16:55 | سه شنبه 10 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

موتورهای کاربراتوری

سه سناریو برای مشکل آلایندگی موتورسیکلت ها
نماد برتر- وضعیت موتورسیکلت ها در تهران به یک داستان دنباله داری تبدیل شده که هیچ پایانی نمی توان برای آن متصور شد، حدود سه میلیون موتور سیکلتی که عمدتا زیر بار هیچ محدودیت، ممنوعیت و نظارتی نمی روند و آلایندگی زیادی نیز به هوای تهران تزریق می کنند.
واکنش شهرداری تهران به تعویق اجرای قانون اسقاط موتورهای فرسوده
پایگاه خبری راد: معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران عنوان کرد که دولت امیدمان را در پی اجرا نشدن طرح شماره‌گذاری موتورهای کاربراتوری ناامید کرد.
تحریم‌ها، بهانه موتورسازان برای سود بیشتر
پایگاه خبری راد: سرپرست شرکت کنترل کیفیت هوای تهران ضمن انتقاد از تصمیم هیات دولت مبنی بر به تعویق انداختن اسقاط موتورسیکلت‌های کاربراتوری گفت: اسقاط موتورسیکلت‌های فرسوده ربطی به تحریم‌ها ندارد و موتورسازان تحریم‌ها را بهانه قرار دادند تا سود بیشتری ببرند. این گونه تصمیم‌گیری‌ها هزینه‌های اجتماعی نیز در پی دارد.
موتورسیکلت های فرسوده در خیابان جولان می دهند!
پایاه خبری راد: اسقاط، سیاست هوشمندانه‌ای است که قطعا در کاهش آلودگی هوا اثر دارد و همزمان چرخ تولید و اشتغال را هم در صنعت موتورسیکلت و هم در مراکز اسقاط و بازیافت به حرکت در می‌آورد.
 موتورهای کاربراتوری در آلودگی هوا چقدر سهیم اند؟
پایگاه خبری راد: یک کارشناس حوزه آلودگی هوا با اشاره به اندازه‌گیری تعداد ذرات معلق ناشی از موتورسیکلت‌های کاربراتوری در یک پژوهش گفت: هر ۱۰ موتورسیکلت کاربراتوری در هر کیلومتر به اندازه یک اتوبوس دیزلی قدیمی، ذرات معلق تولید می‌کند این در حالیست که می‌توان با تبدیل موتور کاربراتوری به انژکتوری، تعداد ذرات معلق را تا ۹۰ درصد کاهش می‌دهد.
 اسقاط موتورسیکلت‌های کاربراتوری بنزینی بزودی آغاز می شود
پایگاه خبری راد: دبیر کارگروه ملی کاهش آلودگی هوا ضمن اشاره به آغاز اجرای طرح اسقاط موتورسیکلت‌های کاربراتوری بر اساس مصوبه هیات وزیران و قانون هوای پاک، از توافق بین پلیس راهور، ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) و ستاد مدیریت سوخت برای اسقاط ۲۵ هزار موتورکاربراتوری تا دو ماه آینده خبر داد.
صنعت موتورسیکلت بر سر دوراهی ماندن یا ...!
پایگاه خبری راد: در یکی دو سال اخیر با هدف ارتقاء و به روز رسانی تولید، صنعت موتورسیکلت ملزم به اجرای قوانین و تغییراتی در چرخه تولید شد که عمدتا به دلیل نبود زیرساخت های لازم وجود چنین مصوباتی موجب خروج بسیاری از واحدها از این صنعت شده است.
 برای کاهش آلایندگی موتورسیکلت‌ها در تهران دو راهکار وجود دارد
پایگاه خبری راد: محسن پور سید آقایی از طراحی دو برنامه برای بهبود وضعیت موتورسیکلت‌ها در پایتخت خبر داد.
بهانه تراشی وزارت کشور برای اجرای قانون نصب فیلتر دوده
پایگاه خبری راد: دبیر کار گروه آلودگی هوا ضمن تشریح عملکرد ۷ ماهه دبیرخانه کارگروه آلودگی هوا از بی توجهی برخی دستگاههای اجرایی نسبت به مصوبات کاهش الودگی هوا خبر داد و گفت: با گذشت پنج سال از تصویب ضرورت نصب فیلتر دوده روی خودروهای دیزلی هنوز وزارت کشور هیچ اقدامی برای اجرای این مصوبه انجام نداده است.
سازمان محیط زیست به وزارت کشور درباره موتورهای کاربراتوری نامه می‌نویسد
پایگاه خبری راد: به دنبال رای منفی هیات وزیران به درخواست صدور مجوز شماره‌گذاری ۱۰ هزار موتورسیکلت کاربراتوری، معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست در مورد احتمال رایزنی مجدد موتورسیکلت‌سازان برای اجرای این درخواست اظهار کرد: با توجه به اینکه هیات وزیران این درخواست را مصوب نکرد، هیچ راه قانونی برای شماره‌گذاری این ۱۰ هزار دستگاه وجود ندارد.
رای منفی هیات وزیران به شماره‌گذاری مجدد موتورسیکلت‌های کاربراتوری
پایگاه خبری راد: معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: درخواست صدور مجوز برای شماره‌گذاری مجدد موتورسیکلت‌های کاربراتوری در هیات وزیران رای نیاورد.
توضیح جالب وزارت صنعت درباره شماره‌گذاری ۱۰ هزار موتورسیکلت کاربراتوری!
پایگاه خبری راد: مدیرکل نیرو محرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت در مورد درخواست وزاری صنعت و کشور از دولت مبنی بر شماره‌گذاری ۱۰ هزار موتورسیکلت کاربراتوری علیرغم قانون توقف شماره‌گذاری این موتورسیکلت ها توضیح داد.
تولید مجدد موتورسیکلت‌های کاربراتوری به کام واردکنندگان و به ضرر مردم
پایگاه خبری راد: در پی درخواست وزارت صنعت و وزارت کشور برای صدور مجوز جدید به منظور پلاک‌گذاری موتورسیکلت‌های کاربراتوری، یک کارشناس حوزه آلودگی هوا تاکید کرد: تولید موتورهای کاربراتوری نه به نفع اجتماع و نه به نفع اقتصاد کشور است بلکه تنها باعث سود میلیاردی واردکنندگان قطعات موتور می‌شود.
خطر تولید مجدد موتورسیکلت‌های کاربراتوری در کمین سلامت مردم
پایگاه خبری راد: بعد از گذشت بیش از دو سال از آغاز ممنوعیت تولید موتورسیکلت‌های کاربراتوری، باز هم موتورسیکلت‌سازان قصد تولید این دستگاه آلاینده را دارند.
نبود آزمایشگاه مرجع عامل اختصاص مهلت ۱۰ ماهه به موتورسازان/ امکان دستکاری در موتورهای یورو۳
پایگاه خبری راد: معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست نبود آزمایشگاه مرجع برای تست موتورسیکلت‌های یورو۴ را عامل مهمی در اختصاص فرصت ۱۰ ماهه به شرکت‌های موتورساز به منظور تولید موتورسیکلت‌های یورو۴ اعلام کرد.
صفحه قبل | صفحه بعد