14:25 | يكشنبه 30 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day
افزایش مصرف گاز طبیعی در دوران شیوع ویروس کرونا

1399/03/25 13:45

افزایش مصرف گاز طبیعی در دوران شیوع ویروس کرونا

نماد برتر- مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان گفت: چیزی که برای همه آشکار است این که خانه نشینی و تعطیلی مشاغل و مراکز آموزشی دنیا به طور ویژه‌ای مصرف انرژی، انتشار گاز کربن، اقتصاد سبز و انرژی تجدید پذیر را تحت تأثیر قرار داده است و گزارشات نشان می‌دهد که مصرف گاز طبیعی در اردیبهشت ماه سال جاری در بخش خانگی با یک درصد افزایش مصرف روبرو بوده است.

به گزارش نماد برتر، احمد فعله گری با بیان اینکه در پی شیوع ویروس کرونا و به دلیل رعایت مسائل بهداشتی مصرف آب گرم و به دنبال آن گاز طبیعی در استان افزایش یافته است، اظهار کرد: به طور قطع در این برهه از زمان که هوا به سوی گرم شدن پیش می رود بایستی مصرف گاز طبیعی در بخش خانگی با کاهش روبرو می شد ولی شاهد افزایش مصرف هستیم.

وی به میزان مصرف اردیبشهت ماه سال جاری و مقایسه آن با سال قبل اشاره کرد و افزود: میزان مصرف گاز طبیعی  بدون احتساب مصرف نیروگاه سیکل ترکیبی در اردیبهشت ماه سال 99 نسبت به سال 98 با افزایش یک درصدی روبرو بوده و مصرف اردیبهشت ماه سال گذشته 156 میلیون و 804 هزار و 254 متر مکعب بوده که این میزان در سال 99  و با احتساب افزایش مصرف به 157 میلیون و 797هزار و 772  متر مکعب رسیده است .

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان یادآور شد: در مجموع مصارف گاز طبیعی در تمام بخش ها با احتساب مصرف نیروگاه سیکل ترکیبی سنندج در ماه های فروردین و اردیبهشت سال جاری و مقایسه آن نسبت به سال گذشته روند افزایشی  13 درصد را نشان می دهد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان، فعله گری با تاکید بر اینکه در حال حاضر قیمت گاز طبیعی همانند چند سال گذشته افزایش قیمتی نداشته است، خاطرنشان کرد: با رعایت موارد صرفه جویی در مصرف گاز طبیعی هم می توان به اقتصاد خانواده خود کمک کرده و هم از منابع انرژی برای نسل آینده صیانت به عمل آورد.

وی یادآور شد: با وجود شیوع کرونا در کشور قبوض مشترکین گاز طبق روال گذشته همچنان به صورت پیامکی ارسال خواهد شد و از مشترکین درخواست می گردد نسبت به پرداخت به موقع گاز بهاء اقدام کنند.