13:08 | يكشنبه 30 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day
محدودیت‌های جدید کرونا در ۴۰۵ شهر و شهرستان ایران و از اول آذر

1399/08/24 12:23

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرد:

محدودیت‌های جدید کرونا در ۴۰۵ شهر و شهرستان ایران و از اول آذر

نماد برتر- سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا ، جزییاتی از محدودیت‌های جدید کرونا در ۴۰۵ شهر و شهرستان ایران را اعلام کرد که از اول آذر اجرا می شود.

به گزارش پایگاه خبری نماد برتر ، علیرضا رئیسی درباره طرح جدید و شدید ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرد: بیماری رو به افزایش بوده و همه استان‌ها درگیر و کادر بهداشت نیز به شدت مشغول خدمت‌رسانی بوده و تا ۱۲ شب گذشته هم منع تردد بین ۲۵ استان دارای وضعیت قرمز برقرار شده بود.


 


وی ادامه داد: یکی از بحث‌های اصلی که از اول آذر شروع می شود ، محله‌محور کردن مقابله با کرونا و درگیر شدن همه‌ مردم به ویژه خانه‌ها و خانواده‌ها به عنوان کانون اصلی است. در این طرح سه محور در حوزه مراقبت، حمایت و حوزه نظارت مدنظر است .


 


این مقام مسئول افزود: بیش از ۱۰۰ شهر و شهرستان در گروه قرمز و محدودیت مشاغل سطح ۲، ۳ و ۴ ، ۱۵۰ شهر و شهرستان در دسته نارنجی با محدودیت سطح شغلی ۳ و ۴ و ۱۵۵ شهرستان نیز با وضعیت زرد و محدودیت سطح شغلی ۴ خواهند بود.


 


رئیسی گفت : علاوه بر این در شهرهای وضعیت قرمز یک سوم کارکنان ، در وضعیت نارنجی نیمی از کارکنان و در وضعیت زرد دو سوم کارکنان در محل کار حضور می یابند. در مناطق وضعیت قرمز هم خودروهای بومی نمی‌توانند از محل اقامت خارج شوند و خودروهای غیر بومی نیز نمی توانند وارد این مناطق شوند.