04:08 | پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day
ایران خودرو تابع تصمیمات سیاست کلان عرضه خودرو در بورس

1399/08/18 13:10

ایران خودرو تابع تصمیمات سیاست کلان عرضه خودرو در بورس

نماد برتر- مدیرعامل ایران خودرو با اعلام تابعیت از تصمیمات سیاست کلان در عرضه خودرو در بورس گفت: این عرضه در قالب یک بسته خواهد بود که در آن با افزایش تولید دیگر محصول ناقص تولید نخواهد شد.


به گزارش نماد برتر، فرشاد مقیمی در خصوص عرضه خودرو در بورس در جمع خبرنگاران گفت: ایران خودرو در خصوص عرضه خودرو در بورس تابع تصمیماتی است که در سیاست کلان گرفته می شود.



وی افزود: بحث های کارشناسی و جلسات متعددی برای عرضه خودرو در بورس برگزار شده اما هنوز هیچ تصمیم قطعی در این خصوص گرفته نشده است. حسن هایی از این کار می توان متصور بود اما از طرفی ممکن است مشکلاتی هم بوجود آورد. باید اجازه داد فرآیندهای کارشناسی انجام شود و طی چند روز آینده به جمع بندی نهایی خواهند رسید.



این مقام مسئول ادامه داد: عرضه خودرو در بورس در قالب یک بسته خواهد بود که در آن هم افزایش تولید خواهیم داشت و در مقابل خودروها دیگر ناقص تولید نخواهند شد و به نوعی به روز خودرو را تولید خواهیم کرد. امروز این توفیق را داریم که هیچ خودرو معوقی در حوزه فروش فوق العاده نداریم. سعی می شود هیچ پیش فروشی معوق نمانده باشد و نه تنها فروش فوق العاده بلکه پیش فروش ها را هم به موقع تحویل دهیم. اکنون از 200 هزار دستگاه معوق به 30 هزار دستگاه رسیده ایم. 



مقیمی با بیان اینکه همکاری های لازم درخصوص تامین قطعه در حال شکل گیری است، عنوان کرد: دانش بنیان ها، موسسات دانشگاهی و صنایع نظامی به این صنعت کمک زیادی کرده اند و در آینده اخبار خوبی در تولید برخی اقلام مهم صنعت خودرو خواهیم داد که توسعه بسیار بزرگی خواهد بود. قطعاتی که امروز با کسری مواجه هستیم به قطعات وابسته به خارج بر می گردد که تحریم در آن نقش داشته است.



وی اضافه کرد: اکنون برخی اقلام که نیاز به واردات دارد، تامین شده و در گمرکات مانده که گمرک همکاری خوبی در زمینه ترخیص آنها داشته است. ایران خودرو حتی در ایام تعطیل نیز فعالیت دارد و طبق یک برنامه مشخص پیش می رود تا هیچ خودرو ناقصی تولید نشود.