20:49 | سه شنبه 10 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

آبونمان

کاهش درآمد مخابرات با تغییر تعرفه های تلفن جبران شود
پایگاه خبری راد: مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: کاهش درآمد مخابرات از محل لغو آبونمان، با تغییر تعرفه ها جبران شود.
تصمیمی عجولانه به نفع یا زیان مشترکان؟
پایگاه خبری راد: طرح هم‌کدسازی تلفن‌های ثابت سراسر کشور، طبق مصوبه سال ۱۳۸۹ دولت دهم، از آذرماه ۱۳۹۰ در تهران کلید خورد. بر اساس این طرح ۱۸۷ کد به ۳۱ کد کاهش یافت و باعث ضررهای زیادی برای شرکت مخابرات ایران شد؛ به‌طوری‌که درآمد این شرکت را بین ۱۴ تا ۱۵درصد کاهش داد. با این‌حال شرکت مخابرات ایران در راستای رعایت عدالت اجتماعی، طرحی را که با بی‌عدالتی به این شرکت تحمیل‌شده بود، اجرا کرد؛ درحالی‌که ضررهای زیادی ازنظر درآمدی به شرکت وارد شد.
حذف آبونمان تلفن ثابت، غیر کارشناسانه و موجب آسیب شدید به توسعه صنعت مخابرات است
پایگاه خبری راد: مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با بیان این که حذف آبونمان تلفن ثابت بر خلاف روند تلاش مخابرات برای توسعه خدمت‌رسانی در سراسر کشور است، اظهار داشت: با توجه به کمترین افزایش تعرفه تلفن ثابت نسبت به سایر شرکت‌های خدماتی در ۱۴ سال اخیر و افزایش هزینه‌ها در بخش های خدماتی و ارزی و تورم موجود، جبران هزینه های نگهداری خطوط تلفن ثابت به‌ منظور تکمیل و توسعه زیرساخت‌ها ضروری است.
تکلیف آبونمان تلفن ثابت چه می‌شود؟
پایگاه خبری راد: اگرچه عدم دریافت آبونمان تلفن ثابت هزینه‌های زیادی برای مخابرات خواهد داشت، اما تکلیف این موضوع در حالی هنوز روشن نشده که به گفته وزیر ارتباطات، این حکم دیوان عدالت اداری لازم‌الاجراست.
چرا مخابرات هنوز آبونمان تلفن ثابت می‌گیرد؟
پایگاه خبری راد: وزیر ارتباطات با اشاره به موضوع حذف آبونمان از قبض تلفن‌های ثابت گفت: هرچند ظاهر این حذف آبونمان به نفع مردم است اما اثر اجرایی این حکم درنهایت با توجه به مدل‌های اقتصادی، فشار به پرسنل مخابرات و نارضایتی کارگری است و همچنین موجب کند شدن فرآیند توسعه می‌شود. البته درنهایت این حکم قانونی دیوان عدالت لازم‌الاجراست.
با ابطال دریافت آبونمان؛ تعرفه‌های تلفن ثابت تغییر می‌کند؟
پایگاه خبری راد: دریافت آبونمان تلفن‌های ثابت در مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در حالی ابطال شده که وضعیت سایر بخش‌های این مصوبه از جمله تعرفه‌های مکالمه با اپراتورهای ثابت و سیار مشخص نیست و از طرفی با عدم دریافت آبونمان، شرکت مخابرات ایران متحمل هزینه‌های زیادی خواهد شد و این سوال را ایجاد کرده که ممکن است در آینده تعرفه‌های تلفن ثابت تغییر کند.
سرقت از طـریق قبـض موبـایل
پایگاه خبری راد: پرداخت WAP، یک روش پرداخت موبایل است که هزینه‌ها را به صورت مستقیم به قبض تلفن همراه کاربر منتقل می‌کند به نحوی که کاربر نیازی به ثبت کارت بانکی یا تعیین اطلاعات ورود به حساب کاربری ندارد؛ تروجان‌ها با سوءاستفاده از این قابلیت می‌توانند مبالغی را از کاربران به سرقت ببرند.
قیمت آب و برق از ابتدای اردیبهشت افزایش یافت
پایگاه خبری راد: هیات وزیران در مصوبه‌ای به استناد مواد یک و سه قانون هدفمند کردن یارانه‌ها مصوب ۱۳۸۸ به وزارت نیرو اجازه داد تا متوسط تعرفه‌های آب و برق را از ابتدای اردیبهشت ماه امسال بدون تغییر ساختار تعرفه‌ها هفت درصد افزایش دهد.
پول گاز صادراتی به عراق را گرفته‌ایم
پایگاه خبری راد: مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با اشاره به صادرات گاز از ایران به عراق، گفت: عراق تاکنون هزینه گازی که از ایران وارد کرده را پرداخت کرده است.
افزایش مبلغ آبونمان تنها راه موثر فعال شدن خطوط کم‌کارکرد
پایگاه خبری راد: معاون امور مشتریان شرکت مخابرات ایران از بازگشت دو میلیون و ۷۰۰ هزار شماره تلفن ثابت کم کارکرد به چرخه درآمدزایی حداقلی خبر داد.
بدهی موبایل قابلیت پرداخت قسطی دارد؟
پایگاه خبری راد: در شرایطی که مشترکان اپراتورهای همراه توانایی پرداخت قبوض خطوط ثابت خود در مدت زمان تعیین‌شده را نداشته باشند، می‌توانند از امکانی که اپراتورها برای آنان در نظر گرفته استفاده و بدهی خود را به صورت قسطی پرداخت کنند.
پیامکی شدن قبض تلفن ثابت/مکالمه رایگان برای پرداخت غیرحضوری
پایگاه خبری راد: معاون شرکت مخابرات ایران با اشاره به اجرای طرح حذف کاغذ در دفاتر خدماتی منطقه ۸ تهران، از ارسال قبض پیامکی برای شش میلیون مشترک در راستای حذف کامل قبوض کاغذی تا پایان امسال خبر داد.
صفحه قبل | صفحه بعد