18:46 | يكشنبه 15 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day
افزایش سختی زندگی بازنشستگان روس در پی تغییر قوانین

1397/04/11 14:38

افزایش سختی زندگی بازنشستگان روس در پی تغییر قوانین

پایگاه خبری راد: دولت روسیه در نظر دارد سن بازنشستگی در این کشور را افزایش دهد که همین مساله با مخالفت گسترده در بین اقشار مختلف روبرو شده است.

به گزارش پایگاه خبری راد،  به نقل از خبرگزاری فرانسه، در روزهایی که تب و تاب جام جهانی در روسیه بالاست، دیمیتری مدودف - نخست وزیر روسیه - اعلام کرد دولت این کشور در نظر دارد سن بازنشستگی مردان را به ۶۵ سال و زنان را به ۶۳ سال افزایش دهد. منتقدین این طرح می‌گویند در شرایطی که امید به زندگی مردان روس ۶۶ سال است، این تغییرات بدان معناست که آن ها به قدر کافی عمر نخواهند کرد که از ثمره سال‌ها کار خود استفاده کنند.

در بین زنان روس نیز پیدا کردن کاری برای امرار معاش در دوران بازنشستگی به یکی از دغدغه‌ها تبدیل شده است. تاتیانا ولوچکاوا - یک بازنشسته ۵۷ ساله روس - می‌گوید: برای زنان یافتن شغل بسیار دشوار است و آن‌ها از این که در دوران پیری بدون شغل و مزایای بازنشستگی باشند، می‌ترسند. او ماهی ۲۶۹ دلار حقوق بازنشستگی می‌گیرد اما به دلیل کافی نبودن این درآمد مجبور شده کار دیگری برای خود دست و پا کند.

حدود ۲.۵ میلیون نفر از مردم روسیه در اقدامی نادر با امضای طوماری از ولادمیر پوتین- رئیس جمهور روسیه- خواسته‌اند برنامه اصلاحات سن کار را متوقف کند. بوریس کراچنکو - یکی از مدیران اتحادیه تجاری روسیه - در این باره گفته است که این سازمان درخواست برپایی اعتراضاتی در ۷۰ شهر این کشور را به مقامات مربوطه ارائه کرده است. با این حال به گفته کراچنکو در هیچ کدام از شهرهای میزبان جام جهانی تظاهراتی برگزار نخواهد شد.

برچسب ها:

بازنشستگان ،روسیه