01:31 | پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day
ریزش 48 درصدی سود «وسکاب»

1400/01/25 09:45

چه خبر از نمادهای بورسی:

ریزش 48 درصدی سود «وسکاب»

نماد برتر - درآمد‌های مربوط به سود فروش سرمایه‌گذاری‌ها با ۵۵درصد کاهش به ۳۲۱میلیارد ریال رسیده و درآمد سود تضمین شده و سود سهام دریافتی نیز به ترتیب معادل ۷۱ و ۲۱.۶ میلیارد ریال بوده است.

به گزارش نماد برتر، شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی بانک‌ها در دوره سه ماهه منتهی به پایان اسفندماه سال گذشته، سود خالص ۳۹۸ میلیارد ریالی را محقق کرده که این سود نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن در حدود ۴۸ درصد کاهش را نشان می‌دهد. علت کاهش سودآوری شرکت در این دوره، کاهش درآمد‌های ناشی از سود فروش سرمایه‌گذاری‌ها بوده است.


درآمد‌های شرکت در این دوره معادل ۴۱۷ میلیارد ریال بوده که ۴۶ درصد کاهش را نشان می‌دهد. درآمد‌های مربوط به سود فروش سرمایه‌گذاری‌ها با ۵۵درصد کاهش به ۳۲۱میلیارد ریال رسیده و درآمد سود تضمین شده و سود سهام دریافتی نیز به ترتیب معادل ۷۱ و ۲۱.۶ میلیارد ریال بوده است.


بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری‌های شرکت در پایان اسفندماه سال گذشته معادل ۲۰ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال بوده که عمدتا در بخش سرمایه‌گذاری‌های کوتاه‌مدت طبقه‌بندی شده اند.


در بخش بورسی، این شرکت مالکیت جزئی و اندک سهام شرکت‌های بزرگ را تحت مالکیت خود دارد که از جمله می‌توان به مالکیت ۰.۵ درصد فولاد خوزستان، ۰.۱۲ درصدی توسعه معادن و فلزات، ۰.۲ درصدی پتروشیمی زاگرس اشاره کرد. همچنین در بخش غیربورسی، سرمایه‌گذاری‌های این شرکت عمدتا مربوط به واحد‌های سرمایه‌گذاری صندوق‌های بادرآمد ثابت است.