20:01 | دوشنبه 28 خرداد 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

آزمایشگاه

تولید کیت کرونا با کاهش امکان نتیجه‌گیری منفی کاذب
نماد برتر- محققان یکی از شرکت‌های دانش بنیان پارک فناوری پردیس، کیت شناسایی ویروس کرونای ۲ نشانگان تنفسی کرونا عرضه کرده اند که امکان تشخیص منفی کاذب در آن کاهش یافته است.
واکنش سازمان جهانی بهداشت به تولید واکسن ایرانی در هلدینگ بورسی
نماد برتر- سخنگوی سازمان جهانی بهداشت در واکنش به تولید واکسن‌ کرونا توسط زیرمجموعه هلدینگ بورسی گفت: این سازمان منتظر مشاهده نتایج آزمایش‌های بالینی است.
کدام صنوف تهران از شنبه مجاز به فعالیت هستند؟
نماد برتر- اتاق اصناف تهران تاکید کرده که با توجه به وضعیت نارنجی شهر تهران، مشاغل گروه ۱ و ۲ از جمله پاساژها از شنبه ۱۵ آذر ماه در تهران مجاز به فعالیت هستند و ساعت پایان فعالیت روزانه صنوف مجاز به فعالیت در شهر تهران راس ساعت ۲۰ خواهد بود.
حمایت از ایده‌های توسعه محصول با استفاده از دستگاه اسپارک پلاسما سینترینگ
نماد برتر- با هدف توسعه محصول با استفاده از دستگاه اسپارک پلاسما سینترینگ، فراخوانی برای جذب ایده‌های نو توسط مرکز صنعتی‌سازی نانوفناوری کاربردی (آیکن) اعلام شد.
معیار ۱۹گانه ارزیابی ماشین آلات و قطعات شرکت‌های دانش بنیان تدوین شد
نماد برتر- از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری معیارهای بررسی نوزده گانه ارزیابی تجهیزات آزمایشگاهی، قطعات و ماشین آلات ساخت و تولید تدوین شد.
طراحی و تولید گرید ۱۹Mn۶ ویژه ساخت بدنه بویلر در فولاد مبارکه
نماد برتر- رئیس تروپروسس فولاد مبارکه از طراحی و تولید گرید ۱۹Mn۶ ویژه ساخت بدنه بویلر خبر داد و تولید این گرید جدید را اقدامی در جهت بومی‌سازی و قطع واردات و توسعۀ سبد محصولات برشمرد.
تهیه پوشش نقشه‌های زمین‌شناسی نسل دوم پهنه لوت در دستور کار سازمان زمین‌شناسی
نماد برتر- مدیرکل دفتر زمین‌شناسی منطقه‌ای سازمان زمین‌شناسی با اشاره به اجرای پروژه تهیه ۱۱ برگ نقشه زمین‌شناسی به مقیاس یک صد هزار در پهنه لوت، گفت: پروژه تهیه نقشه‌های نسل دوم، در مساحتی نزدیک به ۲۷ هزار کیلومتر مربع با استفاده از روش فناوری سنجش از دور در محیط محاسبات ابری و بهره‌گیری از شیوه‌نامه نوین اجرایی شده و به‌زودی به اتمام خواهد رسید.
حمایت پاییزی شبکه آزمایشگاهی برای تحقیقات دانشگاهی و صنعتی/عضویت ۷۵۰ مرکز در شبکه
نماد برتر- مدیر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه در حال حاضر حدود ۷۵۰ مرکز آزمایشگاهی در این شبکه عضو هستند و اطلاعات حدود ۱۶ هزار و ۵۰۰ دستگاه آزمایشگاهی را در این شبکه به اشتراک گذاشته‌ایم، گفت: برای هر فصل تخفیفاتی برای انجام فعالیت تحقیقاتی محققان در نظر گرفته شده که در برای فصل پاییز برای اساتید تخفیف ۵۰ درصدی شده است.
اسامی ۱۰۰ ایده برتر چهارمین دوره نانواستارتاپ اعلام شد
نماد برتر- از سوی ستاد نانو ۱۰۰ نفر برگزیده اول چهارمین دوره نانواستارتاپ معرفی شدند که به زودی در افتتاحیه برنامه شرکت خواهند کرد و پس از تعیین ایده و تایید پروپوزال اجرایی از حمایت‌های مادی و معنوی برنامه بهره‌مند خواهند شد.
سومین سایت ۵G ایران، در دانشگاه تربیت‌مدرس راه‌اندازی شد
نماد برتر- ایرانسل سومین سایت نسل پنجم ایران را در دانشگاه تربیت‌مدرس راه‌اندازی کرد. مدیرعامل ایرانسل در مراسم راه‌اندازی این سایت، توسعۀ فناوری ۵G را سنگ بنای اقتصاد دیجیتال برشمرد. رئیس دانشگاه تربیت‌مدرس نیز، پیشتازی ایرانسل در حوزه ۵G را موجب افتخار و غرور ملی دانست.
موفقیت در ایجاد اقتصاد مدور با الهام از طبیعت
نماد برتر- نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد که اقتصاد مدور راهی برای ساختن جهانی بدون زباله است، مدل‌های کسب‌وکار مدور، در دهه‌های آینده، ۴.۵ تریلیون دلار فرصت ایجاد می‌کنند و دنیای طبیعی می‌تواند درباره ایجاد اقتصاد مدور راهکارهای موثری ارائه دهد.
تولید کیت‌هایی برای بررسی محصولات تراریخته از سوی محققان کشور
نماد برتر- گروهی از محققان یکی از شرکت‌های دانش بنیان علاوه بر تولید کیت‌های استخراج DNA و RNA موفق به تولید کیت‌های بررسی بیومارکرهای زیستی در بیماری‌هایی چون سرطان، دیابت شده است.
آلودگی گوشت‌های گوساله و مرغ به باکتری‌های مقاوم
نماد برتر- نتایج یک مطالعه نشان داد که ۲۵ درصد از نمونه‌های گوشت گوساله و مرغ بررسی‌شده آلوده به باکتری «استافیلوکوکوس اورئوس» بودند و باکتری‌های جداشده از این نمونه‌ها به نسبت‌های مختلف در برابر آنتی‌بیوتیک‌ها مقاوم بودند.
ارائه روش سبز برای تصفیه و بی‌خطرسازی لجن‌های نفتی
نماد برتر- محققان دانشگاه صنعتی امیرکبیر با همکاری شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی روشی دوستدار محیط زیست برای تصفیه و بی‌خطرسازی لجن‌های نفتی موجود در مخازن پالایشگاه‌ها ارائه کردند.
ایده‌های فناورانه نفتی پذیرش می‌شود
نماد برتر- با انتشار فراخوانی از استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیان و فناور درخواست شد تا ایده‌های خود را در حوزه‌های بالادستی و پایین دستی صنعت نفت ارسال کنند.