01:59 | پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day
تکذیب قطعی برق به دلیل استخراج بیت کویین / درخواست کاهش ۱۰ درصدی مصرف

1399/10/24 08:47

سخنگوی صنعت برق اعلام کرد :

تکذیب قطعی برق به دلیل استخراج بیت کویین / درخواست کاهش ۱۰ درصدی مصرف

نماد برتر- سخنگوی صنعت برق ، ارتباط قطعی برق با استخراج رمز ارزهایی مانند بیت کوین را رد کرد و شرکت برق تهران هم خواهان کاهش کاهش ۱۰ درصدی مصرف شد.

به گزارش پایگاه خبری نماد برتر، رجبی مشهدی درباره قطعی سراسری در چند استان ایران و منطقه تهران به شبکه خبر گفت:  ارتباط قطعی برق با استخراج رمز ارزهایی مانند بیت کوین صحت ندارد و افزایش مصرف گاز و برق ، موجب ایجاد محدودیت‎هایی در تامین سوخت نیروگاه‎ها و در نتیجه قطعی برق شد .


 


وی با تاکید بر اینکه مشترکان خانگی و مراکز حساس از جمله­ بیمارستان‌ها ، خط قرمز هستند، ادامه داد: طی روز‌های آینده محدودیت هایی برای مراکز استخراج رمز ارز که سهم حدود ۲ درصدی از برق دارند ، مشترکان غیرمجاز و برخی صنایع پرمصرف اعمال خواهد شد. همچنین خسارت دیدگان ناشی از قطعی برق از طریق­ بیمه ، جبران خواهد شد.


 


رجبی مشهدی­ در خصوص از مدار خارج شدن برخی نیروگاه‌ها هم گفت: مصرف نسبت به تابستان ۲۰ هزار مگاوات کمتر بوده و نیروگاه‌ها به اندازه کافی ظرفت­ تولید دارند ­­ولی مشکل ، افزایش مصرف گاز و برق است .


 


براساس این گزارش، شرکت توزیع نیروی برق تهران هم اعلام کرد: به علت مصرف بیش از حد گاز طی هفته های اخیر و محدودیت سوخت رسانی به بسیاری از نیروگاه ها، تولید برق در برخی نیروگاه ها متوقف و از مدار خارج شده و باعث بوجود آمدن برخی قطعی های پراکنده در سطح شهر شده است.


 


از مشترکان تهرانی تقاضا می شود با کاهش 10 درصدی مصرف برق و کاهش یک درجه ای وسایل گرمایشی در شبانه روز به پایداری این شبکه کمک کنند.