04:59 | دوشنبه 30 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

آشفته بازار

تاخت و تاز دست‌دوم‌ها در بازار خودرو
پایگاه خبری راد: پراید تا یک سال قبل خودروی ارزان قیمتی بود که تقریباً بیشتر افراد جامعه می‌توانستند با حدود ۲۰ تا ۲۴ میلیون تومان آن را خریداری کنند اما اکنون این خودرو نیز به اصطلاح شاه نشین قیمت‌ها شده است.
چه شد که به واردات گوشت یخی روی آوردیم
پایگاه خبری راد: عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بر ضرورت برخورد قاطع‌تر دستگاه‌های نظارتی با متخلفان در بازار تاکید کرد.
در ماجرای پیش‌فروش پراید، چه کسی مقصر است؟
پایگاه خبری راد: خبرگزاری‌ها نوشته‌اند که «پیش فروش دو مدل خودروی پراید در عرض ۴۵ دقیقه به پایان رسید»!
افزایش نجومی قیمت‌ خودرو؛ مسئولان چه می‌کنند؟
پایگاه خبری راد: بازار خودرو با نزدیکی به آخرین ماه سال، به واسطه حضور گسترده دلالان و واسطه‌گران قیمت‌های شگفت انگیزی به خود می‌بیند. قیمت خودروهای داخلی در روزهای اخیر در بازار با چنان افزایشی مواجه شده است که تغییر قیمت‌ها در یک هفته اخیر را واقعاً باور نمی‌کنید.
گره کور گرانی گوشت قرمز کجاست؟
پایگاه خبری راد: در حالی که به گفته مسئولان وزارت جهاد کشاورزی هیچ کمبودی در زمینه گوشت قرمز در کشور وجود ندارد و واردات آن به صورت منجمد و تازه نیز دو برابر پارسال در جریان است، قیمت گوشت قرمز همچنان رو به افزایش است.
سود دلالان از بازار خودرو چقدر است؟!
پایگاه خبری راد: محاسبات درباره سرکوب قیمت خودرو نشان می‌دهد در نتیجه این سیاست، تنها طی هشت ماه امسال بالغ بر ۹ هزار میلیارد تومان پول تولیدکننده به جیب دلالان رفته است.
کرایه خانه کارگران به موی یارانه‌ها بسته است!
پایگاه خبری راد: عضو کانون عالی شوراهای اسلامی کار می‌گوید: کارگری که ۹ ماه حقوق نگرفته به هیچ چیز دیگری نمی‌تواند فکر کند. او تاکید دارد که تاوان سوءمدیریتها و سیاست‌های غلط را نباید کارگران بدهند.
نابود کردن شرکت های واردکننده خودروساز در جریان است!
پایگاه خبری راد: توازن قیمت خودروهای داخلی و وارداتی به این دلیل بهم زده شد که زمینه افزایش قیمت خودروهای داخلی به وجود آید البته پیش بینی و محاسبات آقایان درست از آب در نیامد و به ناگاه خودرو در لیست اولیه تحریم آمریکا قرار گرفت و بازار خودروهای وارداتی و داخلی به طور کل دچار نابسامانی و آشفتگی غیرقابل کنترلی شد.
 تصمیم اوپک در آشفته بازار نفت چه خواهد بود؟
پایگاه خبری راد: جلسه روز آینده اوپک درحالی برگزار می‌شود که این سازمان با چالش‌های مختلفی از جمله خروج یکی از اعضاء، مازاد تولید و سقوط آزاد قیمت جهانی نفت دست به گریبان است. بنابراین تصمیمی که اوپکی‌ها در این اجلاس خواهند گرفت، تاثیر زیادی بر آینده بازار و سرنوشت هرکدام از اعضاء دارد.
چرا قیمت خودرو، کاهش نمی یابد؟
پایگاه خبری راد: جوسازی ناشی از اعلام قیمت های جدید خودروها، فروشندگان و خریداران را در بازار بلاتکلیف کرده است.
افزایش بی رویه قیمت اجناس توسط فروشندگان!
پایگاه خبری راد: بازرسی و نظارت ضعیف در این حوزه و صدور جرائمی که متخلفین را مجاب نمی‌کند، باعث افزایش بی رویه قیمت اجناس از سوی کسبه شده است و شاهدیم فروشندگان بدون هیچ واهمه‌ای قیمت قبلی اجناس را پاک کرده و قیمت مدنظر خود را درج می‌کنند.
پیشنهاد کارشناسان برای قیمت نفت در بودجه ۹۸
پایگاه خبری راد: حدود ۱۰ روز دیگر لایحه بودجه سال ۱۳۹۸ از سوی دولت به مجلس تقدیم می‌شود و قیمت نفت به‌دلیل تحولات بازار جهانی و اعمال تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ایران امسال از اهمیت بیش‌تری نسبت به گذشته برخوردار است.
 بلوف نفتی عربستان علیه ایران!
پایگاه خبری راد: هنوز دو ماه از خط و نشان نفتی عربستان برای ایران و این‌که قصد دارد در ازای خروج هر بشکه نفت ایران دو بشکه صادر کند، نگذشته که وزیر انرژی این کشور اعلام کرده است میزان تولید نفت در عربستان ۵۰۰ هزار بشکه کاهش خواهد یافت.
نقشه‌ «اسلامی» برای آشفته بازار مسکن
پایگاه خبری راد: وزیر جدید راه و شهرسازی در شرایطی این وزارتخانه را تحویل می‌گیرد که قیمت مسکن به تبعیت از تلاطم اقتصاد کلان و نوسانات نرخ ارز در حال اصلاح است و شاهد تورم سالیانه و ماهیانه در این حوزه هستیم. طی یک سال اخیر قیمت مسکن در شهر تهران ۸۳ درصد رشد کرده که ۳۱ درصد آن فقط در چهار ماه اخیر و ۶.۳ درصد آن در یک ماه اخیر اتفاق افتاده است.
پیشنهاد پتروشیمی‌ها برای ارتباط با تولیدکنندگان
پایگاه خبری راد: وضعیت بورس کالا با برداشته‌ شدن محدودیت در سقف رقابت محصولات پتروشیمی بعد از آشفته بازاری که به‌دلیل تفاوت قیمت ارز در بازار ارز و بورس ایجاد شده بود، رو به آرامش است و واحدهای پتروشیمی پیشنهاد جدیدی برای تعامل در بورس مطرح کرده‌اند.