02:53 | چهارشنبه 19 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

آرشیو

از تاریخ: تا تاریخ:
سبحانی‌فر: فیلترینگ از چاله به چاه افتادن است
پایگاه خبری راد: رییس کمیته مخابرات و ارتباطات مجلس معتقد است باز کردن عرصه فعالیت اپلیکیشن‌های داخلی به بهای تشدید فیلترینگ تلگرام و کاهش سرعت اینترنت نه تنها موجب کاهش اقبال عمومی مردم به خدمات و سرویس‌های متنوع و گسترده این نرم‌افزار قدرتمند اجتماعی نشده بلکه موجب به مخاطره افتادن فضای سیاسی، امنیتی و اخلاقی جامعه به دلیل شدت نصب فزاینده فیلترشکن‌ها در گوشی‌های تلفن همراه عموم مردم شده است.
اقدام نسخه جدید مرورگر گوگل کروم برای امنیت سایت‌ها
پایگاه خبری راد: گوگل قصد دارد نماد قفل سبزرنگ و کلمه Secure را که مبنی بر امن بودن وب سایت موردنظر است، از نسخه جدید مرورگر گوگل کروم حذف کند.
هوش مصنوعی خدمات بانک آمریکا را تمام هوشمند می‌کند
پایگاه خبری راد: بانک آمریکا (Bank of America) با رونمایی از دستیار صوتی مبتنی بر هوش مصنوعی پیشرفته خود، اعلام کرد که کاربران گوشی‌های هوشمند قادر خواهند بود با استفاده از آن، به انجام کارهای بانکی خود بپردازند.
خیالتان از امنیت سایبری یوتیوب راحت باشد!
پایگاه خبری راد: گوگل به منظور افزایش امنیت سایبری کاربران شبکه اجتماعی یوتیوب، قابلیت Incognito Mode را به پلت‌فرم گوشی‌های اندرویدی یوتیوب افزوده است.
پیشنهاد ۲۰۰ میلیارد دلاری برای خاتمه دعوای چین و آمریکا
پایگاه خبری راد: مشاور اقتصادی کاخ سفید اعلام کرد چین بسیاری از درخواست‌های دولت ترامپ برای کاهش مازاد تجاری با آمریکا را پذیرفته اما توافق نهایی برای حل اختلافات تجاری عمیق ممکن است مدتی به طول بینجامد.
تشریح وضعیت ایران و قطر در برداشت از پارس جنوبی
پایگاه خبری راد: ایران طی پنج سال گذشته گام جدی خود را برای برداشت از میدان گازی پارس جنوبی که نه تنها به دلیل بزرگ‌ترین میدان گازی جهان بلکه به دلیل مشترک بودن با قطر از اهمیت زیادی برخوردار است برداشت و توانست در این زمینه با قطر برابر شود و حتی گاهی از این کشور پیشی بگیرد.
تداوم کاهش ارزش لیر ترکیه
پایگاه خبری راد: نگرانی‌ها از سیاست گذاری‌های مقامات ترک باعث شد لیر ترکیه در پایان معاملات هفتگی به سطح برابری بی سابقه ای در برابر دلار برسد.
طلا دوباره ۱۳۰۰ دلار را خواهد شکست؟
پایگاه خبری راد: در نظرسنجی طلای هفتگی کیتکونیوز، کارشناسان وال استریت و سرمایه‌گذاران نتوانستند نسبت به روند قیمت طلا در هفته جاری به اکثریت برسند.
گوگل در نمایش هوش مصنوعی اغراق کرده است؟
پایگاه خبری راد: گزارش‌های منتشره حاکی است که گوگل در توانایی‌های ابزار جدید مبتنی بر هوش مصنوعی فوق پیشرفته خود اندکی اغراق و بزرگنمایی کرده است.
جابه‌جایی در دستگاه اجرایی راه‌آهن رشت/ ۱۰۰ متر تا پایان زیرسازی
پایگاه خبری راد: بر اساس مصوبه‌ای که هیات دولت در جلسه اخیر خود تصویب کرده دستگاه اجرایی پروژه راه‌آهن قزوین – رشت – انزلی – آستارا تغییر می‌کند.