05:57 | چهارشنبه 11 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

هزینه بالا

منتظر جهش قیمت نفت به دلیل مقررات جدید نباشید
پایگاه خبری راد: بیش از ۱۵ ماه به زمان اجرای مقررات بین‌المللی در خصوص سوخت‌های دریایی باقی نمانده که نگرانی‌هایی را نسبت به آثار آن‌ها و جهش قیمت‌ها به دلیل کمبود عرضه سوخت برانگیخته با این حال بانک سرمایه‌گذاری گلدمن ساکس بر این باور است که استانداردهای جدید چالش برانگیز اما قابل حل است.
DNAهای بی‌شناسنامه
پایگاه خبری راد: "سند هویتی" نام دیگر «شناسنامه» است؛ سندی قابل‌حمل از به‌رسمیت‌شناختن یک هویت توسط یک کشور که برای شهروندان همان کشور صادر می شود؛ این سند نخستین بار در دی ماه سال ۱۲۹۷ برای زنی ایرانی صادر شد و باورش سخت است که حالا با گذشت حدود یک قرن از صدور اولین سند هویتی، هنوز هم کسانی در کشور ساکنند که هویتشان در جایی ثبت رسمی نشده است.
باید از فرصت و توان قطعه سازی کشور بهره برد
پایگاه خبری راد: صنعت خودرو و قطعه سازی کشور باید از موقعیت بوجود آمده استفاده کرده و از وابستگی شرکتهای چینی نجات پیدا کنند و به جای تکیه بر چینی ها و بدست آوردن بازاری برای تامین نیاز داخل ، به قطعه سازان داخلی فرصت و امکان دهند تا نیاز خودروسازان را تامین کنند.
شرایط جذب نیروی کار خارجی در ژاپن
پایگاه خبری راد: شرکت‌های ژاپنی اعلام کردند که از تسهیل شرایط ورود اتباع خارجی برای کار در این کشور استقبال می‌کنند.
تعطیلی خط پرواز وین-اصفهان
پایگاه خبری راد: مدیر کل فرودگاه های استان اصفهان با اشاره به تعطیل شدن خط وین – اصفهان، گفت: ترمینال خارجی فرودگاه اصفهان با وجود هزینه بالای نگهداری هر سال شاهد کاهش پروازهای خارجی است.
هزینه بالای تولید، مانع اصلی صادرات خودرو از ایران
پایگاه خبری راد: تا زمانی که نتوانیم هزینه تولید در کشور را کاهش دهیم حضور در بازارهای صادراتی محدود و بسیار ناچیز خواهد بود.
شغل‌های خدماتی جذابیت بیشتری دارند
پایگاه خبری راد: یک کارشناس حوزه کار معتقد است به دلیل آماده نبودن زیرساخت‌های مورد نیاز در بخش‌های کشاورزی و صنعت بیشتر افراد به سمت بخش خدمات و شغل‌های خدماتی گرایش پیدا کردند.
آقایی تاجران پول در ایران
پایگاه خبری راد: یک اقتصاد دان گفت: بررسی ها نشان می دهد در کشورهای همسایه، یک فرد برای رسیدن به درآمد حداقل دستمزد استاندارد تعیین شده باید 75 تا 225 هزار دلار در بانک سپرده گذاری کند و در کشور ما یک نفر با 20 هزار دلار سپرده گذاری به درآمد سالانه بر اساس حداقل دستمزد می رسد و این موضوع به این معناست که در ایران آقایی پول و غیرمولدها چند برابر کشورهای سرمایه‌داری است.
بررسی پدیده خدمات پس از فروش خودرو در کشور
پایگاه خبری راد: علاوه بر پیمانکاران، مشتریان خدمات پس از فروش خودرو نیز در مواردی از عملکرد شرکتهای ارائه دهنده خدمات پس از فروش خودروهای داخلی و وارداتی ناراضی هستند.
مشتری و پیمانکار، هر دو ناراضی!
پایگاه خبری راد: پدیده جالب در ارائه خدمات پس از فروش از سوی خودروسازان و واردکنندگان خودرو این است که هم مشتریان و هم پیمانکاران (نمایندگی) این شرکتها از عملکرد آنها ناراضی هستند.
سرمایه‌گذاری ۲۲ میلیارد دلاری چین برای افزایش تولید نفت
پایگاه خبری راد: شرکت ملی نفت چین بیش از ۱۵۰ میلیارد یوان (۲۲ میلیارد دلار) تا سال ۲۰۲۰ برای افزایش تولید نفت و گاز در منطقه شین‌جیانگ هزینه خواهد کرد.
دلایل نارضایتی مشتریان از خدمات خودرویی اعلام شد
پایگاه خبری راد: مهمترین دلایل نارضایتی مصرف‌کنندگان از خدمات پس از فروش خودروهای داخلی و وارداتی اعلام شد.
اثرگذاری دلار بر تجهیزات مسکن مهر
پایگاه خبری راد: سهل‌انگاری بعضی سازندگان در خرید تجهیزات مراحل پایانی مسکن مهر تا قبل از نوسانات نرخ ارز باعث شده حالا مجبور باشند لوازمی همچون آسانسور را با حدود دو برابر قیمت خریداری کنند.
اتلاف آب در بیخ گوش باغات سمنان
پایگاه خبری راد: متاسفانه با وجود نیاز بالای کشاورزان و بهره برداران سمنان به منابع آبی که با هزینه بالا به مزارع منتقل می شوند، به دلیل سنتی بودن بیش از نیمی کانال های آب کشاورزی حجم بالایی از این منابع درست در بیخ گوش مزارع و باغات، تبخیر و یا پیش از رسیدن به مزرعه در خاک تشنه کانال های سنتی فرو می رود.
هست و نیست کلان‌شهرها را قربانی فروش آب نکنید
پایگاه خبری راد: یک کارشناس حوزه آب مختاری تاکید کرد: لازم است کاهش ۷۰ درصدی مصرف آب شهری و فضای سبز در دستور کار شرکت‌های آب و فاضلاب قرار گیرد، چراکه اگر جز این باشد، کلان‌شهرها خالی از سکنه می‌شوند و نباید همه هست و نیست ساکنان کلان‌شهرها، قربانی چند میلیارد تومان فروش سالانه آب و تاکید بر سیاست‌های سازه‌ای ناکارآمد شود.