17:47 | سه شنبه 17 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

آب شور

کشت دوم محصولی که جان می‌گیرد و خشکسالی می‌آورد
پایگاه خبری راد: مدتی است که کشاورزان مازندرانی، علاوه بر کاشت برنج برای یک دوره زمانی، اقدام به کشت دوم برنج نیز می‌کنند که به عقیده بسیاری از کارشناسان، مشکلات فراوانی ایجاد می‌کند.
نوجوان اندونزیایی پس از ۴۹ روز سرگردانی در دریا به خانه بازگشت
پایگاه خبری راد: یک نوجوان اندونزیایی که ۴۹ روز در اقیانوس شناور و سرگردان بود در نهایت توسط یک کشتی با پرچم پاناما نجات یافت و به خانه بازگشت.
آب مازندران به ته دیگ رسیده!
پایگاه خبری راد: یک کارشناس توسعه منابع آب گفت: میان افزایش جمعیت و پایین آمدن سطح آب زیرزمینی در مازندران رابطه پرمعنایی وجود دارد.
آغاز برداشت میگو از مزارع گلستان
پایگاه خبری راد: معاون آبزی‌پروری اداره‌کل شیلات گلستان با اشاره به آغاز برداشت میگو در مزارع پرورش میگو گمیشان، گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال 2500 تن میگو از مزارع گمیشان برداشت شود که نسبت به سال گذشته بیش از 60 درصد افزایش خواهد داشت.
تسهیلات ویژه پارک علم و فناوری هرمزگان به نوآوران
پایگاه خبری راد: کشورها اصول توسعه خود را بر استفاده از ظرفیت‌های منطقه‌ای و بومی خود بنا می‌کنند و یا ظرفیت‌پردازی می‌کنند که قطعا اگر از ظرفیت‌های بومی استفاده شود هزینه‌های آن به مراتب کمتر خواهد بود چرا که مبتنی بر ظرفیت‌های منطقه است. یکی از مزیت‌ها و فرصت‌های توسعه در ایران، دریا است.
تکلیف خرماهایی که آب شور خوردند چه می‌شود؟
پایگاه خبری راد: معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: با پیگیری‌های انجام شده در خصوص مساله خرمای تولید شده در شهرهای خرمشهر، آبادان و شادگان، وزارت جهاد کشاورزی در حال تهیه دستورالعمل خرید حمایتی خرما از کشاورزان این شهرستان‌ها است.
خسارت‌های پیدا و پنهان صیادان چینی به آب‌های جنوب کشور
پایگاه خبری راد: تصور بیشتر ما از صیادی و ماهیگری همان تورها و قایق‌های صیادان محلی در آب‌های شمالی و جنوبی کشور است اما این روزها تصاویری از صیادی‌های صنعتی در دریاهای جنوب کشور دیده می‌شود که می‌تواند هشداری برای محیط زیست و ۱۲۰۰ گونه مختلف دریایی جنوب کشور باشد.
اینجا ماهی‌ها در آب می‌میرند!
پایگاه خبری راد: امروز به دلیل بحران کمبود و شوری آب در خوزستان، آبزی‌پروری به خطر افتاده و روزانه بسیاری از ماهیان در استخرهای پرورش ماهی می‌میرند. شوری و کمبود آب در شهرهای خرمشهر و آبادان، آبزی‌پروران را با مشکلات فراوانی مواجه کرده است، به شکلی که عده‌ای از آن‌ها ناامیدتر از همیشه شاهد مرگ ماهیانی هستند که خود برای پرورش آن‌ها زحمت کشیده‌اند.
کور شدن دام‌ها بر اثر مصرف آب شور در هویزه
پایگاه خبری راد: مدیر اداره جهاد کشاورزی هویزه موالی زاده با اشاره به مساله خشکسالی که امسال با شدت بیشتری گریبانگیر هویزه شد، گفت: به ما گزارش داده شد که تعدادی از دام‌ها در هویزه بر اثر آب شور کور شدند و تعدادی نیز به دلیل کمبود آب تلف شدند.
ایجاد بزرگترین دهکده پرورش آرتمیای خاورمیانه در رفسنجان
پایگاه خبری راد: مدیر شیلات و آبزیان استان کرمان گفت: بزرگترین دهکده پرورش آرتمیای خاورمیانه در رفسنجان ایجاد شده است.
به کشاورزان توجه کنید
پاگاه خبری راد: رییس نظام صنفی کشاورزی خوزستان در راس هیات عالیرتبه ای از شورای هماهنگی تشکل های کشاورزی استان بمنظور دیدار با کشاورزان شرق استان(حوزه مارون، زهره و جراحی) در ابتدا وارد شهرستان امیدیه شد و در جمع کشاورزان این شهرستان در همایش هم اندیشی چگونگی تامین معوض کشت حوزه زهره(منطقه امیدیه) شرکت کرد.
آنچه ‌باید از رشته شیلات بدانید
پایگاه خبری راد: این روزها تب اعلام نتیجه کنکور و انتخاب رشته در بین دانش‌آموزان و البته خانواده‌ها بالا گرفته است. خبرگزاری ایسنا خلیج‌فارس در نظر دارد تا با گفت‌وگو با کارشناسان رشته‌های مختلف در این فرصت اندک به معرفی رشته‌های دانشگاهی اقدام کند تا کمک و راهنمایی به دانش‌آموزان باشد. ‌
 دستور العبادی برای همکاری با عربستان در زمینه انرژی پس از به نتیجه نرسیدن با ایران
پایگاه خبری راد: یک منبع آگاه اعلام کرد که نخست وزیر عراق وزیران انرژی و برنامه ریزی را به عربستان می‌فرستد تا یادداشت همکاری در زمینه انرژی امضا کنند.
 دستور العبادی برای همکاری با عربستان در زمینه انرژی پس از به نتیجه نرسیدن با ایران
پایگاه خبری راد: یک منبع آگاه اعلام کرد که نخست وزیر عراق وزیران انرژی و برنامه ریزی را به عربستان می‌فرستد تا یادداشت همکاری در زمینه انرژی امضا کنند.
تکذیب ادعای عراق در مورد قطع آب از سوی ایران
پایگاه خبری راد: درحالی که چندی پیش سخنگوی وزارت خارجه عراق مدعی قطع آب این کشور از سوی ایران شد، بررسی‌ها نشان می‌دهد این مساله صحت نداشته و کارشناسان این حوزه نیز این مساله را به طور کامل تکذیب کرده اند.