12:47 | شنبه 29 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day
آمادگی بانک ملت برای تامین سرمایه و انجام فعالیت های ارزی شرکت بورسی

1399/10/01 07:52

مدیرعامل خبر داد:

آمادگی بانک ملت برای تامین سرمایه و انجام فعالیت های ارزی شرکت بورسی

نماد برتر- مدیرعامل بانک ملت از آمادگی برای تامین سرمایه ثابت و در گردش در طرح های توسعه ای و انجام فعالیت های ارزی نفت بهران خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری نماد برتر، محمد بیگدلی در بازدید از خطوط مختلف تولید در شرکت نفت بهران اظهار داشت: نفت بهران یکی از شرکت های بزرگ تولیدی صنعت نفت ایران است که در عرصه تولید روغن به عنوان برندی خوب و مرغوب برای همه شناخته شده است. ۵.۵ هزار میلیارد تومان فروش و تولید ۱.۵ هزار میلیارد تومان سود در شرایط سخت کنونی و انجام صادرات در شرایط تحریم هم باعث کمک در تامین ارز مورد نیاز شده و هم توانمندی ها را به جهان نشان داده است.


 


وی بانک ملت را نیز یکی از بزرگ ترین، قدرتمندترین و پیشرفته ترین بانک ها دانست و افزود: این بانک از لحاظ نقدینگی تقریبا بانک نخست محسوب می شود و در چهار سال گذشته حتی یک ریال در یک روز اضافه برداشت از منابع بانک مرکزی نداشته و حتی در برهه هایی بیش از ۵۰ درصد تسهیلات بین بانکی را تامین کرده است.


 


این مقام مسئول با بیان اینکه بانک ملت در تمام پروژه های صنعتی به ویژه در صنایع نفت، پتروشیمی و پالایشگاه های مختلف پارس جنوبی، مشارکت فعال داشته و ۲۲ میلیارد دلار در بخش انرژی سرمایه گذاری کرده، ادامه داد: این بانک با تامین مالی شرکت نفت ستاره خلیج فارس، کشور را از لحاظ تولید بنزین به خودکفایی رساند.


 


بیگدلی با تاکید بر اینکه نفت بهران از لحاظ برندینگ در سطح بالایی قرار دارد و حجم فروش و سهم از بازار خوبی را در زمینه تولید محصولات استراتژیک در اختیار دارد، تصریح کرد: این شرکت مورد قبول بانک ها و یکی از مشتریان ارزنده و استراتژیک بانک ملت است. بانک ملت برای تامین سرمایه ثابت و در گردش نفت بهران در طرح های توسعه ای آمادگی دارد. این دو مجموعه بزرگ باید در سال جهش تولید در یک تعامل برد - برد به تولید محصولات بیشتر، افزایش صادرات و افزایش اشتغال کمک کنند.


 


وی از آمادگی این بانک برای انجام فعالیت های ارزی شرکت نفت بهران خبر داد و اضافه کرد: بانک ملت آماده انعقاد تفاهمنامه برای افزایش سطح همکاری ها و تامین تمام نیازهای مالی، سرمایه ای و نقدینگی شرکت است. استفاده از سامانه سامیار بانک ملت به مدیرعامل نفت بهران پیشنهاد می شود این بانک همیشه در حوزه فناوری اطلاعات پیشگام بوده و سامانه هایی را برای مشتریان بزرگ طراحی کرده که سامانه سامیار نیز از جمله این سامانه ها است. انتظار داریم نتیجه این نشست به افزایش تعاملات فی ما بین و انجام کارهای بزرگ از سوی دو مجموعه منتهی شود و آثار و برکات آن نصیب کل ملت ایران شود.


 


اسعد عزیزی مدیرعامل نفت بهران هم با بیان اینکه این شرکت در پی یک رابطه برد- برد است بر تمرکز فعالیت های مالی  در بانک های اصلی تاکید کرد و گفت: خوشبختانه بانک ملت در سال های اخیر همکاری خوبی با این شرکت داشته و نفت بهران نیز به همه تعهدات به موقع عمل کرده است. این شرکت برنامه های زیادی برای توسعه کسب و کار در بازارهای منطقه دارد. بانک ملت هم در زمینه های مختلف، پیشتاز است و امید می رود یک همکاری خوب در زمینه های مختلف داشته باشیم.


 


وی با اشاره به اینکه نفت بهران با بیش از ۵۵ سال سابقه یکی از شرکت های قدیمی این صنعت است، افزود: بیش از ۴۳ درصد سهم بازار روغن موتور در اختیار این شرکت است و ۹۵۰ نوع محصول این  شرکت از طریق ۴۰۰ عامل فروش در اختیار مصرف کنندگان قرار می گیرد.