01:31 | دوشنبه 17 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

آرشیو

از تاریخ: تا تاریخ:
طرح آبرسانی غدیر خوزستان نماد همگامی و وحدت عمل است
پایگاه خبری راد: ‌وزیر نیرو با بیان اینکه کم بارشی همه کشور را تحت تاثیر قرار داده است، گفت: در بعضی نقاط کم بارشی نسبت به سال قبل بیش از 70 درصد است، درحالی که متوسط کشور حدود 26 درصد است.
‌مشکلات خوزستان با تدبیر حل می‌شود
پایگاه خبری راد: وزیر نیرو با بیان اینکه مشکلاتی که در خوزستان داریم با تدبیر حل می‌شود، گفت: اجرای طرح غدیر یک رکورد مهندسی است که شاهد اجرای آن در خوزستان هستیم.
چرا پوشاک تفاله وارد می‌شود؟
پایگاه خبری راد: علی‌رغم ممنوعیت واردات برندهای خارجی پوشاک، مشکل اصلی تولیدکنندگان این حوزه واردات بسیار زیاد پوشاک از مبادی غیر رسمی و نیز واردات پوشاک به عنوان کالای مسافری به مناطق آزاد است.
لیموهای خارجی نخرید
پایگاه خبری راد: دبیر انجمن صنعت آبلیمو از اجرای نظارت‌های جدید برای تولید و استاندارد آبلیمو خبر داد و ضمن هشدار نسبت به خرید لیموهای خارجی به دلیل قاچاق بودن آن‌ها، تاکید کرد: از مصرف آبلیموهای تولید شده در مغازه‌ها به دلیل داشتن شرایط غیربهداشتی و ناسالم باید خودداری شود.
فشار اشتغال کشور روی منابع آب
پایگاه خبری راد: بررسی عوامل مختلف در ایجاد بحران آب در ایران، حفر ۳۰۰ هزار چاه غیر مجاز، سهم ۷۰ درصدی مدیریت غلط در ایجاد بحران آب، سدسازی‌های در حوضه آبریز تالاب‌ها و خطا در استقرار فولاد مبارکه و ذوب آهن در فلات مرکزی، بی‌توجهی به آمایش سرزمینی در موضوع توسعه، بخشی‌نگری در مصرف منابع آب و فشار اشتغال کشور بر مصرف منابع آب از جمله مهمترین محورهای مربوط به بحران آب است که از منظر کارشناسان باید مورد توجه قرار گیرد.
افزایش قیمت روغن‌ با وجود دریافت ۱۵۶ میلیون یورو ارز دولتی
پایگاه خبری راد: در حالی طی ماه‌های گذشته بیش از ۱۵۶ میلیون یورو ارز دولتی بابت واردات روغن خام، آفتابگردان و سویا پرداخت شده است که تولیدکنندگان روغن نباتی قیمت محصولات خود را بین پنج تا ۱۶ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داده‌اند.
صدور بن کارت رفاهی برای خانوارهای کارگری
پایگاه خبری راد: عضو کانون عالی شوراهای اسلامی کار به منظور بهبود وضع معیشت خانوارهای کارگری در شرایط فعلی، پیشنهاد صدور بن کارتی برای کمک به رفاه کارگران را مطرح کرد.
بزرگترین خطراتی که صاحبان تلفن همراه با آن مواجهند
پایگاه خبری راد: وقتی که از حفاظت از داده‌ها صحبت پیش می‌آید، دستگاه‌های تلفن همراه دارای برخی از مشکلات منحصر به فرد هستند و حفظ امنیت آن‌ها با توجه به ویژگی‌های آن‌ها بسیار دشوار است.
بهره‌برداری آزمایشی از خط دوم طرح آبرسانی غدیر با حضور وزیر نیرو
پایگاه خبری راد: خط دوم طرح آبرسانی غدیر با حضور وزیر نیرو به صورت آزمایشی آبگیری شد.
تشریح شرایط پیش روی اقتصاد ایران از زبان یک تحلیلگر
پایگاه خبری راد: یک استاد دانشگاه تحولات رخ داده در بازار ارز را در نهایت موجب ایجاد تورم و کاهش ارزش پول ملی ارزیابی کرد.