12:21 | شنبه 8 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day
پذیره‌نویسی قرارداد سلف موازی جدید از امروز شروع شد / جزییات و شرایط

1399/10/23 12:37

توسط گروه سهم ‌آشنا و تامین سرمایه امین:

پذیره‌نویسی قرارداد سلف موازی جدید از امروز شروع شد / جزییات و شرایط

نماد برتر- پذیره‌نویسی قرارداد سلف موازی استاندارد برق شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی از امروز به ارزش 658 میلیارد تومان و برای 5 روز کاری شروع شد .

به گزارش پایگاه خبری نماد برتر، نام‌گذاری سال 99 به نام سال "جهش تولید" از سوی مقام معظم رهبری، عزم دولت را برای رشد شتابان صنعت برق در کشور، جزم کرد. افتتاح ده‌ها پروژه‌ی صنعت برق در سال جاری ، نشان از تلاش‌های شبانه‌روزی دولت برای دستیابی به خودکفایی در این صنعت داشت.


 


اگرچه تحریم‌ها بر این اساس بنا شده بود که با مسدود کردن منابع مالی دولت، کشور را دچار مشکلات اساسی در بخش زیرساختی کند اما ورود بخش خصوصی به بحث تامین مالی پروژه‌های صنعتی ملی به ویژه در صنعت برق، موجب شد تا دولت بتواند با موفقیت طرح‌های خود را به پیش برد.


 


بنابراین پذیره‌نویسی قرارداد سلف موازی استاندارد برق "شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی"، گام بلند دیگری است که با همکاری دو شرکت "گروه خدمات بازار سرمایه سهم ‌آشنا" با داشتن سابقه اداره 10 صندوق بازار سرمایه و ارائه طیف متنوعی از خدمات و شرکت "تامین سرمایه امین" انجام می‌شود.


 


این دو شرکت متعهد پذیره‌نویسی اوراق بوده و بازارگردانی اوراق نیز برعهده صندوق بازارگردانی "سهم آشنا یکم" است. این گروه با تعهد تامین مالی این طرح عظیم و ملی، نشان داد بخش خصوصی قادر است تا با حمایت از طرح‌های ملی، موجب رونق، شکوفایی و آبادانی کشور شود.


 


حمایت بخش خصوصی از دولت برای توسعه زیرساخت‌های برق، نشان از آن دارد که بخش خصوصی و بخش دولتی می‌توانند با مشارکت هرچه بیشتر، ضمن دستیابی به اهداف برنامه ششم توسعه و سند چشم‌انداز بیست ساله، باعث تحقق اهداف سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی شوند.


 


براساس این گزارش، سرمایه‌گذاران حقیقی و حقوقی می‌توانند در این پذیره‌نویسی با خرید حداقل یک قرارداد، معادل ده واحد به ارزش 271 هزار و 776 تومان در توسعه صنعت برق مشارکت کنند . مجموع ارزش سرمایه‌گذاری در این اوراق هم بالغ‌ بر 658 میلیارد تومان است .


 


این پذیره‌نویسی از امروز 23 دی ماه در سامانه‌های آنلاین کارگزاری‌های مجاز ، آغاز و به مدت 5 روز کاری ادامه خواهد داشت. معاملات ثانویه هم با نماد "سحرا021" نیز حداکثر پس از 10 روز کاری و در بازار مشتقه بورس انرژی، تابلوی سلف موازی استاندارد آغاز خواهد شد.


 


جهت کسب اطلاعات بیشتر به این لینک مراجعه شود .