20:03 | سه شنبه 17 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

2019

ساخت سیستم‌های رباتیکی و مکانیکی با الهام از حرکات سوسک/یافته‌های جدید محققان‌ از حشرات ۶پا
پایگاه خبری راد: محققان پردیس فنی دانشگاه تهران در مطالعات اخیر خود در فضای آزمایشگاهی، سیستمی را طراحی کردند تا با آن حرکات سوسک را مورد بررسی قرار دهند؛ به گفته آنها این ارزیابی‌ها با استفاده از سیستم تصویربرداری از بدن و حرکات این حشره بوده است و به یافته‌های قابل توجهی دست یافتند و قرار است از این یافته‌ها در طراحی سیستم‌های رباتیکی بهره ببرند.
صادرات و واردات ایران با کاهش قیمت آغاز شد
پایگاه خبری راد: جریان صادرات و واردات ایران در سال جاری با کاهش متوسط قیمت هر تن کالا نسبت به مدت مشابه سال قبل از سر گرفته شده است؛ به طوری که در فروردین ماه متوسط قیمت هر تن کالای صادراتی ۲۴ درصد و وارداتی تا بیش از ۱۴ درصد کاهش داشته است.
نسخه جدید اندروید با ایموجی‌های جدید!
پایگاه خبری راد: گزارش‌های منتشر شده حاکی از آن است که گوگل قصد دارد ایموجی‌های جدیدی را به پلت‌فرم نسخه جدید اندروید اضافه کند که در آن جنسیت تعریف نشده است.
تورم ۴۷ درصدی در نهاده‌های ساختمانی
پایگاه خبری راد: در پایان سال گذشته، تورم در نهاده‌های ساختمان‌های مسکونی تهران به ۴۷.۸ درصد رسیده است.
چگونه اعلان‌های اینستاگرام را حذف کنیم؟
پایگاه خبری راد: حذف و پاک کردن اعلان (نوتیفیکیشن) های اینستاگرامی به کاربران این امکان را می‌دهد تا محیط پروفایل خود را خلوت کرده و از مشاهده مواردی که قبلاً آنها را مشاهده کرده اند، جلوگیری کنند.
چگونه حساب کاربری خود را در واتس‌اپ حذف کنیم؟
پایگاه خبری راد: از آنجاکه یکی از مهم‌ترین سوالات کاربران اپلیکیشن واتس اپ چگونگی حذف حساب کاربری آنها یا قابلیت delete account است، این گزارش به آموزش چگونگی انجام این کار می‌پردازد.
هکرها در کمین حمله به سرورهای مایکروسافت
پایگاه خبری راد: محققان امنیتی به تازگی دریافته و اعلام کرده‌اند که سرورهای SharePoint مایکروسافت در معرض خطر حمله سایبری و هجوم هکرها خواهند بود.
میزان افزایش قیمت مصالح ساختمانی اعلام شد
پایگاه خبری راد: در نیمه دوم سال قبل بیشترین افزایش قیمت در مصالح ساختمانی مربوط به ورق استیل با بیش از ۲۰۶ درصد بوده است.
خسارت ۲۰ میلیاردی آتش به بازار جهانی تبریز
پایگاه خبری راد: معاون میراث‌فرهنگی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری می‌گوید: حدود ۱۱۳ مغازه تاریخی در سرای «دو دری» بازار تبریز طعمه آتش شدند که اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان به این بازار جهانی آسیب وارد کردند.
وعده جدید همسایه شرقی به ایران
پایگاه خبری راد: پاکستان بعد از یک دهه بدقولی درباره تکمیل خط لوله انتقال گاز از ایران به پاکستان، این بار تحریم‌ها را علت بدقولی خود دانسته و اعلام کرده‌ که اقدام‌های لازم را برای اجرای طرح خط لوله انتقال گاز از ایران موسوم به «آی پی» انجام خواهد داد.
پیش به سوی دوربین ۶۴ مگاپیکسلی موبایل
پایگاه خبری راد: به نظر می‌رسد سال آینده باید منتظر پرچمدارانی با دوربین‌های ۶۴ و ۴۸ مگاپیکسلی و وضوحی خیره کننده و کیفیت عالی عکسبرداری در نور کم باشیم.
ثروتمندان ۷ برابر فقرا یارانه پنهان می‌گیرند!
پایگاه خبری راد: متوسط یارانه پنهان مستقیمی که هر خانوار ایرانی سالانه دریافت می‌کند حدودا به ۱۰ میلیون تومان می‌رسد. در این بین متوسط دریافتی یارانه پنهان دهک دهم بیشتر از هفت برابر دهک اول است.
ندادن عیدی و پاداش، بیشترین شکایت کارگران در سال ۹۷
پایگاه خبری راد: بررسی پرونده‌های شکایات کارگران نشان می‌دهد که بیشترین میزان شکایت کارگران در سال ۱۳۹۷ مربوط به عدم پرداخت عیدی و پاداش از سوی کارفرمایان و پس از آن حقوق معوقه بوده است.
افزایش ۵۰ درصدی حمایت صندوق نوآوری از حضور شرکت‌های فناور در نمایشگاه‌های خارج
پایگاه خبری راد: رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی از افزایش حمایت 50 درصدی این صندوق از حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در نمایشگاه‌های بین‌المللی خبر داد و گفت: در صورتی که عناوین نمایشگاهی در لیست این نمایشگاه‌ها نبود، شرکت‌ها می‌توانند اسامی آنها را اعلام کنند تا در صورت تایید به این فهرست اضافه شود.
پادکست‌ها به موتور جستجوی گوگل می‌آیند
پایگاه خبری راد: از این پس کاربران قادر خواهند بود پادکست‌های موردنظر خود را در موتور جستجوی گوگل به صورت یک دسته بندی جداگانه پیدا کنند.