13:49 | دوشنبه 10 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day
حمایت ۲۰ میلیارد دلاری بانک ملت از فعالان حوزه انرژی

1399/11/29 11:30

مدیرعامل بانک خبر داد:

حمایت ۲۰ میلیارد دلاری بانک ملت از فعالان حوزه انرژی

نماد برتر- مدیرعامل بانک ملت با اشاره به کسب درآمد ارزی ۱۵ میلیارد دلاری صنعت پتروشیمی در سال ۹۸ گفت: این بانک به عنوان یکی از حامیان صنعت ۲۰ میلیارد دلار از نیاز فعالان حوزه انرژی را تامین کرده است.

به گزارش پایگاه خبری نماد برتر، محمد بیگدلی در مراسم گشایش دومین نمایشگاه صنعت پتروشیمی گفت: بانک ملت با منابع مالی مطلوب آمادگی لازم برای همکاری در صنعت پتروشیمی و تولیدات داخلی را دارد. دسترسی این صنعت از سهم جهانی ۳ درصد و با حضور در رتبه دازودهم جهان است .


وی افزود: تولید و عرضه محصولات پتروشیمی و ارتقاء رتبه این صنعت در سطح جهان نیازمند تدوین برنامه ریزی میان مدت با هدف ارتقای کیفی محصولات پتروشیمی است. فعالان این صنعت نقش تعیین کننده ای برای گذر از جنگ اقتصادی دارند از این رو، اهمیت استراتژیک صنعت پتروشیمی بعد از صنایع غذایی و صنعت خودرو سومین جایگاه را دارد.


این مقام مسئول ادامه داد: در شرایط کنونی با بحران تحریم ها، صنعت پتروشیمی در سال ۹۸ درآمد ارزی ۱۵ میلیارد دلاری داشته است. تقاضای ۵ برابری در حوزه صنعت پتروشیمی در مقایسه با سایر فراورده های نفتی در این زمینه موجب خلق ارزش شده است. تنوع محصولات پتروشیمی و مواد اولیه هزاران کارگاه و تولیدی توسط صنعت پتروشیمی و انرژی تامین می شود.


بیگدلی با بیان اینکه ارتقاء و توسعه صنعت نفت و انرژی در حوزه پتروشیمی نهفته است، ادامه داد: به همت متولیان صنعت پتروشیمی و بانک ها به عنوان منابع تامین مالی در زمینه رشد، ارتقا و توسعه صنعت پتروشیمی گام های بزرگی برداشته شده است. در راستای سیاست اقتصاد مقاومتی توجه ویژه ای به صنعت پتروشیمی شده و حمایت از این صنعت اقدامی ارزشمند در جهت جهش تولید بوده که نتایج ارزشمندی داشته است. این بانک به عنوان یکی از حامیان صنعت پتروشیمی بالغ بر ۲۰ میلیارد دلار از نیاز فعالان حوزه انرژی را تامین کرده است.