22:50 | يكشنبه 15 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day
اتمام طرح توسعه بندر جاسک تا پایان دولت دوازدهم

1397/07/09 08:26

مشاور وزیر نفت خبر داد:

اتمام طرح توسعه بندر جاسک تا پایان دولت دوازدهم

پایگاه خبری راد: رئیس هیات مدیره یک استارت‌آپ بیمه‌ای با اشاره به لزوم آگاهی مردم از بیمه‌های عمر بر ضرورت الکترونیکی‌سازی خدمات بیمه‌ای و مشاوره‌ای تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری راد،  مرضیه شاهدایی در مراسم امضای قرارداد ساخت مخازن ذخیره‌سازی نفت خام و تاسیسات جانبی در بندر جاسک به روش BOT بین شرکت مهندسی و توسعه نفت و شرکت پترو امید آسیا با بیان این که صنعت نفت باید برای درآمدزایی برای کشور برنامه‌های مدون و پویا داشته باشد که بتواند جایگاه خود را ارتقا دهد، گفت: پروژه‌هایی که در وزارت نفت اجرا می‌شود بر اساس سیاست‌هایی است که از طرف دولت ابلاغ می‌شود. یکی از این پروژه‌ها توسعه میادین و ازدیاد برداشت بود که مذاکرات زیادی در این زمینه انجام شده و زمانی که شرایط بهتر شود، محقق خواهد شد.

وی با اشاره به جمع‌آوری گازهای فلر اظهار کرد: در این پروژه بخش خصوصی همراهی کرد و گازهای همراه تبدیل به خوراک صنعت پتروشیمی می‌شود.

مشاور وزیر نفت در مورد افتتاح فازهای میدان گازی پارس جنوبی گفت: افتتاح فازهای پارس جنوبی در توسعه، تولید و صادرات کشور نقش مهمی داشته است.

شاهدایی با بیان این که ایران در دریای عمان حدود دو هزار کیلومتر سواحل با ارزش دارد، گفت: تاکنون در خلیج فارس توسعه‌های مهمی صورت گرفته که پایه‌گذار اکثر آنها صنعت نفت بوده است و امروز هم با امضای این قرارداد صنعت نفت پایه‌گذار توسعه در جاسک می‌شود.

وی ادامه داد: رئیس‌جمهور انتقال نفت خام از غرب به شرق را به شدت پیگیری می‌کند و امیدواریم تا پایان دولت دوازدهم این پروژه راه‌اندازی شود.

مشاور وزیر نفت گفت: برای اجرای پروژه‌های نفتی باید سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی مشارکت کنند. همه پروژه‌ها را نمی‌توان با سرمایه داخلی اجرا کرد و بخش خصوصی می‌تواند به جذب سرمایه‌گذاران خارجی کمک کند.