23:20 | شنبه 29 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

آرشیو

از تاریخ: تا تاریخ:
ارزان‌ترین شهرها برای زندگی اتباع خارجی
پایگاه خبری راد: حوزه آسیای مرکزی و قفقاز دارای بیشترین شهرهای ارزان در جهان هستند.
افزایش سرسام آور بدهی شرکت‌های انگلیسی
پایگاه خبری راد: بدهی شرکت های انگلیسی با رسیدن به سطح ۳۹۰.۷ میلیارد ژوندی، رکورد جدیدی از خود به ثبت رساند.
بازار کار اتریش در بهترین وضعیت پنج سال اخیر
پایگاه خبری راد: نرخ بیکاری اتریش تا پایان ماه ژوئن به 6.8 درصد کاهش یافت که پایین ترین نرخ بیکاری از ژوئیه سال 2013 محسوب می شود.
 قیمت نفت را کاهش دهید
پایگاه خبری راد: دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، سازمان کشورهای صادرکنندگان نفت، اوپک، را متهم کرده که قیمت نفت را در بازارهای جهانی افزایش داده است.
راه طیف، راه رنگین کمانی است
پایگاه خبری راد: مدیرعامل طیف سایپا گفت: ما برای افزایش بهره وری در شرکت طیف برنامه داریم و در ماه های آینده خبرهای خوبی را در این زمینه خواهید شنید.
روسیه یوان و طلا را جایگزین ذخایر دلاری خود می‌کند
پایگاه خبری راد: بانک مرکزی روسیه در راستای متنوع سازی ذخایر ارزی خود تصمیم گرفته است سهم یوان و طلا را در برابر دلار افزایش دهد.
شمار کاربران پیام‌رسان‌های داخلی به ۷.۵ میلیون نفر رسید
پایگاه خبری راد: وزیر ارتباطات با بیان اینکه کاربران پیام‌رسان‌های داخلی از ۱.۵ میلیون به ۷.۵ میلیون نفر افزایش داشته که رشد خیلی خوبی را نشان می‌دهد و در ایران بین ۴۲ تا ۴۵ میلیون کاربر شبکه‌های اجتماعی وجود دارد گفت که نباید پیام‌رسان‌های داخلی را با نمونه‌های مطرح آن‌ها در دنیا مقایسه کرد.
نمادهای بورسی ارز که بلااستفاده ماندند
پایگاه خبری راد: با اینکه در سایت شرکت مدیریت فناوری بورس تهران نمادهای گواهی صادراتی یورو و گواهی صادراتی دلار قید شده است همچنان احتمال وجود معاملات ارزی در این بازار زیاد نیست. همچنین قرار بود اظهار نامه‌های ارزی ۲۰ درصد کالاهای صادراتی در بورس داد و ستد شود اما ظاهرا این تصمیم تغییر پیدا کرده و قرار است آن‌ها هم از طریق سامانه نیما پیگیری شوند.
سوالات زیباکلام درباره برخورد با خریداران سکه
پایگاه خبری راد: یک استاد دانشگاه علوم سیاسی تاکید کرد که قانون نباید تحت تاثیر افکار عمومی قرار بگیرد.
راهکارهای فوری کنترل بازار مسکن بررسی شد
پایگاه خبری راد: جهش قیمت مسکن در ماه‌های اخیر، وزارت راه و شهرسازی را بر آن داشت تا راه‌حل‌های کنترل بازار مسکن را با حضور فعالان این بخش بررسی کند. در این برنامه ۹ راهکار توسط وزارتخانه ارایه شد که بعضی مدعوین آن‌ها را مناسب ارزیابی کرده و برخی گفتند جهش فعلی مسکن درواقع نوعی اصلاح قیمت ناشی از رشد نقدینگی و انتظارات تورمی است که راه‌حل خاصی برای آن وجود ندارد.