19:09 | يكشنبه 30 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

آرشیو

از تاریخ: تا تاریخ:
توقف تجارت عربستان با کانادا در اعتراض به یک انتقاد
پایگاه خبری راد: عربستان سعودی پس از اینکه وزارت خارجه کانادا از ریاض خواست فعالان حقوق مدنی را آزاد کند، سرمایه‌گذاری و تجارت جدید با این کشور را به حال تعلیق درآورد.
لیست کالاهای اساسی رسما اعلام می‌شود
پایگاه خبری راد: وزیر صنعت، معدن و تجارت از اعلام رسمی لیست کالاهای اساسی در اسرع زمان خبر داد.
افزایش پلکانی مالیات می‌تواند قیمت‌های مسکن را کنترل کند
پایگاه خبری راد: یک عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: افزایش پلکانی مالیات می‌تواند اجاره‌بها را کنترل کند اما این قانون باید به صورت مدیریت شده اجرا شود و نظارت جدی بر آن اعمال شود.
ونزوئلا نفت بیشتری به آمریکا فروخت
پایگاه خبری راد: با وجود استمرار افت تولید نفت خام، ونزوئلا شاهد افزایش صادرات به بازار آمریکا از فوریه امسال بوده است.
نمی‌توان همه تقصیرها را به گردن بانک مرکزی انداخت
پایگاه خبری راد: یک اقتصاددان با اشاره به تغییرات صورت گرفته در بانک مرکزی، با ارائه توصیه‌هایی به رئیس جدید بانک مرکزی، کنترل تلاطمات ارزی را تنها در حیطه اختیارات این نهاد ندانست.
توهم منابع در ایران
پایگاه خبری راد: رییس مرکز امور اجتماعی منایع آب و انرژی وزارت نیرو با اشاره به گذر از عصر فراوانی منابع مطرح کرد: ما مدل کوچک شده‌ای از جهان هستیم که باید توهم منابع و پوشیده کاری در فرآیند دولتی را کنارگذاشته و پاسخگوی میل به شفافیت، آگاهی فزاینده و ایفای نقش مردم در حل مشکلات باشیم.
نشت نفت به آب‌های زیرزمینی اطراف پالایشگاه تندگویان تایید شد
پایگاه خبری راد: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران در بازدید روز گذشته از اراضی اطراف پالایشگاه نفت شهید تندگویان تهران با انتقاد شدید از عمکرد این مجموعه در حوزه محیط زیست گفت: نفت به چاههای آب کشاورزی و زمین‌های اطراف نفوذ کرده و باعث آلودگی آن‌ها شده است.
پایان پرونده هواپیماهای برجامی؟
پایگاه خبری راد: صبح دیروز (یکشنبه) ۵ فروند ATR جدید شرکت هواپیمایی ایران ایر در فرودگاه مهرآباد فرود آمد تا این شرکت ایتالیایی – فرانسوی به عنوان یکی از خوش قول‌ترین شرکت‌هایی مطرح شود که پس از برجام با ایران وارد یک قرارداد تجاری شده بود. قراردادی که شاید عمل به تمام مفاد آن برای این شرکت ممکن نباشد.
رکود در انتظار بازار مسکن
پایگاه خبری راد: نایب رییس اول اتحادیه مشاوران املاک گفت: خروجی رشد بازارهای مسکن، طلا و ارز پس از جهش مقطعی قیمت، به رکود بخش مسکن منجر می‌شود.
احتمال فسخ قراردادهای پیش‌فروش خودروهای وارداتی
پایگاه خبری راد: رئیس انجمن واردکنندگان خودرو گفت: در صورتی که مسئولان ذیربط اجازه واردات حدود ۲۰ هزار دستگاه خودروی پیش فروش شده را ندهند، شرکت‌های واردکننده خودرو مجبور به فسخ قراردادهای خود با مشتریان خواهند بود.