22:57 | شنبه 29 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

آرشیو

از تاریخ: تا تاریخ:
حذف "پراید" از سرویس مدرسه/ آموزش 25 هزار راننده
پایگاه خبری راد: مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری تهران از ساماندهی حدود 20 تا 25 هزار راننده سرویس مدرسه برای سال جدید خبر داد.
دردسر کار بیش از حد کارکنان برای کره جنوبی
پایگاه خبری راد: دولت کره جنوبی برای مقابله با پدیده اعتیاد به کار مردم این کشور، حداکثر ساعت کاری مجاز را به ۵۲ ساعت در هفته کاهش داد.
چگونه از کُند شدن رایانه جلوگیری کنیم؟
پایگاه خبری راد: شاید شما نیز جزو آن دسته از افرادی باشید که از سرعت بسیار کم رایانه خود ناراضی هستند چرا که سرعت عملکرد رایانه یکی از مهمترین عواملی است که می‌تواند در رضایت کاربران و همچنین سرعت انجام کارهای اینترنتی و رایانشی آن‌ها تاثیرگذار باشد.
بحران آب ایران «قطعی» است
پایگاه خبری راد: یک کارشناس مدیریت منابع آب تاکید کرد که بحران آب در ایران با عدد و آمار قابل اثبات است و این امر قطعی است.
ساختار اقتصادی باید اصلاح شود نه کابینه
پایگاه خبری راد: یک استاد دانشگاه با بیان اینکه بانک مرکزی برای اتخاذ سیاست‌های پولی خود باید استقلال کامل داشته باشد، مسائل اقتصادی پیش آمده را به خاطر مشکلات ساختاری اساسی‌تر در کشور توصیف کرد. وی تغییر کابینه را در شرایط فعلی چاره ساز ندانست.
استنکاف از فروش به بهانه های واهی
پایگاه خبری راد: با آشکار شدن قیمت‌های واقعی گوشی تلفن همراه پس از انتشار فهرست واردکنندگان با ارز دولتی، برخی فروشندگان به امید گران‌تر شدن گوشی از فروش آن خودداری می‌کنند.
دلیل نفروختن کالا از زبان رئیس اتاق اصناف
پایگاه خبری راد: در شرایطی که بسیاری از عرضه کنندگان کالا مانند فروشندگان لوازم خانگی، محصولات خود را نمی‌فروشند، رئیس اتاق اصناف معتقد است که احتکار نمی‌تواند درست باشد اما اختفا و نفروختن دلایل مختلفی دارد که باید بررسی شود.
آهن ۴۰درصد گران شد
پایگاه خبری راد: رئیس اتحادیه آهن‌فروشان از افزایش ۴۰ تا ۴۵ درصدی قیمت آهن و میلگرد خبر داد و گفت: این میزان افزایش هشت درصد از گرانی‌های اخیر مسکن را شامل می‌شود.
وام اشتغال به دست دلالان نرسد...
پایگاه خبری راد: برنامه ششم توسعه دولت را مکلف کرده تا پایان سال برنامه نرخ بیکاری را تک رقمی و سالانه ۹۷۰ هزار شغل ایجاد کند؛ در همین راستا دولت مصمم است با اجرای طرح "توسعه اشتغال روستایی" بخش اعظمی از این ماموریت را به انجام برساند.
آیا واقعا باید کاهش فقر در دنیا را جشن گرفت؟
پایگاه خبری راد: بانک جهانی در آخرین گزارش سالانه‌ی خود، اعلام کرده است که بنا بر آخرین تخمین‌ها که مربوط به سال ۲۰۱۳ میلادی است، تنها ۷/ ۱۰ درصد جمعیت جهان، از فقر مطلق رنج می‌برند. اما آیا این تخمین، با واقعیتِ جهانی که در آن زندگی می‌کنیم سازگار است؟