14:58 | دوشنبه 30 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

آشفته

هشدار اتحادیه طلا وجواهر تهران به معامله‌گران فردایی و کاغذی سکه و طلا
نماد برتر- اتحادیه طلا و جواهر تهران با اعلام اینکه معاملات غیرفیزیکی طلا و سکه موسوم به معاملات فردایی و کاغذی غیرقانونی است، به دلالان این نوع معاملات هشدار داد.
دلایل کاهش اخیر نرخ دلار از زبان یک اقتصاددان
نماد برتر- یک تحلیلگر اقتصادی با بیان اینکه ارزش پولی ملی در حال افول است، گفت: زمانی ریال باثبات می‌شود که اقتصاد کشور به سامان برسد. متاسفانه مجموعه بی‌نظم اقتصاد کشور بر هیچ یک از اصول، قواعد و الزامات علم اقتصاد استوار نیست و غیر واقعی است.
کاهش مصرف بنزین در آمریکا
نماد برتر- تقاضا برای بنزین در آمریکا ضعیف شده و پالایشگاهها را ناچار کرده است نرخ استفاده از ظرفیت پالایش و فرآوری را کاهش دهند.
نه ترامپ دیو است نه بایدن دلبر!
نماد برتر- یک کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه نقدینگی زیادی تحت عنوان نقدینگی پارک شده برای ورود به بورس وجود دارد که در حالت انتظار به سر می‌برد گفت: به نظر من این نقدینگی منتظر نتیجه انتخابات آمریکا نیست بلکه منتظر تصمیمات داخلی است و می‌خواهد ببیند از این سیاست آشفته اقتصادی کشور چه چیزی خارج می‌شود.
تغییرمدیرعامل بورس صحت ندارد/زمان اولین جلسه هیات مدیره جدید+معرفی نمایندگان
نماد برتر- دو عضو شورای عالی بورس و هیات مدیره بورس تهران، برکناری علی صحرایی را تکذیب کردند و زمان و دستور اولین جلسه هیات مدیره جدید و 7 نفره بورس تهران مشخص شد.
یادشان رفته وزارت صمت نتوانست آشفته بازار خودرو را کنترل کند/ هشدار به خودروسازان
نماد برتر- رئیس شورای رقابت در واکنش به طرح انتقال قیمت‌گذاری خودرو از این شورا به سازمان حمایت گفت: برخی شاید اطلاع ندارند زمانی که وزارت صمت مسئولیت قیمت گذاری خودرو را برعهده داشت، نتوانست آشفته بازار خودرو را کنترل کند،خودروسازان هم بهتر است همه چیز را گردن قیمت نینداخته و بروند از راه دیگر پول درآورده و زیانشان را جبران کنند.
ممنوعیت صادرات فولاد تا زمان عرضه تمام محصولات در بورس کالا
نماد برتر- عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با انتقاد از اوضاع آشفته بازار فولاد گفت: در طرح پیشنهادی مجلس، صادرات فولاد تا زمان عرضه تمام محصولات در بورس کالا ،ممنوع خواهد بود.
گاز طناب نجات تولیدکنندگان نفت خلیج فارس می‌شود
نماد برتر-کشورهای عربی نفت خیز این روزها در بحران اقتصادی عمیقی غوطه ور شده و با کسریهای مالی عظیمی مواجه هستند.
خودروسازان می خواهند ماهانه گران کنند/ زمان ارزانی خودرو
نماد برتر- با وجود نقدهای مطرح شده در رابطه با نحوه قیمت گذاری و فروش خودرو و وضعیت بازار، رئیس شورای رقابت می گوید با وضعیت ناپایدار اقتصادی فعلی و عرضه محدود در مقابل تقاضای کذایی بهترین و منصفانه ترین روش در دستور کار قرار گرفته و چاره ای جز افزایش قیمت هر سه ماه یکبار و فروش از طریق قرعه کشی نداشته‌اند.
چرا سکه در عرض یک هفته ۱.۵ میلیون تومان گران شد؟
نماد برتر- نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران در تحلیل یک هفته اخیر بازار سکه و طلای داخلی، ضمن تاکید براینکه افزایش قیمت سکه و طلا بیشتر تحت تاثیر افزایش نرخ ارز در داخل بوده است تا افزایش ۳۶ دلاری قیمت اونس جهانی در طول هفته، حباب هر قطعه سکه تمام بهار آزادی را ۸۰۰ هزار تومان اعلام کرد.
تأثیر انتخابات امریکا بر بورس ایران / شوک جدیدی در راه است؟
نماد برتر- نخستین مناظره انتخاباتی جو بایدن و دونالد ترامپ در حالی برگزار شد که دو طرف بارها و بارها همدیگر را محکوم کردند. این مناظره چه تاثیری روی بورس ایران دارد.
گرانی زمین و زباله؛ گردشگری با روستاها چه کرده؟
نماد برتر- سه سال است که ۵۰۰ روستا برچسب گردشگری خورده‌اند، بی‌آن‌که در وضعیت آن‌ها تغییری داده شود. حالا مدیرکل دفتر همکاری و توافق‌های ملی گردشگری می‌گوید: بیشتر آن‌ها از حالت روستا خارج شده‌اند و باید بازنگری شوند.
نوسان بیشتر قیمت طلای جهانی در پیش است
نماد برتر-جدیدترین نظرسنجی هفتگی کیتکونیوز نشان داد سرمایه گذاران نباید انتظار داشته باشند افزایش نوسان در بازار طلا به این زودی به پایان برسد.
تاثیری که انتخابات امریکا بر بورس و فرابورس ایران می‌گذارد
نماد برتر- انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا چه تاثیری روی بازار سرمایه ایران می‌گذارد؟ این پرسشی است که فعالان و کارشناسان بازار سرمایه نسبت به آن دیدگاه یکسانی ندارند.
نوسان گیران چه استراتژی امروز در پیش می‌گیرند
نماد برتر- درحالی که از بامداد امروز امریکا به صورت یکطرفه اعمال تحریم‌های همه جانبه (مکانیزم ماشه علیه ایران) را فعال کرده است که بازار ارز و طلا از عصر دیروز تعادل خود را حفظ کرده بودند.