03:30 | سه شنبه 19 تير 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

آسیای مرکزی

فقیرترین کشورها کدامند؟
پایگاه خبری راد: نیمی از جمعیت فقیر جهان در ۵ کشور زندگی می‌کنند.
حجم تجاری جاده ابریشم چقدر است؟
پایگاه خبری راد: چین به تازگی اعلام کرده است که میزان حجم تجاری صورت پذیرفته از راه پروژه جاده ابریشم به پنج تریلیون دلار رسیده است.
تا توانستیم به پای فعالان اقتصادی بند بستیم!
پایگاه خبری راد: نائب رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران اولویت امروز کارگران را تامین معیشت خانوارهای کارگری دانست و گفت: تا زمانی که به خواسته‌ نمایندگان کارگران جامه عمل پوشانده نشود، وارد پرونده دستمزد سال آینده نخواهیم شد و دولت و کارفرمایان می‌توانند با هم جلسه بگذارند.
تمجید صندوق بین‌المللی پول از شفاف‌سازی‌های مالی ایران
پایگاه خبری راد: صندوق بین‌المللی پول در جدیدترین گزارش خود ضمن اشاره به چالشی که تحریم‌های آمریکا پیش روی اقتصاد ایران قرار داده، از پیشرفت دولت این کشور در شفاف سازی در سیاست‌های مالی تمجید کرد.
احتمال معافیت پروژه چابهار از تحریم‌های آمریکا
پایگاه خبری راد: روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشی نوشت: توقف فعالیت بندر چابهار چیزی است که آمریکا بسیار برای انجام آن تمایل دارد اما این کار خلاف تلاش‌های این کشور برای تقویت دولت‌های هند و افغانستان است.
 تحریم‌ها نعمت است
پایگاه خبری راد: وزیر اقتصاد قطر گفت: تحریم‌های ۱۵ ماهه عربستان و متحدانش بر ضد قطر، برای اقتصاد این کشور یک نعمت است.
تفاوتی ندارد که کالای خود را با قطار صادر کنیم یا گاری اسبی
پایگاه خبری راد: رییس اتاق ایران گفت: صرف نظر از امکانات حمل و نقل ریلی، سرعت آن در مقایسه با حمل ونقل دریایی بسیار کمتر است، بنابراین تفاوتی ندارد که کالای خود را با قطار صادر کنیم یا با گاری اسبی.
فرصت‌های تجارت ایران با کریمه روسیه بررسی می‌شود
پایگاه خبری راد: مقامات کریمه روسیه اعلام کردند ایران که مانند این منطقه با تحریمهای واشنگتن مواجه است، علاقمند به تجارت با کریمه است.
تهران به دنبال تقویت همکاری‌های اقتصادی با مسکو پیش از اعمال تحریم‌های آمریکا
پایگاه خبری راد: همکاری‌های منطقه‌ای، مسائل دو جانبه،‌ قراردادهای تجاری و اقتصادی، برجام و موضوعات هسته‌ای مهم‌ترین محورهای گفت‌وگوی فرستاده ویژه کشورمان به مسکو در دیدار با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و وزیر انرژی این کشور بود.
تکلیف روابط نفتی هند با ایران روشن می‌شود؟
پایگاه خبری راد: رابطه قوی هند با ایران در مواجه دهلی‌نو با فشارهای آمریکا برای قطع وابستگی خود به نفت ایران، به آزمون گذاشته خواهد شد.
محرومیت هند از امتیازات ویژه در صورت جایگزینی نفت ایران
پایگاه خبری راد:یک دیپلمات ایرانی گفت اگر هند تلاش کند برای جبران کاهش خرید از ایران، نفت خود را از کشورهایی مانند عربستان سعودی، روسیه، عراق، آمریکا و سایرین تامین کند، تهران به امتیازاتی که برای هند فراهم کرده بود پایان خواهد داد.
ارزان‌ترین شهرها برای زندگی اتباع خارجی
پایگاه خبری راد: حوزه آسیای مرکزی و قفقاز دارای بیشترین شهرهای ارزان در جهان هستند.
رشد اقتصادی آسیای مرکزی و قفقاز پایین تر از متوسط جهانی خواهد بود
پایگاه خبری راد: صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد با وجود افزایش سرمایه گذاری‌ها در آذربایجان و افزایش بهای نفت، رشد اقتصادی این منطقه در سال 2018 زیر 4 درصد خواهد بود.
عملکرد اقتصادی پایین‌تر از حد انتظار کشورهای عرب خلیج‌ فارس
پایگاه خبری راد: هر چند که انتظار می‌رود تولید ناخالص داخلی این کشورها در سالهای ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ افزایش یابد اما پیش‌بینی می‌شود این رشد کماکان پایین‌تر از سالهای قبل از سال ۲۰۱۴ باشد.
جدیدترین توصیه صندوق بین‌المللی پول برای افزایش رشد اقتصادی ایران
پایگاه خبری راد: یکی از مدیران ارشد صندوق بین‌المللی پول از سیاست‌گذاران ایرانی خواست به اصلاح سیستم بانکی که با رویه فعلی، استقراض شرکتهای کوچک و متوسط را دشوار کرده است بپردازند.