15:28 | پنجشنبه 9 فروردين 1403
Research Analysis Debriefing Day
پیش بینی همکاری مجدد با مزدا در صورت رفع تحریم‌ ها + عرضه محصولات جدید

1399/11/25 11:20

مدیران عامل گروه بهمن و بهمن‌ موتور مطرح کردند:

پیش بینی همکاری مجدد با مزدا در صورت رفع تحریم‌ ها + عرضه محصولات جدید

نماد برتر- مدیران عامل گروه بهمن و بهمن‌ موتور ضمن پیش بینی همکاری با مزدا به عنوان شریک قدیمی با برداشته شدن تحریم‌ ها درخصوص عرضه محصولات جدید توضیحاتی ارائه کردند.

به گزارش پایگاه خبری نماد برتر، محمد ضرابیان مدیرعامل بهمن موتور در آیین افتتاح مرکز جدید خدمات پس از فروش گروه بهمن به دنیای‌ خودرو گفت: در راستای ارتقای استانداردهای خدمات پس از فروش، مرکز جدید پذیرش و خدمات پس از فروش بهمن را به‌شکل بسیار خاص برای خدمت‌رسانی به‌مشتریان ایجاد کردیم و امیدواریم با این مجموعه هم تعداد پذیرش را افزایش دهیم و هم خدمات متمایزی به‌مصرف‌کنندگان ارائه کنیم.


وی افزود: گروه بهمن در حوزه‌های مختلفی سرمایه‌گذاری کرده و سرمایه‌گذاری در خطوط پرس، خط موتور در شرکت تیوان و در حوزه کامپوننت و قطعات و تجهیزاتی که در خودرو استفاده می‌شود. بنابراین خودرو فیدیلیتی با درصد ساخت داخل بسیار بالا ساخته خواهد شد. قطعا این سیاست ادامه‌دار خواهد بود و اینکه بعدها از این سیاست دست بکشیم در برنامه قرار ندارد.


این مقام مسئول ادامه داد: تولید فیدیلیتی با ساخت داخلی ۳۰ درصد آغاز شده و در ادامه میزان ساخت داخل این خودرو افزایشی خواهد بود و به‌ بیش از ۵۰ درصد خودکفایی واقعی خواهد رسید. ساخت خودرو دیگنیتی نیز با ۲۰ درصد آغاز خواهد شد و میزان داخلی‌سازی آن افزایش خواهد یافت. برنامه برای فیدیلیتی با توجه به‌ اینکه روی پلت‌فرم آن سرمایه‌گذاری کرده‌ایم، دستیابی به‌داخلی‌سازی ۵۰ درصد به بالا است.


ضرابیان عنوان کرد: اینکه تا چه میزان عمق ساخت داخل داشته باشیم بستگی به‌شرایط عرضه خودرو دارد. همچنین تمایل داریم به‌گونه‌ای سرمایه‌گذاری کنیم که محصول به‌روز را به بازار عرضه کنیم. نمی‌خواهیم یک محصول را ۱۵ سال عرضه کنیم و شرایطی بوجود بیاید که مشتری احساس کند از محصول به‌روز استفاده نمی‌کند. بنابراین روی این پلت‌فرم می‌خواهیم فیس‌لیفت‌های جدیدی تولید و عرضه کنیم.


وی اضافه کرد: فعلا زمان و شرایط عرضه این خودروها مشخص نیست. اینکه چرا تاکنون عرضه نشده نیز به شرایط برمی‌گردد و باید ببینیم تعرفه‌ها و نرخ ارز چگونه خواهد بود. همه این متغیرها در قیمت‌گذاری خودروها تاثیرگذار است. قیمتی که اکنون اعلام می‌شود با توجه به‌شرایط سه ماه آینده متفاوت خواهد بود. دیگنیتی قبل از سال جدید به‌شکل انبوه عرضه می‌شود و تا چند روز آینده نسخه‌های متعدد در نمایندگی‌ها مستقر می‌شوند. با برداشته شدن تحریم‌ ها قطعا بار دیگر با شرکت مزدا همکاری خواهیم کرد. بیش از ۶۰سال است که مزدا شریک تجاری است و این همکاری به‌هیچ‌عنوان و تحت هیچ‌شرایطی قطع نخواهد شد.


همچنین بیوک علیمرادلو مدیرعامل گروه بهمن با بیان اینکه کار هیچ خودروسازی در دنیا با فروش محصول نه‌تنها با مشتری تمام نمی‌شود بلکه در آغاز راهی تازه قرار می‌گیرد، گفت: پیش از فروش و درمرحله بازاریابی با مشتریان همراه هستیم تا زمانی که خودرو عرضه شود و بحث خدمات پس از فروش کلید بخورد. درخصوص همکاری با شرکای خارجی و رفع تحریم‌ها نیز باید بگویم زیرساخت‌ها همچنان وجود دارد.


وی افزود: یعنی باز هم امکان تولید محصولات هاوال یا FAW را داریم. اگر محصول جدیدی را به خط تولید آورده‌ایم، جایگزین محصولاتی بوده که از رده خارج شده است. درحال‌حاضر ظرفیت‌های قبلی را حفظ کرده‌ایم. علاوه‌بر این پرس‌شاپ و خط تولید موتور را نیز در اختیار داریم. بهمن‌موتور ۲ یا سایت دوم را هم در برنامه‌ریزی‌ها خواهد داشت. قرار است در سایت ۲ بهمن‌موتور محصولات جدید را تولید کنیم و محصولاتی مانند دیگنیتی و فیدیلیتی نیز برای بهمن است.


این مقام مسئول ادامه داد: دیگنیتی را تا پایان بهمن به‌ نمایشگاه‌ها عرضه می‌کنیم و بعد از آن عرضه به‌عموم آغاز خواهد شد. تولید انبوه این مدل آغاز شده اما تا زمانی‌که چندین بار آزمایش نشود به‌مشتریان تحویل داده نخواهد شد. طبق برنامه‌ریزی شاید این خودرو در بهمن‌ماه به‌بازار عرضه شود. برای سال آینده نیز بین ۳.۵ تا ۵ هزار دستگاه از این خودرو تولید خواهد شد. قیمتی که به شبکه و سازمان اعلام کردیم حدود ۷۶۰ میلیون‌تومان است.محصول فیدیلیتی نیز فعلا عرضه نخواهد شد هرچند به‌زودی از این محصول رونمایی خواهد شد. داخلی‌سازی این محصول به بیش از ۵۰ درصد خواهد رسید. برای سال آینده ۱۲هزار دستگاه فیدیلیتی تولید خواهد شد و برای سال بعد از آن نیز تیراژ این محصول به ۳۰ هزار دستگاه خواهد رسید.