07:53 | چهارشنبه 18 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

وقوع سیل

نفت با تخفیف سنگین فروخته می شود
نماد برتر- با کاهش تقاضای خریداران آسیایی، تولیدکنندگان نفت مانند عراق، روسیه و امارات متحده عربی قیمت فروش نفت خود را پایین آورده اند تا بتوانند آن را به فروش برسانند.
آماده‌باش برای هشدار سیل و ریزش کوه از امشب
نماد برتر- معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از احتمال وقوع سیلاب و طغیان رودخانه‌های فصلی و ریزش کوه و رانش زمین در پی بارش‌های شدید و پیش‌بینی شده در برخی استان‌های کشور خبر داد.
آخرین وضعیت آب و برق در مناطق سیل‌زده
نماد برتر- مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو گفت: بر اثر بارش برف و باران و وقوع سیل در استان لرستان، برق ۳۷ روستا و آب ۲۳ روستا قطع شده و در استان کهکیلویه و بویراحمد نیز برق ۱۰۰ روستا قطع است.
سایه احتمال وقوع سیل بر سر ایران
پایگاه خبری راد: سایه وقوع سیل از ابتدای سال و پس از وقوع سیلاب‌هایی که دامن آن بسیاری از استان‌های کشور را گرفت، بر سر ایران سنگینی می‌کند و در حالی که به تازگی وارد سال آبی ۹۹-۹۸ شده‌ایم، پیش‌بینی‌ها باز هم از بارش بیش از میزان نرمال و احتمال وقوع سیل در نقاط مختلف حکایت دارد.
هیچ خطایی در مدیریت سیلاب پذیرفتنی نیست
پایگاه خبری راد: مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: طبق پیش‌بینی‌های رسمی احتمال وقوع سیلاب در سال ۹۹-۹۸ دور از انتظار نیست و طبق تاکید وزیر نیرو، هیچ خطایی از شرکت‌های زیرمجموعه در مدیریت رودخانه و سیلاب در چارچوب وظایف قانونی در سال جاری قابل پذیرش نخواهد بود.
برنامه‌های وزارت نیرو برای مقابله با سیلاب‌های احتمالی
پایگاه خبری راد: وزیر نیرو از پایش مستمر مخازن سدها و رودخانه‌ها از حیث آمادگی برای گذر از سیل در استان‌های مختلف خبر داد و گفت: باید بتوانیم با دسترسی مناسب‌تر به اطلاعاتی که از سازمان هواشناسی دریافت می‌کنیم، سطح آمادگی‌ها را بالا ببریم.
انتخاب لرستان به عنوان پایلوت دفتر فائو در کشور
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان از انتخاب این استان به عنوان پایلوت دفتر فائو در کشور خبرداد.
سهم بانک‌های دولتی و خصوصی در جبران خسارتهای سیل
پایگاه خبری راد: ۱۷ بانک دولتی و خصوصی برای پرداخت تسهیلات بازسازی مناطق سیل‌زده با سازمان برنامه و بودجه تفاهم‌نامه همکاری مشترک امضا کردند. ارزش کلی تفاهم نامه های مشترک امضا شده با بانکها در مجموع ۳۰۰۰ میلیارد تومان است که از این مبلغ ۱۸۰۰ میلیارد تومان توسط بانک‌های دولتی و ۱۲۰۰ میلیارد تومان توسط بانک‌های خصوصی تأمین خواهد شد.
ایجاد سیستم عامل بومی برای نیازهای خاص
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان فناوری اطلاعات با اشاره به ایجاد سیستم عامل موبایل برای نیازهای بومی گفت: به سیستم عاملی نیاز داریم که نسبت به دو فاکتور امنیت و استقلال آن مطمئن باشیم، اما این به معنای اجبار برای همه نیست و قرار نیست جایگزین تمامی سیستم‌های عامل شود.
بیماری‌های مشترک انسان و دام ۱۰ درصد کاهش یافت
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان دامپزشکی از کاهش ۱۰ درصدی بیماری‌های مشترک انسان و دام خبر داد.
حواشی اجرای یک پروژه بدون در نظر گرفتن الزامات زیست‌محیطی
پایگاه خبری راد: مدیر کل حفاظت محیط زیست البرز بر ضرورت رعایت الزامات زیست محیطی در محور هشتگرد- طالقان تاکید کرد.
کمک بلاعوض برای نوسازی خانه‌های سیل‌زدگان نیازمند
پایگاه خبری راد: بر اساس تفاهمنامه‌ای که بین ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و بنیاد مسکن منعقد شد به سیل زدگانی که قادر به بازسازی خانه‌های خود نیستند، کمک بلاعوض پرداخت می‌شود.
تهدیدات سد «لاسک» برای تالاب انزلی
پایگاه خبری راد: به دنبال آغاز ساخت سد لاسک در استان گیلان و تلاش فعالان محیط زیست برای توقف اجرای این طرح، مدیر کل دفتر اکوسیستم‌های تالابی سازمان محیط زیست آسیب‌های ناشی از سد لاسک را برای تالاب انزلی تشریح کرد و گفت: سدسازی مانع ورود سیلاب‌های بهاره به تالاب، انباشت رسوبات و در نتیجه کم‌عمق شدن آن می‌شود.
سیل‌زدگان چقدر سیمان رایگان گرفتند؟
پایگاه خبری راد: دبیر ستاد کمک‌های بنیاد مستضعفان در سوانح طبیعی میزان کمک‌های صورت گرفته از سوی این بنیاد به مناطق سیل زده را پس از وقوع سیل اخیر در کشور اعلام کرد.
وزیر کشور: مشکلات را بیش از آنچه هست نشان ندهیم
پایگاه خبری راد: بیست و سومین جلسه ستاد اطلاع‌رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور، شامگاه دوشنبه ۲۳ اردیبهشت ماه در وزارت کشور برگزار شد.
صفحه قبل | صفحه بعد