09:40 | يكشنبه 14 ارديبهشت 1404
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

صنایع همگن نیرو محرکه

تخصیص سهمیه ورق موردنیاز خودروسازان
نماد برتر - رئیس سازمان گسترش و نوسازی معادن (ایدرو) در نامه‌ای خطاب به مدیران دو خودروساز بزرگ کشور، از تمدید تخصیص سهمیه ورق موردنیاز آن‌ها، یک دوره و تا پایان فروردین ماه سال آینده خبر داد و آن‌ها را ملزم به دریافت کد بورسی و ثبت‌نام در سامانه بهین‌یاب کرد.
۳ پیشنهاد قطعه‌سازان برای دریافت طلب ۳۴ هزار میلیارد تومانی از خودروسازان
نماد برتر- رییس انجمن تخصصی صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان از ارسال ۳ پیشنهاد به وزیر صنعت برای طلب بیش از ۳۴ هزار میلیارد تومانی از خودروسازان خبر داد.
زیان ۲۵ هزار میلیاردی ایران خودرو و سایپا در سال گذشته
نماد برتر- صبح امروز (دوشنبه) نشست خبری انجمن تخصصی صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان با مدیرانی از ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز برگزار شد که در ابتدای این نشست به بررسی مسائل روز صنعت قطعه‌سازی توسط اعضای هیات مدیره انجمن همگن قطعه‌سازی در پنج محور مواد اولیه، قیمت‌گذاری، قرارداد و صادرات، ساخت داخل، نقدینگی، بازار لوازم یدکی و قاچاق و تامین ارز و چالش واردات پرداخته شد.
می توانیم سالانه بیش از ۲ میلیارد دلار کاهش ارزبری داشته باشیم
نماد برتر- به اعتقاد دبیر انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی، باتوجه به محدودیت منابع تامین ارز چنانچه به بخش خصوصی اجازه داده شود که از ارزها و سرمایه‌های غیربانکی مردم استفاده کند، صنعتگران خواهند توانست سالانه دو تا سه میلیارد دلار صرفه‌جویی ارزی برای کشور رقم بزنند.
جان قطعه‌سازان گرفته شد تا تسهیلات رسید
نماد برتر- سال ۹۸ برای صنعت قطعه‌سازی ایران، سالی پردردسر از جهت وصول مطالباتشان از خودروسازان بزرگ و تسهیلات وعده داده شده بود. در حقیقت مدام فعالان این صنعت به دنبال جذب نقدینگی مورد نیاز بودند تا بتوانند به حیات خود ادامه دهند.
عرضه اندک دلالان، مهمترین دلیل نوسان قیمت خودرو است
پایگاه خبری راد: رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو گفت: تغییر نرخ ارز و عرضه اندک خودرو از سوی واسطه ها و دلالان دو دلیل اصلی نوسان قیمت در بازار خودرو است.
قیمت گذاری خودروها تعیین تکلیف شود
پایگاه خبری راد: عضو هیات علمی گروه مهندسی خودرو در دانشگاه علم و صنعت ایران گفت: رفع نوسان از بازار خودرو نیازمند تعیین تکلیف فوری قیمت گذاری و پرهیز از تصمیم گیری دیرهنگام است.
کمبود قطعه، بهانه احتکار خودرو!
پایگاه خبری راد: آیا حقیقتا این مقدار کمبود قطعه در صنعت خودرو ما وجود دارد و اگر این گونه است، تامین آن باید مستلزم گذشت مدت زمانی معادل چند ماه و نهایتا دپوی حجم زیادی محصول و بالا رفتن قیمت آنها شود؟
دلار ۴۲۰۰تومانی هزینه تولید را‌کاهش‌می‌دهد
پایگاه خبری راد: رییس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان کشور گفت: با توجه به اثر افزایش رشد 20 درصدی نرخ دستمزدها در سال جاری، اعلام نرخ 4200 تومانی نرخ دلار با اثر کاهشی بر هزینه تمام شده تولید همراه خواهد بود و به نظر می رسد اثری ملموس و قابل توجه در قیمت قطعات داشته باشد.
ریسک بالای سرمایه گذاری در کشور، مانع مشارکت با خارجی ها
پایگاه خبری راد: وقتی شما در کشوری فعالیت می کنید که دلار دقیقه ای تغییر قیمت می دهد، یعنی کشور شما ثبات اقتصادی ندارد و این مهم یکی از دلایل اصلی خارجی ها برای حضور نیافتن در بازار قطعه سازی ایران است.
برخی منافعاشان در بستن قرارداد است و نه در تولید داخلی!
پایگاه خبری راد: قطعه سازان ایرانی هیچ چیزی نسبت به اروپایی ها کم ندارند و حتی ما با سرمایه گذاری اندک توان تولید 3 میلیون خودرو را در داخل و توسط همین قطعات داخلی ساز داریم.
قطعات خودرو باید شناسنامه دار شود
پایگاه خبری راد: در زنجیره تعمیرگاهی غیر مجاز یعنی تعمیرگاه های غیر رسمی که متعلق به خودروسازان نیست، قطعات خودرویی قاچاق و تقلبی به راحتی وارد و استفاده می شود.
رشد صنعت قطعه سازی از همکاری مشترک با برندهای صاحب نام خارجی می گذرد/ لزوم کوتاهتر شدن زمان قراردادها
پایگاه خبری راد: رئیس انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو گفت: یکی از راههای پیشرفت صنعت قطعه سازی، به روز کردن فناوری ها و حضور در بازارهای بین المللی است که با انجام همکاری های مشترک با برندها و شرکت های معتبر خارجی این مسیر کوتاهتر خواهد شد.
تولید؛ بدون تعهد صادرات ممنوع!
پایگاه خبری راد: در قراردادهای جدید خودرویی برای آسان شدن کار طرفین قرارداد، این امکان وجود دارد که محصول صادراتی را با قطعات و لوازم یدکی تعویض کنیم.
صفحه قبل | صفحه بعد