11:50 | شنبه 16 تير 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

بخش معدن

۱۰ بار اندازه کنید، یک بار ببرید!
پایگاه خبری راد: دبیر اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان مواد معدنی، مهمترین اولویت وزارت صنعت، معدن و تجارت برای بهبود شرایط اقتصادی را توقف تصمیم‌گیری‌های ناگهانی عنوان و اظهار کرد: "پارچه را باید ۱۰ بار اندازه گرفت و یک بار برید"‍!
وزارت صنعت نیازمند جراحی بزرگ است!
پایگاه خبری راد: معاون خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: در وزارت صنعت، معدن و تجارت باید جراحی بزرگی صورت گیرد.
سهم معدن از تولید ناخالص ملی ۲۰ تا ۳۰ درصد است
پایگاه خبری راد: رئیس کمیسیون معدن اتاق بازرگانی ایران اظهار کرد که سهم واقعی محصولات معدنی در تولید ناخالص ملی بین ۲۰ تا ۳۰ درصد است.
اتحاد دولت و بخش خصوصی برای جذب سرمایه‌گذاران به بخش معدن
پایگاه خبری راد: عضو هیات‌مدیره شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران، مهمترین راهکار حمایت از معادن و صنایع معدنی در شرایط فعلی را اتحاد دولت، بخش خصوصی و متخصصان و دانشگاهیان برای جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی به این بخش عنوان کرد.
گنجی مغفول ‌در دل آذربایجان
پایگاه خبری راد: آذربایجان‌شرقی جزو استان‌های برتر کشور در زمینه ذخایر معدنی سنگ‌های نما محسوب می‌شود، این در حالی است که این گنجینه‌ها که می‌تواند بیکاری را در استان ما به حداقل رسانده و اقتصاد را رونق دهد، آنطور که باید مورد توجه قرار نمی‌گیرد.
صعود صادرات صنایع، افول صادرات معادن + جدول
پایگاه خبری راد: میزان صادرات در بخش صنعت و معدن در پنج ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته به‌گونه‌ای است که حوزه صنعت از لحاظ ارزشی و وزنی به ترتیب با رشد ۲۵.۴ و ۱۶.۹ درصدی روبرو شده است.
افزایش سرمایه‌گذاری شرکت‌های ایرانی در حوزه معادن
پایگاه خبری راد: در پی افزایش نرخ دلار در ماه‌های اخیر و در نتیجه افزایش درآمد محصولات معدنی، مدیر اقتصادی و توسعه سرمایه‌گذاری ایمیدرو از افزایش سرمایه‌گذاری شرکت‌های ایرانی در بخش معدن خبر داد و افزایش نرخ دلار را تهدید و فرصت همزمان برای حضور سرمایه‌گذاران خارجی در کشور دانست.
صادرات کم نشده؛ صادرکنندگان "کم‌اظهاری" می‌کنند!
پایگاه خبری راد: طبق آخرین آماری که منتشر شده است، صادرات مواد معدنی از لحاظ ارزشی ۲۲.۹ درصد کاهش داشته که دبیر کل اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصولات معدنی علت آن را "کم اظهاری صادرکنندگان" با هدف عرضه کمتر ارز در سامانه نیما می‌داند.
شناسایی 19 پهنه امیدبخش معدنی در قم
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور گفت: در عملیات ژئوفیزیک هوایی 19 پهنه امید بخش معدنی در قم شناسایی شد.
کاغذ در صدر، توتون و تنباکو در قعر
پایگاه خبری راد: افزایش و کاهش میزان صادرات محصولات مختلف در بخش صنعت و معدن طی سه ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل اعلام شد.
بهار نگران‌کننده برای معدن
پایگاه خبری راد: میزان واردات در بخش صنعت و معدن طی سه ماهه نخست سال جاری از لحاظ ارزشی به ترتیب با کاهش ۱۰ درصدی و افزایش ۳۳.۷ درصدی و از نظر وزنی با کاهش ۳۳.۵ درصدی و افزایش ۲۳.۱ درصدی روبرو شده است.
مرکز آمار نرخ تورم در هزینه‌های تولید را اعلام کرد
پایگاه خبری راد:مطابق با آمارهای مرکز آمار درصد تغییرات میانگین شاخص کل قیمت تولیدکننده در چهار فصل منتهی به فصل بهار سال ١٣٩٧ نسبت به دوره مشابه سال قبل (نرخ تورم تولیدکننده) معادل ١٦.٨ درصد بوده که نسبت به تورم چهار فصل منتهی به فصل زمستان سال ١٣٩٦ (١٢.٩ درصد) افزایش داشته ­است.
با این همه معدن هنوز راه درست و حسابی ندارند!
پایگاه خبری راد: بخشدار ندوشن معتقد است: با وجود آنکه این بخش ظرفیت‌‎‎های بالای معدنی، گردشگری، دامپروری و اجتماعی دارد اما از راه دسترسی پرتردد و پایین‎تر از استانداردهای راه روستایی رنج می‌برد.
واردات معدن ۵۰ درصد افزایش یافت!
پایگاه خبری راد: میزان واردات در حوزه صنعت و معدن طی دو ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل به ترتیب کاهش ۷.۸ درصدی و افزایش ۵۰.۶ درصدی داشته است.
صادرات صنایع رشد کرد؛ معادن افت!
پایگاه خبری راد: میزان صادرات در بخش صنعت و معدن طی دو ماهه ابتدایی سال جاری از لحاظ ارزشی به ترتیب با رشد ۲۸.۱ درصدی و کاهش ۱۶ درصدی و از نظر وزنی با رشد ۱۴ درصدی و کاهش ۱۰.۸ درصدی روبرو شده است.