20:29 | جمعه 7 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

آرشیو

از تاریخ: تا تاریخ:
محصولات «ایسوزو» و «بنز»، خودروی حمل جوجه می شود
پایگاه خبری راد:بخش خصوصی با همکاری شرکت هلندی برای داخلی سازی کابین های حمل جوجه تحت لیسانس Van Ravenhost توافق کرده است بطوری که بخشی از بازار جهانی این شریک هلندی در منطقه به ایران داده می شود.
ارائه پیشنهاد افزایش تعرفه قطعات خودرو به وزارت صنعت
پایگاه خبری راد: برای اینکه در وضع کنونی از محل واردات به قطعه سازان داخلی ضربه وارد نشود باید کف تعرفه قطعات خودرو به سرعت به 32 درصد افزایش یابد.
مطالبات 300 میلیارد تومانی تایرسازان از خودروسازان
پایگاه خبری راد: مطالبات تایرسازان از خودروسازان هر روز در حال افزایش است به طوری هم اکنون میزان مطالبات صنعت تایر از صنعت خودرو به رقمی بیش از 300 میلیارد تومان رسیده است.
سالانه ۱۵۰ هزارتن قارچ در کشور تولید می‌شود
پایگاه خبری راد: معاونت امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی از مردم خواست قارچ خوراکی مورد نیاز خود را از فروشگاه ها و مراکز معتبر و در قالب بسته بندی های لیبل دار خریداری کنند.
خرید تضمینی ۹۵ میلیارد تومان برگ سبز چای از کشاورزان
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان چای گفت: با وجود این که در برداشت اول برگ سبز چای ۳۸ هزار تن برگ سبز به ارزش ۹۵ میلیارد تومان از چایکاران خریداری شد، اما برداشت برگ سبز نسبت به مدت مشابه سال قبل دو درصد کاهش داشته‌است.
رتبه پایین ایران در شاخص‌های جهانی کسب و کار
پایگاه خبری راد: معدل ایران در مجموع ۱۰ شاخص پایین است و راهکارهای اصلاحی برای جبران ضعف‌ها در گزارش کمیسیون ارائه خواهد شد.
ضرورت اصلاح عقب‌مانده‌ترین سیستم فعالیت بازرگانی
پایگاه خبری راد: در یک دهه گذشته ساماندهی کارت‌های بازرگانی در کشور مطرح بوده است اما متأسفانه تا به امروز نتیجه‌ای نداشته و در هنوز بر همان پاشنه می‌چرخد تا آنجا که در اکثر پرونده های کلان قاچاق، رد پای کارت بازرگانی یک بار مصرف دیده می‌شود.
«خودرو» دیگر موتور محرک اقتصاد نیست
پایگاه خبری راد: نرخ رشد اقتصادی کشور در شرایطی طی سال ۹۳ و با کمک صنعت خودرو، مثبت شد که حالا با توجه به بالا رفتن پایه تولید (در خودروسازی) عدم توسعه بازار نقش این صنعت بزرگ در این «رشد» کمرنگ شده است.
سیر صعودی مصرف انرژی توسط پردرآمدها و بد مصرف ها
پایگاه خبری راد: اعطای یارانه برق به ثروتمندان نه تنها به ضرر صنعت برق که به نوعی اجحاف در حق اقشار ضعیف بدل شده است، این در حالی است که طبق قانون اصلاح الگوی مصرف انرژی، مشترکین پرمصرف نه تنها نباید یارانه بگیرند که یارانه سایر مشترکین را نیز باید بپردازند.
تأمین آب کشاورزی با اصلاح ساختار مدیریت آب
پایگاه خبری راد: برای اصلاح نظام مدیریت منابع آب بخش کشاورزی، باید ساختار اجرایی مدیریت به‌ شکل واحد درآمده و ذیل متولی تولید کشاورزی تعریف شود تا مدیر تولید کلیه ابزارها و اختیاراتی که برای ساماندهی و قاعده‌گذاری نیاز دارد، در اختیار داشته باشد.