18:05 | يكشنبه 30 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

آرشیو

از تاریخ: تا تاریخ:
آخرین وضعیت پرداخت ارز مسافرتی در آستانه آزادسازی
پایگاه خبری راد: در سیاست جدید ارزی دیگر خبری از پرداخت ارز مسافرتی با نرخ رسمی نیست و معامله آن در صرافی‌ها انجام خواهد شد؛ با این حال فعلا ثبت نام دریافت ارز مسافرتی به روال قبل همچنان در بانک‌ها ادامه دارد تا اینکه بخشنامه جدید به آنها ابلاغ شود.
تا زمانی که قیمت آب واقعی نشود به مشکل برمیخوریم
پایگاه خبری راد: معاون وزیر نیرو در امور آب بار دیگر بر لزوم واقعی شدن قیمت آب در کشور تاکید کرد.
توصیه‌های هواشناسی کشاورزی با محوریت کاهش مصرف آب
پایگاه خبری راد: ماعمال روش‌های صرفه‌جویی آب در باغ‌ها یا پخش پوشش‌های حفاظتی نظیر مالچ، کاه و کلش و براده چوب روی خاک به منظور کاهش تبخیر و تعرق از سطح خاک، انجام عملیات آبیاری در ساعات خنک روز و کوتاه‌تر کردن دور آبیاری جهت مقابله با گرما و خشکی از جمله توصیه‌های هواشناسی کشاورزی برای روزهای دوشنبه تا جمعه (۱۵ تا ۱۹ مردادماه) است.
انبارسازی نفت در عربستان برای سودجویی از تحریم‌های ضدایرانی
پایگاه خبری راد: به نظر می‌رسد یافتن خریدار برای فروش نفت بیشتر برای عربستان دشوارتر از حد انتظار بوده و سبب شده این کشور ذخیره سازی را آغاز کند تا پس از اجرای تحریم‌های آمریکا علیه ایران، از این شرایط به نفع خود بهره برداری کند.
تاخیر در پرداخت مطالبات ارائه دهندگان خدمات به "حفاری"
پایگاه خبری راد: قائم مقام شرکت ملی حفاری ایران گفت: حدود یک هزار میلیارد تومان مطالبات از بخش های مختلف داریم و با توجه به کارکرد پیمانکاری این شرکت، در صورت وصول مطالبات می توانیم، بدهی خود به سازندگان و ارائه دهندگان خدمات به شرکت ملی حفاری ایران را پرداخت کنیم.
قیمت مرغ پرواز می‌کند؟
پایگاه خبری راد: نائب رئیس اتاق بازرگانی استان مازندران با اشاره به این که بازارمرغ یک بازار رقابتی است، خاطرنشان کرد: حمایت نکردن از تولید کننده و مرغ فروشان پای واردات مرغ را با 2 برابر قیمت باز خواهد کرد.
نیاز ۷ هزار میلیارد تومانی برای تامین نیاز مصرف برق کشور
پایگاه خبری راد: مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای پیک سال آینده می‌توانیم ۵۰۰۰ مگاوات نیروگاه را وارد مدار کنیم که شرط لازم انجام این کار تامین بیش از ۴۰۰۰ میلیارد تومان است؛ همچنین ۳ هزار میلیارد تومان هم برای تعمیرات نیروگاه‌های موجود نیاز است.
حال ستاره خوب است!
پایگاه خبری راد: فاز اول و دوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس طی دو سال گذشته راه‌اندازی و با به مدار آمدن هر فاز ۱۲ میلیون لیتر بنزین یورو ۵ به تولید بنزین کشور اضافه شده است. در حال حاضر پیشرفت پالایشگاه ستاره خلیج فارس به حدود ۹۵ درصد رسیده و با این وضعیت عملاً پالایشگاه تحریم نمی‌شود.
تلاش برای رفع چالش‌های زمین و مسکن در پژوهشکده مالی و اقتصادی
پایگاه خبری راد: رئیس مرکز تحقیقات راه‌، مسکن و شهرسازی با تاکید بر اینکه در کشور در حوزه مسکن کمتر تحقیقات کاربردی و اجرایی صورت گرفته است، گفت: ما نمی‌توانیم مسکن را در هوا یا دریا بنا کنیم؛ از این رو نیاز است تا مطالعاتی در حوزه مسکن در کشور صورت گیرد.
لایحه جدید دولت برای بازار اجاره مسکن/ معافیت مالیاتی برای خانه‌های کوچک
پایگاه خبری راد: وزیر راه و شهرسازی از تدوین لایحه‌ای در زمینه‌ی اجاره بهای مسکن و طرح پیشنهاد معافیت مالیاتی برای خانه‌های کوچک مقیاس خبر داد.