16:56 | پنجشنبه 12 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

آبیاری فضای سبز

تعطیلی 200 مرکز آب چرخانی در تهران!
پایگاه خبری راد: عضو شورای شهر تهران از لزوم توجه به آب چرخانی آب در این وضعیت کم آبی شهر تهران خبر داد.
آبیاری فضای سبز در طول روز ممنوع شد
پایگاه خبری راد: دبیر کارگروه ملی سازگاری با کم آبی با تاکید بر اینکه براساس مصوبات جدید این کارگروه آبیاری فضای سبز در طول روز ممنوع شده گفت: سازوکار تشویقی برای شهرداری‌ها همزمان با کاهش مصرف آب پیش بینی شده است.
جریمه پیمانکاران متخلف فضای سبز در پی "آبیاری نامناسب"
پایگاع خبری راد: مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری تهران از بازدید سرزده در خصوص آبیاری درست فضای سبز تهران خبر داد.
افزایش استفاده از پساب تصفیه خانه‌ها برای آبیاری فضای سبز تهران
پایگاه خبری راد: مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر تهران گفت: براساس توافق با شرکت آب و فاضلاب پساب حاصل از تصفیه خانه های جدیدالاحداث شهر تهران در اختیار فضای سبز قرار می‌گیرد.
ماجرای آب خوزستان و طرحی که چهار دولت را دید!
پایگاه خبری راد: این جملات عیناً از گزارش ۱۰ سال پیش ایسنا نقل می‌شود: «مردم خوزستان از گذشته تا به امروز از مشکلات آب رنج می‌بردند. در مقاطع زمانی، مردم با مشکل کمبود آب آشامیدنی و گاهی با مشکل شوری و کدورت آب شرب دست‌وپنجه نرم کرده‌اند».
لزوم ساخت 370 مخزن آب اضطراری در تهران
پایگاه خبری راد: در روزهایی که کمبود آب و تنش آبی دغدغه اصلی بسیاری از مردم و مسئولان شده است، موضوع این هفته تهرانگردی به "آب و بازدید از چرخه مدیریت و تصفیه آب و فاضلاب" اختصاص داشت.
آیا از فاضلاب تصفیه شده برای شرب استفاده می‌شود؟
پایگاه خبری راد: مدیرکل دفتر نظارت بر بهره‌برداری آب و فاضلاب کشور گفت: در فرآیند تصفیه فاضلاب لجن و پساب وجود دارد که هر دو در دنیا قابل استفاده هستند و حتی در برخی از کشورها این فاضلاب تصفیه شده دوباره وارد شبکه توزیع آب می‌شود، اما در کشور ما فعلا به لحاظ شرعی این امکان وجود ندارد و فقط از فاضلاب تصفیه شده در صنعت و کشاورزی استفاده می‌کنیم.
علت افت فشار آب در یزد، محدودیت منابع آب انتقالی است
مدیر بهره برداری شرکت آب و فاضلاب یزد، خبرهای منتشره در برخی شبکه‌های اجتماعی مبنی بر احتمال جیره بندی آب را رد کرد و گفت : افت فشار آب، به محدودیت سهمیه جریان آب انتقالی بر می گردد.
آب شرب از شیرهای مردم جدا می‌شود؟
پایگاه خبری راد: ایده طرح تفکیک «آب شرب» و «آب بهداشتی» در ایران، سابقه‌ای بیش از یک دهه دارد که البته این بحث در سال ۱۳۹۵ به طور جدی تری مورد ارزیابی قرار گرفت و برخلاف نظر نمایندگان مجلس این طرح هنوز وارد مرحله اجرایی نشده است.
آب شرب از فضای سبز جدا می شود؟
پایگاه خبری راد: باوجود مصوبه‌های شورای عالی آب مبنی برای جلوگیری از استفاده شهرداری از آب شرب در آبیاری شهری از دو سال پیش، همچنان این مساله در سطح شهر دیده می‌شود اما مسوولان وزارت نیرو وعده دادند که این موضوع را امسال به طور جد پیگیری کنند.
ماموریت غیرممکن: نجات از کم‌آبی
پایگاه خبری راد: چندین سال است که بحران آب گریبان گیر کشور شده و هرساله وضعیت از سال قبل بدتر می شود؛ تا جایی که امسال بدترین سال طی ۵۰ سال اخیر گزارش شده و با کاهش آب های سطحی و زیرزمینی آینده خوبی برای حوزه آب پیش بینی نمی شود.
روزانه 30 سانتیمتر از آب مخازن یزد کاسته می‌شود
پایگاه خبری راد: مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای یزد با تاکید بر این که علی‌رغم بارش‌های اخیر همچنان وضعیت استان نگران‌کننده است، اعلام کرد: روزانه 30 سانتیمتر از آب مخازن یزد کاسته می‌شود.
وعده‌های وزیر نیرو برای استفاده از طلای خاکستری
پایگاه خبری راد: استفاده از پساب در شرایط بحران آب ایران می تواند بسیار مفید باشد به همین دلیل وزیر نیرو وعده هایی را برای گسترش استنفاده از پساب در کشور داده است.
تنها 1.5 میلی‌متر مجموع بارش‌های پاییز امسال در استان یزد
پایگاه خبری راد: مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای یزد با اشاره به وضعیت نامناسب منابع آبی استان و لزوم پیگیری جدی مدیریت مصرف، اعلام کرد: میزان بارندگی استان از ابتدای مهرماه سال جاری تاکنون 1.5 میلیمتر بوده است.
چاره‌یابی برای آبیاری فضای سبز پایتخت
پایگاه خبری راد: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: با توافق صورت گرفته با شورای شهر قرار شده تا ۱۲۰ تا ۱۴۰ میلیون متر مکعب پساب برای آبیاری فضای سبز اختصاص یابد.