10:31 | پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day
 قیمت گذاری تایر آزاد شد + مصوبه

1399/08/21 09:10

خبر خوش برای چند شرکت بورسی :

قیمت گذاری تایر آزاد شد + مصوبه

با مصوبه ستاد تنظیم بازار، قیمت گذاری تایر آزاد و درباره لاستیک های سنگین در حال انقضا نیز تصمیم گیری شد که خبر خوشی برای چند شرکت بورسی است.


به گزارش نماد برتر، ستاد تنظیم بازار اعلام کرد: طبق مصوبه جدید مقرر شد، لاستیک های سواری تولید شده با مواد اولیه ارز نیمایی در چارچوب ضوابط سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، مشروط بر اینکه تولید و فروش آن در سامانه جامع تجارت ثبت شود، توسط واحدهای تولیدی قیمت گذاری شوند.



همچنین لاستیک های سنگین وارداتی با ارز 4200 تومانی با قیمت های تعیین شده از طریق سامانه جامع تجارت و یا حواله سازمان راهداری استانها به فروش برسد.



با توجه به اینکه برخی لاستیک های دپوشده با ارز 4200 بیش از 8 ماه در انبار عاملین موجود است و علاوه بر تحمیل هزینه های تبعی بیشتر برای توزیع کنندگان لاستیک سنگین، تاریخ مصرف آن نیز در حال اتمام است، طبق مصوبه ستاد تنظیم بازار در هر استان کمیته ای با ریاست سازمان صنعت و با عضویت اداره راهداری استان، استانداری و نهاده های نظارتی تشکیل شود تا نسبت به تعیین تکلیف لاستیک های دپوشده قبل از سال 99 اقدام کند.



براساس این گزارش، این مصوبه شامل حال شرکت های بورسی و فرابورسی لاستیک سهند، کویر تایر، گروه‌ صنعتی‌ بارز (پكرمان) ، ایران‌یاساتایرورابر ، آرتاویل‌تایر و لاستیك یزد بوده و می تواند زمینه ساز بهبود شرایط این گروه باشد.