18:25 | يكشنبه 30 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

آرشیو

از تاریخ: تا تاریخ:
افزایش قیمت نفت به دنبال افت تولید عربستان
پایگاه خبری راد: قیمت نفت روز دوشنبه در واکنش به کاهش غیرمنتظره تولید عربستان سعودی در ماه میلادی گذشته و همچنین کندی رشد فعالیت حفاری شیل آمریکا، افزایش یافت.
آنچه ‌باید از رشته شیلات بدانید
پایگاه خبری راد: این روزها تب اعلام نتیجه کنکور و انتخاب رشته در بین دانش‌آموزان و البته خانواده‌ها بالا گرفته است. خبرگزاری ایسنا خلیج‌فارس در نظر دارد تا با گفت‌وگو با کارشناسان رشته‌های مختلف در این فرصت اندک به معرفی رشته‌های دانشگاهی اقدام کند تا کمک و راهنمایی به دانش‌آموزان باشد. ‌
آقایی تاجران پول در ایران
پایگاه خبری راد: یک اقتصاد دان گفت: بررسی ها نشان می دهد در کشورهای همسایه، یک فرد برای رسیدن به درآمد حداقل دستمزد استاندارد تعیین شده باید 75 تا 225 هزار دلار در بانک سپرده گذاری کند و در کشور ما یک نفر با 20 هزار دلار سپرده گذاری به درآمد سالانه بر اساس حداقل دستمزد می رسد و این موضوع به این معناست که در ایران آقایی پول و غیرمولدها چند برابر کشورهای سرمایه‌داری است.
۹ راه‌حل برای مسئله کامیون‌داران
پایگاه خبری راد: مسائل کامیون‌داران و رانندگان ابعاد گوناگونی دارد که دارای راه‌حل‌های حقوقی و سیاستی است؛ اما این مسائل لاینحل باقی مانده و کُندی تصمیم‌گیران اصلی این حوزه علت‌العلل ناکامی‌هاست.
90 درصد تجارت ایران به تنگه هرمز وابسته است/بستن هرمز به سود ایران نیست
پایگاه خبری راد: یک کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان اینکه از 10 قلم کالای صادراتی هفت قلم وابستگی مستقیمی به تولید نفت دارد، گفت: با احتساب درآمد 50 میلیارد دلاری ایران از فروش مستقیم نفت، می‌توان گفت که 80 درصد درآمدهای ارزی ایران از محل تولید و صادرات نفت و گاز است.
گرانی مرغ به ماهی هم سرایت کرد!
پایگاه خبری راد: رئیس اتحادیه فروشندگان مرغ و ماهی تهران قیمت تعیین شده ستاد تنظیم بازار برای مرغ را غیرمنطقی بیان کرد و گفت: در روزهای اخیر که بازار با کاهش عرضه مرغ مواجه شده است، تولیدکنندگان به دنبال جبران ضررهای گذشته خود هستند و گرانی مرغ به ماهی نیز سرایت کرده است.
عوامل کاهش عمر مفید باتری موبایل
پایگاه خبری راد: باتری گوشی‌های هوشمند درصورتی که از آن‌ها مراقبت کافی و لازم به عمل نیاید، دچار مشکلات جدی و تضعیف عملکرد خواهد شد.
استیضاح وزیرکار کارگشاست؟
پایگاه خبری راد: علی ربیعی باید روز چهارشنبه، ۱۷ مرداد و ۱۴۹ روز پس از اولین استیضاحش در مجلس و دریافت رای اعتماد از نمایندگان، برای دومین بار استیضاح شود. استیضاحی که خودش آن را «عجیب» می‌داند.
راهکار وزارت علوم برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان پارکی در شرایط نوسانات ارزی
پایگاه خبری راد: معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از ایجاد کمیته‌ای برای رفع مشکل شرکت‌های دانش‌بنیان در شرایط نوسانات ارزی خبر داد.
کاربران ویندوز ۱۰ مراقب باشند
پایگاه خبری راد: بسیاری از کارشناسان فعال در حوزه امنیت سایبری به کاربران رایانه‌های مجهز به سیستم عامل ویندوز ۱۰ توصیه کردند که قابلیت لوکیشن رایانه خود را همیشه روشن نگذارند.