17:48 | سه شنبه 17 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

2019

برپایی اولین پاویون ملی محصولات دانش‌بنیان صادراتی در بزرگترین نمایشگاه کشاورزی هند
پایگاه خبری راد: معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی از برگزاری پاویون ملی محصولات دانش‌بنیان صادراتی ایران در بزرگترین نمایشگاه حوزه کشاورزی در کشور هند خبر داد.
اسکرین‌شات‌های گوشی را مدیریت کنید
پایگاه خبری راد: شرکت موزیلا به عنوان شرکت توسعه‌دهنده مرورگر اینترنتی فایرفاکس، با ارائه یک اپلیکیشن جدید به کاربران اجازه می‌دهد به مدیریت هرچه سریع‌تر و ساده‌تر اسکرین‌شات های خود بپردازند.
باارزش‌ترین برندهای جهان
پایگاه خبری راد: اپل موفق شد با ارزش‌ترین برند جهان در سال 2019 لقب بگیرد.
ارزان‌ترین بنزین متعلق به کدام کشور است؟
پایگاه خبری راد: ونزوئلا و سودان ارزان‌ترین بنزین و هنگ‌کنگ گران‌ترین بنزین را در دنیا عرضه می‌کنند.
تورم ۲۰ تا ۱۳۶ درصدی کالاها و خوراکی‌ها
پایگاه خبری راد: در اردیبهشت ماه سال جاری تغییرات قیمتی در خوراکی‌ها و کالاها نشان از تورم بین ۲۰ تا ۱۳۶ درصدی در مقایسه با همین ماه در سال گذشته دارد.
مورد عجیب یک ساختمان مسکن مهر!
پایگاه خبری راد: تصور کنید صبح از خواب بیدار می‌شوید، دست و رویی آب می‌زنید، چای را آماده می‌کنید، کودک دلبندتان را می‌بوسید، پرده‌ها را کنار می‌زنید و پنجره را باز می‌کنید تا هم به آفتاب سلامی دوباره کنید و هم هوای تازه را به داخل خانه دعوت کنید اما ناگهان با یک دیوار آجری دقیقا چسبیده به پنجره خانه‌تان مواجه می‌شوید!
سرمایه‌گذاری 2 میلیاردی صندوق فناوری دانشگاه علم‌وصنعت برای تولید سرنگ اینفلیتو
پایگاه خبری راد: امروز در دانشگاه علم و صنعت ایران دو قرارداد سرمایه‌گذاری صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه علم و صنعت ایران با یکی از شرکتهای مستقر در مرکز رشد این دانشگاه در زمینه تولید سرنگ اینفلیتور و نیز قرارداد سرمایه‌گذاری بین مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه علم و صنعت ایران به امضا رسید.
تخصیص ۵۵۰ میلیارد تومان از ذخایر ارزی به حوزه دانش‌بنیان
پایگاه خبری راد: معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور طی نامه‌ای به وی، با اشاره به عملکرد صندوق توسعه ملی در تأمین منابع مالی مورد نیاز اجرای طرح‌های نوآورانه و تخصیص مبلغ ۵۵۰ میلیارد تومان در این زمینه، ابراز امیدواری کرد که تأمین مالی حوزه اقتصاد دانش‌بنیان بیش از پیش موجب شکوفایی در این بخش شود.
وعده‌های وزیر نفت محقق می‌شود؟
پایگاه خبری راد: براساس گفته های وزیر نفت، سال جاری می‌تواند شروع یک تحول عظیم در صنعت پتروشیمی باشد؛ تا جایی که پیش‌بینی شده بیش از نیاز ایران خوراک تولید شود.
ریزش واردات و صادرات غیرنفتی
پایگاه خبری راد: مجموع عملکرد تجارت خارجی ایران در سال گذشته بیانگر کاهش واردات و صادرات غیرنفتی است؛ در این دوره صادرات ۱۱.۷ درصد و واردات تا ۱۷.۵ درصد کاهش داشته دارد.
آزمایش ویلچرهای خودران در شلوغ‌ترین فرودگاه ژاپن آغاز می‌شود
پایگاه خبری راد: یکی از فرودگاه‌های ژاپن تصمیم دارد برای کمک به افرادی که به ناتوانی جسمی دچار هستند، از ویلچر خودران استفاده کند.
اتصال ۷۵۰۰ روستا به شبکه ملی اطلاعات
پایگاه خبری راد: به گفته‌ی دبیر کل اتحادیه بین‌المللی مخابرات، در راستای فراهم کردن رفاه و کامیابی برای همگان، لازم است شکاف‌های موجود در این استانداردسازی کاهش یابد و در این راستا، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از اتصال بیش از ۷۵۰۰ روستا به شبکه ملی اطلاعات خبر داد.
شروط بازنشستگی قدیمی‌ترها!
پایگاه خبری راد: درحالی که از یک سو ۱۰ درصد نیروگاه‌های حرارتی ایران پا به سن گذاشته و دهه ۴۰،۵۰ و ۶۰ عمر خود را سپری می‌کنند و از سوی دیگر طی سه سال گذشته، ۲۰ هزار واحد جدید کلنگ‌زنی شده که قرار است به تدریج در طول برنامه ششم و هفتم توسعه وارد مدار تولید برق شوند، وزارت نیرو به دلایل مختلف، هم‌چنان برنامه‌ای برای بازنشسته کردن واحدهای قدیمی ندارد.
تورم ۸۰ درصدی هزینه‌ تولید مرغ و تخم‌مرغ
پایگاه خبری راد: تورم در بخش‌های تولیدی محصولات مرغداری صنعتی در زمستان گذشته نسبت به فصل مشابه ۱۳۹۶ تا مرز ۸۰ درصد رسیده است.
کاهش سهم زنان در مشاغل و پست‌های مدیریتی
پایگاه خبری راد: با وجود آن که در سالهای اخیر افزایش مشارکت اقتصادی زنان همواره مورد توجه بوده اما متاسفانه آمارهای موجود حاکی از آن است که علیرغم افزایش چشمگیر تعداد زنان توانمند و کارآفرین در کشور، میزان مشارکت اقتصادی زنان به ویژه در مشاغل مدیریتی و در تصدی پستهای مدیریتی بسیار ناچیز و اندک است.