13:32 | پنجشنبه 9 فروردين 1403
Research Analysis Debriefing Day
طلوع آفتاب اقتصاد جهانی از مشرق 2020

1399/07/27 11:16

طلوع آفتاب اقتصاد جهانی از مشرق 2020

نماد برتر- ثمره افول کشورهایی چون آلمان و ژاپن و اتحاد جماهیر شوروی و البته رشد اقتصادی و تکنولوژیکیو شروع عصر ارتباطات (دنیای مجازی و شبکه های اجتماعی) آمریکا را به عنوان تنها قطب مطرح جهان رقم زد .


به گزارش نماد برتر،



بی گمان خداوند دانای نهان آسمانها و زمین است و همانا او به آنچه در درون سینه هاست داناست (فاطر38)



 پس از لشکر کشی آمریکا به خاورمیانه ( به بهانه مبارزه با تروریسم) و هدر دادن بیش از 7000 میلیارد دلار (به گفته ترامپ رییس جمهور ایالات متحده) , نظریات افول آمریکا توسط بسیاری از دانشمندان و سیاستمداران مشهور مانند : نوام چامسکی – کریستوفر لین – هنری کیسینجر و ... ارائه شده است .



ما در این تحلیل بر آن هستیم تا با واکاوی سقوط ارزش دلار  تا سال 2027  ,پایان سیطره اقتصادی آمریکا را در جهان تک قطبی و تغییر قدرت کنترل قیمتها از غرب به شرق را مطابق با داده ها و مراجع قیمتی در سال 2027 میلادی بیان کنیم.





مقدمه:



تاریخ , سیاست وسرمایه  سه عامل مشخص کننده قیمت در واحد زمان هستند. سیاست , یکی از عوامل مهم سازنده تاریخ و جهت دهنده اصلی در تعیین خط مشی های سرمایه گذاری های بلند مدت اقتصادی است .



چین و روسیه طی دو دهه اخیر برای تغییر نظم بین المللی با هم همکاری نزدیکی داشته اند و امروزه نه تنها نظم لیبرالی را به چالش کشیده اند بلکه به سمت ایجاد نهادها و اتحادهای دو وچند جانبه همت گماشته اند .




  • گروه بریکس (متشکل از پنج کشور بزرگ با رشد اقتصادی بالا شامل: چین – روسیه – هند – برزیل – آفریقای جنوبی)


  • اتحادیه اوراسیا


  • سازمان همکاریهای شانگهای


  • طرح یک کمربند – یک راه


  • نمونه ای از این پیمان های اقتصادی و امنیتی است که از سوی دوکشور روسیه و چین و یا هر دو پایه گذاری شده اند .



این دو کشور در گام بعدی به دنبال ایجاد یک ساز و کار مالی به عنوان جایگزینی برای سوئیفت خواهند بود تا تراکنش های جهانی مالی را از انحصار غرب و آمریکا خارج کنند.



اطمینان از امنیت و ثبات از اصول اولیه برای سرمایه گذاران میباشد . به طور خلاصه سقوط ارزش دلار ناشی از بدهیهای نجومی سیستم حکومتی آمریکا  و تزریق مکرر پول های بی پشتوانه به اقتصاد وناتوانی دولتمردان این کشور در هدایت و اثر گذاری در مسائل مهم جهانی , سیاست های منفعت طلبانه و جاهلانه همه و همه روز به روز بر انزوای این ابر قدرت خواهندافزود.



سقوط اقتصادی و جهت گیری سیاستهای غلط در عرصه های بین المللی و داخلی مانند دو لبه تیز قیچی موجب کوچ پرسرعت سرمایه ها از آمریکا به مقاصد کم ریسک و پربازده سرمایه گذاری  در جهان را فراهم خواهد آورد.



در سال 1971 ریچارد نیکسون رئیس جمهور وقت با هدف نفوذ به بانک های مرکزی جهان طلا را به عنوان پشتوانه دلار حذف نمود و دلار را به عنوان ارز ذخیره جهانی  , به سیستم نرخ گذاری و مالی جهانی وارد نمود, تا از این موقعیت بدست آمده از دلار به عنوان یک سلاح بر علیه کشورهای رقیب استفاده کند.



 





 



طبق پیش بینی ما سقوط دلاردرافق2027 ,مستقیما کشورها یی را که دارای بیشترین, ذخایر ارزی به دلار هستند ویا از نظر اقتصادی وابستگیهای نا گسستنی با دلار بر قرار کرده اند را بیشتر از سایرین تحت تاثیر قرار خواهد داد .



و در مقابل کشور هایی که بیشترین اختلافات سیاسی و اقتصادی را با آمریکا داشته باشند  مانند جمهوری اسلامی ایران – چین – روسیه – ونزوئلا و.... نه تنها آسیب کمتری میبینند بلکه مورد توجه بسیاری از سر مایه های فراری از آمریکا قرار خواهندگرفت. بنابراین رشد قابل ملاحظه ای از این بابت خواهند داشت .



تحلیل :



اصلی ترین رقیب اقتصاد آمریکا که با سرعت رشد اقتصادی بالا و پشتوانه بیشترین ذخایرارزی و طلا یعنی چین در این سال ها دیگر میل چندانی به پایین نگهداشتن پول خود ( یوان ) ندارد .



همانطور که در لیست زیر مشاهده میکنید چین با اختلاف بسیار زیاد دارای بیشترین ذخایر ارزی و ترکیبی جهان میباشد . و در مقابل ایالات متحده آمریکا در مقام بدهکارترین کشورجهان قرار گرفته است.



 چین



حجم ذخایر ارزی تا پایان ماه آگوست: پنج تریلیون و ۵۷۰ میلیارد دلار



از ۱۴ سال پیش تاکنون این کشور بزرگ ترین دارنده ذخایر ارزی جهان بوده است. دلار آمریکا، یورو، ین ژاپن و پوند انگلیس به ترتیب بیشترین سهم را از ترکیب ذخایر ارزی این کشور دارند.



 ژاپن



حجم ذخایر ارزی تا پایان ماه آگوست: یک تریلیون و ۴۰۲ میلیارد دلار



دلار آمریکا، یورو، فرانک سوییس و پوند انگلیس به ترتیب بیشترین سهم را از ترکیب ذخایر ارزی این کشور دارند



 سوییس



حجم ذخایر ارزی تا پایان ماه آگوست: ۹۲۹ میلیارد و ۱۴۹ میلیون دلار



دلار آمریکا، یورو، ین ژاپن و پوند انگلیس به ترتیب بیشترین سهم را از ترکیب ذخایر ارزی این کشور دارند



 روسیه



حجم ذخایر ارزی تا پایان ماه آگوست: ۵۹۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار



دلار آمریکا، یورو، فرانک سوییس و پوند انگلیس به ترتیب بیشترین سهم را از ترکیب ذخایر ارزی این کشور دارند. طی سالهای اخیر روسیه سهم دلار از ترکیب ذخایر خود را به میزان محسوسی کاهش داده و در عوض به سهم طلا افزوده است



 هند



حجم ذخایر ارزی تا پایان ماه آگوست: ۵۴۱ میلیارد و ۴۳۱ میلیون دلار



دلار آمریکا، یورو، فرانک سوییس و پوند انگلیس به ترتیب بیشترین سهم را از ترکیب ذخایر ارزی این کشور دارند.  





انتشار پول بدون پشتوانه ثمره ای جز بی قانونی در نظام اقتصادی آمریکا نداشته و فدرال رزرو و شاخص تورم آمریکا را به ناکجا آباد هدایت خواهد کرد. ناحیه صفر مقاومتی تورم برای رفتن به مرحله بعدی وتورم بزرگ آمریکا نیزتاریخ 2027 را نشان میدهد و سرمایه گذاران به این نکته واقف خواهند بودکه اثرات تورمی به سرعت خود را در ارقام قیمت تمام شده کالا ها و خصوصا ارزش سهام و شاخص های بورس نشان خواهند داد و در نهایت با کاهش ارزش دلار با عث رشد حبابی بورس شده و موجبات سقوط شدید بازار سهام همانند سال 2000 و 1929 که بازار بورس آمریکا در اثر آن  اصلاحات بسیار عمیقی را تجربه نموده است , خواهد شد. ( به عنوان نمونه از شاخص SP500 استفاده شده است)



شاخص SP500   از تاریخ 1923 تا به امروز و سقوط های مهم



 





 



شاخص SP500     از سال 1989 و آغاز جهان تک قطبی





 



تاریخ های صعود و سقوط به هجری شمسی در بالای تاریخ های میلادی برای مقایسه بهترروند تطابقی بین شاخص های بورس جمهوری اسلامی ایران و آمریکا آورده شده است



شاخص تورم آمریکا از سال 1923





شاخص تورم آمریکا از 1990 تا به امروز و افق 2027





 



پیش بینی :



ما بر این باور هستیم که بورس آمریکا شکست بسیار بزرگی را در بازه تا 2027 تجربه خواهد نمود( مشابهت های زیادی با سقوط 1919 معروف بورس آمریکا و 2027وجود دارد) که از نظر خروج سرمایه از آمریکا به سمت اقتصادهای با ثبات تر نیز همین جهش را شاهد خواهیم بود . این بحران در نهایت با کاهش تقاضا در بسیاری از بخشهای آمریکا من جمله املاک و مستقلات – سفارشات خرده فروشی ها از دست دادن مشتریان عمده بین المللی محصولات ساخت آمریکا و ورشکستگی عمده بانک ها و....    همراه خواهد شد . که در نهایت پایان سردمداری غرب به رهبری آمریکا را در ربع دوم قرن 21 رقم خواهد زد.



 



شاخص SP500  از 1919





 



نمودار شاخص SP500  از 1974





 



تحلیل زمانی SP500





 





مطابقت تاریخی چند جفت ارز مهم  و طلا



دلار آمریکا به فرانک



سوئیس





دلار آمریکا به یوان چین





 در توضیح عدم رغبت کشور چین در پایین آوردن ارز یوان کافیست نمودار ارز یوان را ببینیم که در نقطه صفر حمایتی خود به همراه اندیکاتور RSI   مشترکا عدد 2027 را از نظر زمانی نشان میدهند .



( کاهش و پایین آمدن روند این جفت ارز نشان دهنده کاهش ارزش دلار به نسبت یوان چین میباشد )



نتیجه گیری:



 پیش بینی کاهش سنگین ارزش دلار از سال ها قبل کشورهای زیادی را روانه بازار طلا نموده است تا با سرعت دادن به تبدیل دلار به طلا از ریسک سقوط کامل دلار خود را مصون سازند . بهترین سند در این مورد نمودار برابری دلار به طلا در بلند مدت میباشد که مجددا تمام فلش ها معطوف به تاریخ 2027 شده است . طبیعی هست که نگارندگان این مقاله موارد بسیار بیشتری را مورد بازبینی قرار داده اند( از شاخص های بورس های آمریکای جنوبی تا شاخص بورس های آسیایی و کشورهای خاورمیانه و ..) و با کمال تعجب تمام آنها روی عدد تاریخی 2027 ثابت ایستاده اند در این گفتار به عنوان نمونه تعدادی از مشهورترین آنها را نمایش داده ایم .



نمودار طلا به دلار از 1982





نمودارطلا به دلار از سال 2000





مایلیم به اطلاع خوانندگان گرامی برسانیم در سیستم تحلیلگری بر اساس چارت  هر چقدر بازه زمان بزرگتر باشد همانقدر قابل اتکا تر خواهد بود به همین خاطر نمودارهای بررسی شده حداقل 30 ساله هستند بنابراین نتایج بدست آمده تقریبا به واقعیت بسیار نزدیکند و از بابت اتکا به آنها این اطمینان وجود خواهد داشت که به احتمال زیاد حداکثر تا 2027 حادثه ای به مراتب بزرگتر از فروپاشی شوروی سابق را میتوان از هم اکنون دید و پیش بینی کرد.



بدیهی هست که هرچقدر کشورها خود را از دلار دورتر نگهدارند , ذخایر کشورها مصون تر خواهند بود, دارایی هایی که از مدتها قبل محلی امن تر از دلار را تشکیل داده اند به ترتیب اولویت : طلا ,یوان , ارزهای دیجیتال هستند .



از مهمترین کشورهایی که در حال حاضر در عرصه بین المللی ساز مخالفت با آمریکا را بصدا در آورده اند میتوان از چین  , روسیه و جمهوری اسلامی ایران نام برد , رشد اقتصادی بالای چین توسعه تکنولوژی و نفوذ بینظیر ایران در منطقه و حضور سیاسی و نظامی روسیه در سطح جهان و منطقه باعث ایجاد یک همبستگی تاریخی و فرهنگی کهن  شده است که در نهایت با ضعف مفرط در ارزش دلار و افت اقتصادی ناشی از بدهی های بسیار زیاد و زیانهای حوادثی نظیر کرونا و... موجبات جابجایی قدرت از غرب به شرق و شکست هژمونی و چیرگی فرهنگی , اقتصادی این ابر قدرت فرسوده را فراهم خواهد آورد .





نویسندگان :  امیر فرتاش فر  و  داود مرادی