نماد برتر- در حالیکه مدت زمان زیادی تا پایان سال باقی نمانده و خودروسازان و وزیر صمت قول افزایش تولید و عرضه داده بودند، اما آمار تولید خودروهای سواری طی ۱۰ ماهه امسال نشان میدهد که آمار تولید این خودروهای پرتقاضا به ۸۰۰ هزار دستگاه هم نرسیده و تولید یک میلیون دستگاه شاید بعید باشد.
نماد برتر- تا مادامی که خودروسازان داخلی از دام قیمتگذاری دستوری خلاص نشوند، نه سهامداران آنها روی خوش بازار را خواهند دید و نه مصرف کنندگان باید منتظر افزایش کیفیت خودرو باشند.
صنعت خودرو کشور نیازمند بهروزرسانی، تزریق ابزارهای جدید تامین مالی و نوآوری است و این موارد ضرورت امروز این صنعت را تشکیل میدهند.
مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه گفت: به زودی و با اجرای پروژه توسعه خط تولید با هدف تأمین ورق گالوانیزه در شرکت ورقخودرو چهارمحال و بختیاری، ۱۰۰ درصد نیاز خودروسازان داخلی به ورق گالوانیزه با کیفیت سطح رویه در صنایع خودروسازی کشور تأمین خواهد شد.
نماد برتر- وزیر صنعت با اشاره به لزوم ایجاد شرکتهای رقیب برای رقابت با خودروسازان داخلی و تحویل محصول با کیفیت به مشتریان از ابلاغ سیاست جدید واردات در مقابل صادرات تا چند روز آینده خبر داد.
نماد برتر- یک کارشناس صنعت خودرو، با اشاره به روش پیشنهادی انجمن خودروسازان برای فروش در حاشیه بازار و پیشنهاد مجلس برای عرضه خودرو در بورس کالا که خطای راهبردی خواهد بود، هر دو روش را به دلیل عدم پاسخگویی خودروسازان متناسب با نیاز بازار، ناکارآمد دانسته و بهترین راه را اصلاح قیمت خودرو تا رهایی خودروسازان از فروش زیربهای تمام شده و ایجاد سود معقولی برای آنها میداند.
نماد برتر- دبیر کانون انجمن های صنفی کامیونداران کشور با اشاره به واقعی نبودن قیمت تعیین شده برای کامیونهای وارداتی و تولید داخل، گفت: طرح نوسازی ناوگان فرسوده تاکنون اجرایی نشده و اگر مشکلات و موانع آن حل نشود امیدی برای نوسازی ناوگان وجود ندارد چرا که کامیونداران نمیتوانند از پس اقساط چند ده میلیون تومانی آن برآیند.
نماد برتر- یک کارشناس اقتصادی ضمن تحلیل چرایی افزایش قیمت خودرو طی دو هفته اخیر در شهریورماه گفت: با توجه به رشد بالای نقدینگی و عدم کنترل کامل آن، انتظار این نیست که تقاضا در بازار خودرو کاهش پیدا کند اما احتمالا پس از فروکش کردن موج اخیر افزایش قیمت، رشد قیمت خودرو در ماه حدود دو تا سه درصد خواهد شد.
نماد برتر- اگرچه طی سه سال گذشته قیمت خودرو به طور افسار گسیخته رو به افزایش است، اما فعالان بازار خودرو این بار از قیمت های نجومی خودرو طی یک هفته گذشته به نوعی شوکه هستند و می گویند نوسانات نرخ ارز متهم اصلی این گرانی است، اما ضعف مدیریت این صنعت موجب شده تا روز به روز قیمت خودروهای داخلی گران شود.
نماد برتر- مقیمی: هر سال یک محصول جدید وارد بازار می کنیم
نماد برتر- سال ۹۸ برای صنعت قطعهسازی ایران، سالی پردردسر از جهت وصول مطالباتشان از خودروسازان بزرگ و تسهیلات وعده داده شده بود. در حقیقت مدام فعالان این صنعت به دنبال جذب نقدینگی مورد نیاز بودند تا بتوانند به حیات خود ادامه دهند.
پایگاه خبری راد: یک کارشناس اقتصادی در یادداشتی با مروری بر آنچه که بر صنعت خودروسازی چین گذشت، وضعیت صنعت خودرو در ایران را به چالش کشید.
پایگاه خبری راد: رئیس اتحادیه مکانیسینهای تهران گفت: کارخانجات تولید روغن موتور به صورت یکپارچه قیمت محصولات خود را تا ۷۰ درصد افزایش دادهاند.
پایگاه خبری راد: در حالی تولید انواع خودروی ون در اسفند سال ۱۳۹۶، ۱۳۸ دستگاه بوده که تولید آن در اسفند ماه سال ۱۳۹۷ به پنج دستگاه رسیده و ۹۶.۴ درصد کاهش تولید داشته است.
پایگاه خبری راد: به اعتقاد یک کارشناس حوزه خودرو، مشکل اصلی صنعت خودرو نگاهها و به دنبال آن انتظارات متناقض از این صنعت است. اکثرا خودروسازان داخلی خصوصی هستند که دولت تنها برایشان ایجاد خسارت کرده و برای جبران هم از افزایش غیرواقعی قیمتها استفاده میکند.