13:20 | چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day
دعوت رئیس سازمان بورس از سرمایه گذاران خارجی برای مشارکت فعال

1399/11/28 07:50

دعوت رئیس سازمان بورس از سرمایه گذاران خارجی برای مشارکت فعال

نماد برتر- رئیس سازمان بورس با اشاره به لزوم شناخته شدن بازار سرمایه در سطح ملی و بین المللی از بازیگران و سرمایه گذاران خارجی برای حضور و مشارکت فعال در این بازار دعوت کرد .

به گزارش پایگاه خبری نماد برتر، محمد علی دهقان دهنوی در کنفرانس بین‌المللی تأمین مالی گفت: برای شناخته شدن بازار سرمایه در سطح ملی و بین المللی به عنوان میزبان هر کاری لازم باشد انجام می دهیم. امروز ایران به عنوان عضو آیسکو بخشی از بدنه اصلی تصمیم گیری ها است و با رعایت استانداردهای نظارتی بین المللی در شکل گیری بازاری شفاف و مقاوم در برابر خطرات گام برمی دارد .


وی با اشاره به همکاری های دو جانبه با کشورهای عضو آیسکو افزود: بر تعمیق و توسعه همکاری های سازنده تاکید و با کشورهای آلمان، یونان، عمان و هند در این زمینه رگولاتوری داشتیم . عضویت در IFC و همکاری ها با OIC نیز نمونه ای از این اقدامات است. بازار سرمایه در سال گذشته با ۱۰ میلیون بازیگر در اقتصاد ملی ایفای نقش می کرد در حالی که  الان این رقم به بیش از ۵۰ میلیون نفر رسیده است.


دهقان دهنوی ادامه داد: سال قبل ارزش تجارت روزانه این بازار حدود ۳۰۰ میلیون دلار بود اما در سال جاری به یک میلیارد دلار افزایش یافته است. شانس اول موفقیت در بازار سرمایه از آن سهامدارانی است که علاوه بر صبوری، دید بلند مدت دارند. در این راستا  از بازیگران و سرمایه گذاران خارجی برای حضور و مشارکت فعال در بازار سرمایه ایران دعوت می شود.