدود ۷۷ درصد خرید و فروش ها در بازارمسکن ایران را معاملات سوداگرانه تشکیل می دهد، هنوز طرح مالیات بر عایدی سرمایه اندر خم یک کوچه قرار دارد و از کمیسیون اقتصادی مجلس فراتر نرفته است.
زمان آغاز معاملات گواهی سپرده کشمش در بورس کالا اعلام شد
نماد برتر-معاون توسعه بازار و مطالعات اقتصادی بورس کالا از زمان آغاز معاملات کشمش در این بورس در قالب ابزار گواهی سپرده کالایی خبر داد.
اوراق «اختیار فروش تبعی»، ابزاری برای مقابله با صف‌ فروش هیجانی
نماد برتر- سید محمد هاشمی‌نژاد معتقد است: اوراق «اختیار فروش تبعی» به سهامداران یاری می‌رساند تا با کسب حداقل سود مورد انتظاری که در آینده نصیبشان خواهد شد، از نوسانات مقطعی بازار سرمایه هراسی نداشته باشند و با کاهش قیمت سهام از بازار خارج نشوند.
یک هفته با بورس کالا
نماد برتر- در هفته گذشته رویدادها و اظهارنظرهای مختلفی پیرامون بورس کالای ایران صورت گرفت که از مهم ترین آن ها می توان به اعلام رضایت وزیر راه از معاملات املاک در بورس کالا، نظرات مثبت کارشناسان و اقتصاددانان نسبت به مزایای فروش املاک مازاد بانک از کانال شفاف بورس کالا و نیز تصویب دستورالعمل اوراق خرید دین کالایی در هیات مدیره سازمان بورس، اشاره کرد.
تصویب دستورالعمل اوراق «خرید دین کالایی» در هیئت مدیره سازمان بورس
نماد برتر- مهدی زمانی سبزی: در سررسید اوراق «خرید دین کالایی» خریدار نسیه وجه معامله را پرداخت می‌کند و سپس توسط شرکت سپرده‌گذاری مرکزی به حساب سرمایه‌گذاران واریز می‌شود. با انتشار این اوراق فروشنده نسیه به دلیل وصول سریع مطالبات خود در امر تولید به سرمایه در گردش کمتری نیاز خواهد داشت.
تصمیم دولت برای فروش نفت به مردم چه خواهد بود؟
نماد برتر- به تازگی دولت طرحی را در راستای گشایش اقتصادی و فروش نفت به مردم مطرح کرده که تا کنون ساز و کار آن به طور کامل مشخص نشده، در این میان موضوع فروش اوراق سلف نفتی و گفته های وزیر نفت در خصوص فروش آنی نفت نیز ابهاماتی را ایجاد کرده است.
رفع شبهات مربوط به فروش اوراق سلف نفتی با توضیحات زنگنه
نماد برتر- نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی اظهار کرد که پس از حضور وزیر نفت در کمیسیون بودجه و ارائه‌ی توضیحات وی در مورد فروش سلف نفتی از این موضوع رفع شبهه شد.
بازارسرمایه، سکه‌ای دورویه
نماد برتر- تاکید بر تحلیل‌های بنیادی و نگاه بلند مدت و پرهیز از رفتارهای هیجانی از شاخصه های مهمی است که همواره مدیران، فعالان و تحلیلگران بازارسرمایه توجه سهامداران را به آن جلب کردند. در ادامه نظر برخی از فعالان این حوزه آمده است که اکثریت قریب به اتفاق آنها اذعان دارند، نباید از افت قیمت ها در روزهای اخیر نگران بود، زیرا نوسان جزو ذات بازار سرمایه است و تصمیم گیری در این شرایط از اهمیت بسزایی برخوردار است.
جزییات عرضه اولیه اوراق ۲۰ هزار میلیارد ریالی نفت در بورس
نماد برتر- مدیر عامل بورس انرژی ایران از جزییات عرضه اولیه قراردادهای سلف موازی استاندارد نفت خام سنگین صادراتی شرکت ملی نفت ایران که در روز یکشنبه (۲۶ مرداد ماه) انجام می‌شود، خبر داد و گفت: حجم این تامین مالی ۲۰ هزار میلیارد ریال است.
تصمیمات درست را در زمان‌های غلط می‌گیرند!
پایگاه خبری راد: در ماه‌های اخیر، نوسانات بازار ارز به طور ملموسی در بازار سرمایه تاثیرگذار بوده و هنوز هم هست. اما در مورد تصمیماتی که برای کنترل بازار ارز گرفته شده انتقاداتی مطرح می‌شود؛ به طوری که مدیرعامل سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات معتقد است که مواقعی در اقتصاد ایران تصمیم‌های درست در زمان‌های غلط گرفته می‌شود که اثر آن تصمیم درست را از بین می‌برد.
روایتی تلخ از جست‌وجو برای خانه اجاره‌ای
پایگاه خبری راد: خانه هست، خالی و آماده اجاره هم هست اما چه خانه‌هایی و با چه قیمت‌هایی؛ کوچک، بدون پنجره، بدون آسانسور، بدون انباری، بدون پارکینگ، با کرایه‌های بالایی که اصلا منصفانه نیستند و مالکانی که نمی‌خواهند کمی برای خانه‌هایشان هزینه کنند اما دوست دارند بیشترین اجاره را بگیرند.
دورنمای بازار سرمایه از زبان رئیس سازمان بورس
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان بورس ضمن اعلام اینکه امسال در بازار سرمایه کیفیت افشای شرکت‌های بورسی افزایش می‌یابد، دورنمای بورس در سال جاری و اقدامات مرتبط در این بخش را تشریح کرد.
مروری بر مهمترین رویدادهای بازار سرمایه در سال ۹۷
پایگاه خبری راد: فعالان بازار سرمایه در سال ۱۳۹۷ شاهد ورود ابزارهای جدیدی در بازار از جمله آتی سبد سهام و اختیار معاملات و آتی زعفران بودند. امسال حد اعتباری کارگزاری‌ها کاهش یافت و نفت خام سبک در بورس انرژی عرضه شد.
سیاه و سفید چک‌هایی به نام اسناد خزانه...
پایگاه خبری راد: وقتی اسناد خزانه برای شرکت پیمانکار صادر می‌شود اداره مالیات آن را به مثابه پول نقد دریافتی در نظر گرفته که باید مالیات و مالیات ارزش افزوده اش پرداخت شود، از این رو پیمانکار که هنوز طلبش را از دریافت نکرده، به دولت بدهکار شده و در صورت عدم پرداخت با جریمه های سنگین مواجه می‌شود.