01:29 | يكشنبه 23 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day
خدمات آزمایشگاهی به ۶ هزار شرکت رسید

1399/07/15 17:24

خدمات آزمایشگاهی به ۶ هزار شرکت رسید

نماد برتر- مدیر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان این که شبکه‌ای از توانمندی‌ها و تخصص‌ها شکل گرفت و زنجیره‌ کاملی از آزمایشگاه ها به هم پیوستند و خدماتشان به جامعه هدف رسید، گفت: یکی از این گروه‌ها، در حدود ۶ هزار شرکتی هستند که با تخفیفات ویژه‌ای به خدمات آزمایشگاهی دسترسی دارند.


به گزارش نماد برتر، رضا اسدی‌فرد با بیان اینکه این خدمات در حوزه‌های مختلف علمی به متقاضیان ارائه می‌شود، گفت: حوزه‌های فنی و مهندسی، مکانیک، مواد و متالورژی، برق و الکترونیک، شیمی، هوا فضا، معدن، محیط‌زیست، کشاورزی و گیاهان دارویی، زیست‌فناوری و پزشکی و غیره از جمله حوزه‌هایی است که شبکه آزمایشگاهی در آنها خدمات ارائه می‌دهد.



به گفته وی، جمعیت این شبکه هر روز در حال افزایش است و امروز ۷۲۰ مجموعه آزمایشگاهی (دانشگاه، پژوهشگاه، موسسات تحقیقاتی و شرکت های خصوصی) به عضویت شبکه درآمده‌اند و نزدیک به ۱۰۰ هزار عضو باشگاه مشتریان شبکه، از خدمات آن بهره‌مند می‌شوند.



اسدی‌فرد ادامه داد: یکی از خدمات ما کاهش هزینه دسترسی اعضای هیات علمی به خدمات آزمایشگاهی است. البته شرکت‌های دانش‌بنیان هم از این خدمات به خوبی بهره‌مندند.



بر اساس اعلام معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مدیر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری همچنین بیان کرد: ۱۶ هزار و ۲۹۷ تجهیز و دستگاه آزمایشگاهی در شبکه به اشتراک‌ گذاشته شده است. تجهیزاتی که در اختیار همه علاقه‌مندان است و دسترسی به آنها با تخفیفات ویژه‌ای نیز همراه است.