15:08 | سه شنبه 17 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

2019

وضعیت استخدامی کارکنان/ ۶۷ درصد رسمی هستند
پایگاه خبری راد: وضعیت قراردادهای استخدامی کارکنان در دستگاه‌های اجرایی از این حکایت دارد که حدود ۶۷ درصد آنها از نیروهای رسمی هستند.
روش از بین بردن اکانت گوگل بعد از مرگ
پایگاه خبری راد: از آنجایی که از بین بردن حساب های کاربری بعد از مرگ کاربران یکی از چالش‌های بزرگ فضای مجازی است، پاسخ به برخی سئوالات در این زمینه ضروری است.
تاکید سازمان جهانی کار بر فراهم کردن فرصت کار برای جوانان
پایگاه خبری راد: در یکصدمین سال تأسیس سازمان بین المللی کار علاوه بر تبیین تحولات آینده کار، گزارش سال ۲۰۱۹ بانک جهانی و توصیه این بانک به دولتها جهت سرمایه‌گذاری در مهارتهای جدید ارائه و بر ضرورت گسترش حمایتهای اجتماعی تاکید شده است.
معرفی نخستین مرورگر اینترنتی گیمینگ در جهان
پایگاه خبری راد: شرکت اوپرا نخستین مرورگر اینترنتی گیمینگ در جهان را مخصوص علاقمندان به بازی‌های آنلاین و رایانه‌ای معرفی و رونمایی کرد.
دزدی یک‌شبه محصولات کشاورزی باغداران شهریار!؟
پایگاه خبری راد: رییس شورای شهرستان شهریار ضمن اشاره به اینکه باغات فراوانی در شهریار وجود دارد و شغل مردم این منطقه که یا باغدار و کشاورز هستند یا مشاغل مرتبط، گفت: کشاورزان و باغداران شهریاری با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می‌کنند که یکی از آنها دزدی یک شبه محصولات کشاورزی آنها بعد از یکسال تلاش و زحمت است.
ضریب نفوذ اینترنت در ایران بیش از ۹۰ درصد شد
پایگاه خبری راد: تعداد مشترکان اینترنت تا پایان سال ۱۳۹۷ به بیش از ۷۴ میلیون رسیده و ضریب نفوذ اینترنت را به بیش از ۹۰ درصد رسانده است.
انتظار ۱۵ ساله به ثمر نشست!
پایگاه خبری راد: بسیاری از کارشناسان بر این باورند که با وجود تاکید برنامه‌های توسعه بر تدوین سند ملی کار شایسته، دولت‌ها تمایل چندانی به تنظیم آن نداشتند و اگر هم داشتند، بروز تغییر و تحولات مختلف در حوزه روابط موجب شد که عملاً پرداختن به سند کار شایسته کمتر احساس شود. اما وزارت کار در دولت فعلی مصمم شد تا به این تکلیف قانونی در برنامه ششم توسعه عمل کند و آرزوی دیرینه کارگران را تحقق بخشد.
جزئیات توزیع ۱۶۴ هزار میلیارد ریال تسهیلات از محل ذخائر ارزی
پایگاه خبری راد: در پایان سال گذشته قرارداد توزیع بیش از ۱۶۴ هزار میلیارد ریال منابع از محل ذخائر صندوق توسعه ملی در بخش‌های مختلف اقتصادی منعقد شد و از طریق بانک‌های عامل در دستور کار قرار گرفت.
اختلاف‌نظر مجلس و دولت بر سر درصد افزایش حقوق
پایگاه خبری راد: آخرین بررسی‌ها از روند تغییر حقوق کارکنان در سال جاری نشان می‌دهد که بر اساس مصوبه مجلس حقوق‌ها بین ۱۱ تا ۴۲ درصد می‌تواند افزایش پیدا کند اما آنچه که دولت مد نظر دارد افزایش حقوق بین ۱۶ تا ۳۵ درصد است. با افزایش حقوق‌های جدید، در مجموع حداکثر پرداختی در بین حقوق بگیران دولتی به بیش از ۲۲ میلیون تومان خواهد رسید، در حالی که این سقف در سال گذشته ۲۰ میلیون تومان بوده است.
آیا انتظارات برآورده شد؟
پایگاه خبری راد: با وجود مشکلات کاربران پیام‌رسان‌های اجتماعی برای دانلود و نصب پیام‌رسان‌های خارجی - از فیلترینگ گرفته تا حذف نسخه‌های فارسی از مارکت‌های خارجی - آمارها نشان می‌دهند که مجموع کاربران پیام‌رسان‌های داخلی هنوز به آن میزان قابل توجه نرسیده است.
اقیانوس آبی ِتبلیغات برای استارت‌آپ‌ها
پایگاه خبری راد: معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اعلام این‌که ۱۰ درصد از کل ترافیک بین‌الملل اینترنت ایران، مربوط به تبلیغات است، از اهمیت تأثیر تبلیغات در این فضا برای کسب‌وکارهای نوپا خبر داد.
نقشه جهانی پهنه‌بندی خطر زلزله تهیه شد/انتشار نقشه زمین‌لرزه خاورمیانه و ایران
پایگاه خبری راد: با مشارکت پژوهشگران پژوهشگاه بین‌المللی زلزله‌شناسی و مهندسی زلزله در یک پروژه جهانی، نقشه جهانی پهنه‌بندی خطر زمین‌لرزه منتشر شد.
حمایت از بازار فروش محصولات تولیدی زنان
پایگاه خبری راد: در حالی که بازاریابی و نبود بازار فروش محصولات یکی از چالش‌های پیش روی زنان به شمار می‌رود، صندوق کارآفرینی امید از کسب و کارهای خرد و کوچک و حضور بانوان در تمام مشاغلی که استعداد و توانایی راه‌اندازی آن را داشته باشند، حمایت می‌کند.
با آی‌تونز اپل خداحافظی کنید
پایگاه خبری راد: اپل به تازگی اعلام کرده است که قصد دارد سرویس آی‌تونز (iTunes) خود را ظرف یک هفته آینده تعطیل کند.
صادرات ۷۰ تنی حوله‌های نانویی به کشورهای همسایه
پایگاه خبری راد: محققان یکی از شرکت‌های فناور با استفاده از نانو ذرات نقره توانسته حوله‌های آنتی باکتریال تولید کند و در فاز اول موفق به صادرات ۷۰ تنی این حوله به کشورهای CIS شد و کسب بازارهای روسیه و ترکمنستان فاز دوم هدف‌گذاری این شرکت به شمار می‌رود.